باصولی، مهدی، هاشمی، سید سعید، ایمانی خوشخو، محمدحسین و میرغفوری، سید حبیبالله (1398). طراحی مدل توسعۀ کارآفرینی گردشگری فرهنگی با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (مورد مطالعه: شهر یزد، گردشگری و توسعه، 8(2)، 83-104.
پارساپور، سارا، براتی، جواد و رسولزاده، مریم (1396). عوامل اثرگذار بر پایداری بنگاههای کوچک و کارآفرین (مورد مطالعه: بنگاههای صنعتی شهرستان مشهد). فصلنامۀ علمی پژوهشی توسعۀ کارآفرینی، 10(1)، 41-60.
تید، جو و بنست، جان (1391). مدیریت نوآوری. ترجمۀ محمدرضا آراستی و همکاران، تهران: انتشارات رسا.
چوپانی، حیدر، زارع خلیلی، قاسمی، عقیل و غلامزاده، حجت (۱۳۹۱). بررسی رابطۀ بین سرمایۀ فکری با نوآوری سازمانی (مطالعۀ موردی: شرکت سهامی بیمۀ توسعه). ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2(1)، 27-59.
حسنپور، محمود، شاهی، طاهره و ارژنگ مهر، داود (1399). الگوی ساختاری مدیریت بحران برای بخش عرضۀ گردشگری ایران؛ نمونۀ موردی: بحران شیوع ویروس کوید- 19. مطالعات مدیریت گردشگری، 15 (ویژهنامه همهگیری کوید-19)، 89-59.
حق رنجبر، فرخ، کاکاوند، علیرضا، برجعلی، احمد و برماس، حامد (1390). تابآوری. کیفیت زندگی مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی. فصلنامۀ سلامت و روانشناسی، ۱(۱)، ۶۶-۵۱.
ریچی، برنت دبلیو، و کامپیرانون، کوم (1397). بحران های گردشگری و مدیریت مخاطرات در آسیا و اقیانوسیه.زرینسبب، مهدی (1390). بررسی رابطه بین سرمایۀ فکری با گرایش به نوآوری سازمانی کارکنان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران. پایاننامۀ دانشگاه تهران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
فارسیجانی، حسن و سمیعی نیستانی، ابوالفضل (1389). بررسی نقش یکپارچگی بین مدیریت کیفیت جامع و مدیریت تکنولوژی در تعیین عملکردهای کیفیت نوآوری (پژوهش دربارۀ شرکتهای تولیدی استان مرکزی)، نشریۀ مدیریت فناوری اطلاعات، ۲(۴)، 117- 136.
فریاد، لعیا، خوراکیان، علیرضا و ناظمی، شمسالدین (139۵). بررسی اثر توانمندسازی روانشناختی بر رفتار نوآورانۀ کارکنان با توجه به اشتیاق شغلی آنان. فصلنامۀ مدیریت توسعه و تحول، 25، 17-26.
(1383). خلاقیت و نوآوری در افراد و سازمانها، تدبیر، ۱۵(۱۵۲)، 21- 26.
منطقی، منوچهر، اسکندرپور، بهروز، دستیاری، اکرم و نظری، یونس (1395). نقش سرمایۀ اجتماعی در عملکرد نوآورانۀ کارکنان، با تأکید بر نقش تابآوری و توانمندسازی. فصلنامۀ مدیریت سرمایۀ اجتماعی، ۳(۲)، ۱۸۹-207.
ورمزیاری، حجت و ایمانی، بابک (1396). تحلیل تابآوری کسبوکارهای روستایی در شهرستان ملکان. فصلنامۀ علمی پژوهشی توسعۀ کارآفرینی، 10(1). 181-200.
یادگاری، رضا، عباسی، ابراهیم، اشرفی، مجید، و فریدون، آزما (1398). تأثیر ویژگیهای کارآفرینانۀ مدیران بر رفتار نوآورانه از طریق بررسی تفکر انتقادی در شرکتهای دانشبنیان (مورد مطالعه: مراکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی) .ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 9(2). 53-76.
Altinay, L., & Wang, C. L. (2011). The influence of an entrepreneur's socio‐cultural characteristics on the entrepreneurial orientation of small firms. Journal of Small Business and Enterprise Development, 18(4), 673-694.
Athota, V. S., & Malik, A. (2019). Managing employee well-being and resilience for innovation: Evidence from knowledge-intensive service industries. Springer.
Ayala, J.-C., & Manzano, G. (2014), The resilience of the entrepreneur. Influence on the success of the business: a longitudinal analysis, Journal of Economic Psychology, 42, 126-135.
Balan, P., & Lindsay, N. (2010). Innovation capability and entrepreneurial orientation dimensions for Australian hotels: an empirical study, Cooperative Research Centre for Sustainable Tourism.
Biggs, R., Westley, F.R. & Carpenter, S.R. (2010), Navigating the back loop: fostering social innovation and transformation in ecosystem management. Ecology and Society, ,1-25.
Bullough, A., & Renko, M. (2013). Entrepreneurial resilience during challenging times. Business Horizons, 56(3), 343-350.
Cannon, M. D., & Edmondson, A. C. (2005). Failing to learn and learning to fail (intelligently): How great organizations put failure to work to innovate and improve. Long Range Planning, 38, 299–319.
Camisón, C., & Villar-López, A. (2014). Organizational Innovation as an Enabler of Technological Innovation Capabilities and Firm Performance. Journal of Business Research, 67, 2891-2902.
Capon, N., Farley, J. U., Lehmann, D. R., & Hulbert, J. M. (1992). Profiles of product innovators among large US manufacturers. Management science, 38(2), 157-169.
Crespell, P., & Hansen, E. (2008). Work climate, innovativeness, and firm performance in the US forest sector: in search of a conceptual framework. Canadian Journal of Forest Research, 38(7), 1703-1715.
Connor, K. M., & Davidson, J. R. (2003). Development of a new resilience scale: The Connor‐Davidson resilience scale (CD‐RISC). Depression and anxiety, 18(2), 76-82.Fredrickson, B. L. (2001). The role of positive emotions in positive psychology: The broaden-and-build theory of positive emotions. American psychologist, 56(3), 218.
Fuentelsaz, L., Maicas, J. P., & Montero, J. (2018). Entrepreneurs and innovation: The contingent role of institutional factors. International small business Journal, 36(6), 686-711.
Hallak, R., Assaker, G., O’Connor, P., & Lee, C. (2018). Firm performance in the upscale restaurant sector: The effects of resilience, creative self-efficacy, innovation and industry experience. Journal of Retailing and Consumer Services, 40, 229-240.
Henseler, J., Ringle, C. M., & Sinkovics, R. R. (2009). The use of partial least squares path modeling in international marketing. In New challenges to international marketing (pp. 277-319). Emerald Group Publishing Limited.
Hovgaard, A., & Hansen, E. (2004). Innovativeness in the forest products industry. Forest Product Journal, 54(1), 26–33.
Jimenez-Jimenez, D., Sanz - Valle, R. & Hernandez-Espallardo, M. (2008). Fostering Innovation: The role of market orientation and organizational learning. European Journal of Innovation Management, 11(3), 389-412.
Knowles, C., Hansen, E., & Shook, S. (2008). Assessing innovativeness in the North American softwood sawmilling industry using three methods. Canadian Journal of Forest Research, 38(2), 363–375.
Kostis, P. C., Kafka, K. I., & Petrakis, P. E. (2018). Cultural change and innovation performance. Journal of Business Research, 88, 306-313.
Lee, C., Hallak, R., & Sardeshmukh, S.R., (2016). Innovation, entrepreneurship, and restaurant performance: a higher-order structural model. Tour. Manag. 53, 215–228.
Manzano, G., & Ayala, J. C. (2013). Psychometric properties of Connor-Davidson Resilience Scale in a Spanish sample of entrepreneurs. Psicothema, 25(2), 245–251.
Masten, A. S. (2004). Regulatory processes, risk, and resilience in adolescent development. Annals of the New York Academy of Sciences, 1021(1), 310-319.
Miller, D., & Friesen, P.H. (1983). Strategy-making and environment: the third link. Strategic Management Journal, 4(3), 221-235.
Miller, F., Osbahr, H., Boyd, E., Thomalla, F., Bharwani, S., Ziervogel, G., Walker, B.,Birkmann, J., Vander Leeuw, S.,Rockström, J., Hinkel, J., Downing, T., Folke, C., & Nelson, D. (2010). Resilience and Vulnerability: Complementary or Conflicting Concepts? Journal of Ecology and Society, 15(3), 1-25.
Moenkemeyer, G., Hoegl, M., & Weiss, M. (2012). Innovator resilience potential: A process perspective of individual resilience as influenced by innovation project termination. Human Relations, 65(5), 627-655.
Monllor, J., & Murphy, P.J. (2017), “Natural disasters, entrepreneurship, and creation after destruction: a conceptual approach”, International Journal of Entrepreneurial Behavior and Research, 23(4), 618-637.
Moreno, I. P., Real, J. C., & de la Rosa, M. D. (2011). La incidencia Del capital humano y la cultura emprendedora en la innovación. Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, 14(3), 139-150.
Neubert, M. J., Bradley, S. W., Ardianti, R., & Simiyu, E. M. (2017). The role of spiritual capital in innovation and performance: Evidence from developing economies. Entrepreneurship Theory and Practice, 41(4), 621-640.
Ojasalo, J. (2008). Management of innovation networks: a case study of different approaches. European Journal of Innovation Management 11(1), 51-86.
Panayides, Photis (2006). Enhancing innovation capability through relationship management and implications for performance. European Journal of Innovation Management .Vol. 9 No. 4, pp. 466-483.
Powell, E. E., & Baker, T. (2011). Beyond making do: Toward a theory of entrepreneurial resourcefulness. Frontiers of Entrepreneurship Research, 31(12), 375–388.
Prajogo, Daniel & Sohal, Amrik S. (2006). The relationship between organization strategy, total quality management (TQM), and organization performance––the mediating role of TQM. European Journal of Operational Research. 168. 35–50.
Reinmoeller, P., & Baardwijk, N. (2005). The link between diversity and resilience. Mit Sloan Management Review, 46(4), 61–66.
Senbeto, D. L., & Hon, A. H. (2020). Market turbulence and service innovation in hospitality: examining the underlying mechanisms of employee and organizational resilience. The Service Industries Journal, 40(15-16), 1119-1139.
Sigala, M., & Kyriakidou, O. (2015). Creativity and innovation in the service sector. The Service Industries Journal, 35(6), 297–302.
Twiss, B.C., & Nyström, H. (1979). Changing Corporate Attitudes to Innovation: A Case Study. In Industrial Innovation (pp. 294-308). Palgrave Macmillan, London.
Valencia, J. C. N., Valle, R. S., & Jiménez, D. J. (2010). Organizational culture as determinant of product innovation. European Journal of Innovation Management, 13(4), 466-480.
Verreynne, M. L., Williams, A. M., Ritchie, B. W., Gronum, S., & Betts, K. S. (2019). Innovation diversity and uncertainty in small and medium sized tourism firms. Tourism Management, 72, 257-269.
West, M. A., & Altink, W. M. (1996). Innovation at work: Individual, group, organizational, and socio-historical perspectives. European Journal of Work and Organizational Psychology, 5(1), 3-11.
Zhou, J., Xu, X., Li, Y., & Liu, C. (2020). Creative Enough to Become an Entrepreneur: A Multi-Wave Study of Creative Personality, Education, Entrepreneurial Identity, and Innovation. Sustainability, 12(10), 40-43.