امامی، فاطمه و خرمدوست، علی (1397). «بررسی راهکارهای جذب گردشگر به واسطه ورزش به ایران». دومین همایش ملی ارتقا و توسعۀ ورزشهای همگانی استان اردبیل، اردبیل، هیئت ورزشهای همگانی استان اردبیل. ص 1-8.
بلوچ، محمود و برفروشان، شازیه (1397). «بررسی کارکردهای هوشمندسازی مقاصد گردشگری در توسعۀ گردشگری الکترونیکی». چهارمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در علوم مدیریت، اقتصاد و حسابداری ایران. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی. ص 1-13.
جمشیدی، سارا و شکیبزاد، میثم (1397). «بررسی نقش شاخصهای بازاریابی در توسعۀ گردشگری ورزشی استان اصفهان». چهارمین همایش ملی علوم ورزشی و تربیت بدنی ایران، تهران: انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین. ص 1-7.
جوکار، مریم و عباسزاده، مهدی (1394). «نقش برنامههای کاربردی و سیستمهای هوشمند در گردشگری الکترونیک». دومین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیطزیست پایدار، همدان. دبیرخانۀ دائمی همایش. صص 1-14.
چریک، احمد و نوبخت رمضانی، زهرا (1396). «عوامل مؤثر بر رشد گردشگری ورزشی و تأثیر آن بر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد از دیدگاه کارشناسان». اولین همایش بینالمللی پژوهشهای نوین در علوم ورزشی و تربیت بدنی، همدان: دبیرخانۀ همایش. ص 1-8.
حمزهلوفرد، شبنم (1397). «سیستمهای پیشنهاددهنده در صنعت گردشگری». همایش پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، تهران، مؤسسۀ پژوهشی مدیریت مدبر، دانشگاه تهران. ص 1-22.
حیدری، اکبر و حیدری، تقی (1396). «چالشهای گردشگران ورزشی در ایران آسیبشناسی». یازدهمین کنگرۀ ملی پیشگامان پیشرفت. تهران: مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت. ص 1-13.
زرینپر، علیرضا و احمدوند، محمدعلی (1396). «شناسایی شاخصهای کسبوکار الکترونیکی گردشگری ورزشی». اولین همایش بینالمللی پژوهشهای نوین در علوم ورزشی و تربیت بدنی، همدان: دبیرخانۀ همایش. ص 1-11.
زکیزاده، حسین و نوبخت رمضانی، زهرا (1396). «بررسی راهکارهای توسعۀ توریسم ورزشی در استان قزوین». اولین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت دانشگاه علوم پزشکی آبادان، اهواز: دانشگاه علوم پزشکی آبادان. ص 1-11.
سرفرازی، مهرزاد، فایض، سمانه و حاجیزاده، مجتبی (1391). «ارتباط دوسویۀ گردشگری الکترونیکی و گردشگری سیار». اولین همایش ملی جغرافیا و گردشگری در هزارۀ سوم، نجفآباد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد. ص 1-24.
عبدالصالحی، بصیر و نوبخت رمضانی، زهرا (1396). «بررسی نقش فنآوری اطلاعات در توسعۀ گردشگری ورزشی استان قزوین». سومین همایش ملی علوم ورزشی و تربیت بدنی ایران، تهران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین. ص 1-7.
فصیحفر، زهره و حکمآبادی، حسین (1394). «طراحی یک سیستم خبره مبتنی بر دانش فازی، بهعنوان دستیار هوشمند راهنمای گردشگری در ایران». اولین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پاک، همدان: شرکت سپیدار طبیعت الوند. ص 1-8.
قاسمزاده، مجید (1397). «مؤلفههای مؤثر در هوشمندسازی محور گردشگری تبریز واکاوی چگونگی پایداری و عوامل کلیدی در بعد معماری و شهرسازی». کنفرانس عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام. تبریز. ص 1-15.
کوکبی، لیلا و برمایهور، بهنود (1399). «همآفرینی فضای گردشگری هوشمند از طریق تعاملات دیجیتالی: ارائۀ مدل مفهومی سایبرپارک». نشریۀ گردشگری شهری، دورۀ 7، شمارۀ 1، ص 51-67.
معینفرد، محمدرضا، مظفری، سیدامیر احمد، شرف جوادی، بتول و کاظمنژاد، انوشیروان (1390). «بررسی وضعیت صنعت گردشگری ورزشی در ایران». فصلنامۀ المپیک، دورۀ 19، شمارۀ 2 (پیاپی 54)، ص 7-24.
مهدیزاده، اکرم، رضائی، مصطفی و قربانی، حبیبالله (1393). «بررسی مفهومی سیستم اطلاعات گردشگری ورزشی». مطالعات مبانی مدیریت در ورزش، دورۀ 1، شمارۀ 2، ص 75-84.
ورمقانی، سارا، مهتاب، نوید و محمدپناهی، پیام (1397). «وضعیت بهکارگیری بازاریابی الکترونیک در گردشگری ورزشی در مقایسه با گردشگری». دوازدهمین کنگرۀ ملی پیشگامان پیشرفت، تهران. ص 1-8.
Arenas, A. E., Goh, J. M., & Urueña, A. (2019). “How does IT affect design centricity approaches: Evidence from Spain’s smart tourism Ecosystem”. International Journal of Information Management, 45, 149-162.
Anttiroiko, A. V., Valkama, P., & Bailey, S. J. (2014). “Smart cities in the new service economy: building platforms for smart services”. AI & society, 29(3), 323-334.
Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Strategies for qualitative data analysi: Basics of Qualitative Research. Techniques and procedures for developing grounded theory, 3. Sage.
Papathanassis, A., & Knolle, F. (2011). “Exploring the adoption and processing of online holiday reviews: A grounded theory approach”. Tourism Management, 32(2), 215-224.
Gajdošík, T. (2018). “Smart Tourism: Concepts and Insights from Central Europe”. Czech Journal of Tourism, 7(1), 25-44.
Gibson, H. J. (1998). “Sport tourism: a critical analysis of research”. Sport management review, 1(1), 45-76.
Gretzel, U. (2011). “Intelligent systems in tourism: A social science perspective”. Annals of tourism research, 38(3), 757-779.
Gretzel, U., Sigala, M., Xiang, Z., & Koo, C. (2015). “Smart tourism: foundations and developments”. Electronic Markets, 25(3), 179-188.
Harrison, C., Eckman, B., Hamilton, R., Hartswick, P., Kalagnanam, J., Paraszczak, J., & Williams, P. (2010). “Foundations for smarter cities”. IBM Journal of research and development, 54(4), 1-16
Kim, C. S., Bai, B. H., Kim, P. B., & Chon, K. (2018). “Review of reviews: A systematic analysis of review papers in the hospitality and tourism literature”. International Journal of Hospitality Management, 70, 49-58.
Li, Y., Hu, C., Huang, C., & Duan, L. (2017). “Concept of smart tourism in the context of tourism information services”. Tourism Management, 58, 293-300.
Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). “Establishing trustworthiness”. Naturalistic inquiry, 289(331), 289-327.
De Esteban Curiel, J., Jalón, M. L. D., Herráez, B. R., & Antonovica, A. (2017). “Smart tourism destination in Madrid”. In Sustainable smart cities (pp. 101-114). Springer, Cham.
Savić, J., & Pavlović, G. (2018). “Analysis of factors of smart tourism development in Serbia”. Menadžment u hotelijerstvu i turizmu, 6(1), 81-91.
Tan, G. W. H., Lee, V. H., Lin, B., & Ooi, K. B. (2017). “Mobile applications in tourism: the future of the tourism industry?”. Industrial Management & Data Systems, 117(3), 560-581.
Tu, Q., & Liu, A. (2014). “Framework of smart tourism research and related progress in China”. In International conference on management and engineering (CME 2014) (pp. 140-146). DEStech Publications, Inc.
Heck, E. V., & Vervest, P. (2007). “Smart business networks: how the network wins”. Communications of the ACM, 50(6), 28-37