پناهی، حسین، معصومزاده، سارا و رزاقی، سمیه (1396). بررسی اثر نرخ ارز بر تراز پرداخت گردشگری ایران، فصلنامة نظریههای کاربردی اقتصاد، ۴(2)، ص 142-127.
تقوی سنوکش، ندا و اصغری آژیری، بابک (1398). طراحی مدل بازاریابی الکترونیکی برای توسعة اکوتوریسم، فصلنامة تخصصی پژوهشهای گردشگری و توسعة پایدار، ۲(۸)، ص ۲۷-۳۲.
حمیدیزاده، محمدرضا، قرهچه، منیژه، هادیزاده و اکرم، سلیمیپور، سیروس (1395). طراحی و تبیین مدل تأثیر بازاریابی دهانبهدهان بر تصویر ذهنی گردشگران از مقصد گردشگری و قصد سفر (مطالعة موردی: اصفهان)، مجلة مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ۸(۴)، ص 811-832.
حیدری چپانه، رحیم و احمدیان، مهدی (1398). تحلیل روابط ساختاری تصویر مقصد، وفاداری و رضایت گردشگران (مطالعة موردی: کلانشهر تبریز)، فصلنامة گردشگری شهری، ۶(۴)، ص174-157.
شیرمحمدی، یزدان، جلالیان، سیداسحاق، رضاعلی، منصور و بهرامی، مریم(1398). اثر رضایت ساکنین از مقصد گردشگری بر بازاریابی دهانبهدهان با میانجیگری دلبستگی به مکان و تعامل (مورد مطالعه: منطقة گردشگری ماسوله و قلعه رودخان). فصلنامة علمی پژوهش و برنامهریزی شهری، ۱۱(۴۱)، ص ۱۶۵-۱۷۸.
طیبی، سیدکمال، جباری، امیر، شاطری، محمدرضا و کوچکزاده، میثم (1386). بررسی میزان تأثیر استفاده از اینترنت بر جریان صادرات (مطالعة تجربی 8 کشور منتخب عضو اتحاد «آ.سه.آن + 3 و ایران». فصلنامة پژوهشهای اقتصادی ایران. ۷(۳۳)، ص ۱۰۵-128.
علیزاده، محمد و گل خندان، ابوالقاسم (1393). سنجش تأثیر اینترنت بر تجارت خدمات. فصلنامة سیاستگذاری پیشرفت اقتصادی دانشگاه الزهرا(س). ۲(۴)، ۱۸۱-۱۵۷.
غفاری، محمد، نعمتپور، محمد و عشریه، امید (1397). بررسی نقش شخصیت برند مقصد گردشگری در همخوانی خود پنداره گردشگر و ایجاد تمایل به بازدید مجدد ( مورد مطالعه: گردشگران خارجی بازدیدکننده از پل طبیعت شهر تهران). فصلنامه جغرافیا ( برنامهریزی منطقهای)، 9(33)،491-506.
کروبی، مهدی (1398). تأثیر برند گردشگری یزد در ایجاد رضایت و وفاداری گردشگران داخلی. فصلنامة گردشگری و توسعه، ۸(۴)، ص ۲۳-27.
کمانداری، محسن، چهارراهی، مسعود و قربانپور، حشمت (1399). پتانسیلهای اکوتوریسم استان کرمان زمینه برای توسعة گردشگری آینده. جغرافیا و روابط انسانی، ۳(2)، ص 27-42.
کیانی فیضآبادی ،زهره(1397). عوامل مؤثر بر وفاداری به مقصد گردشگری با نقش میانجی رضایت گردشگران (مورد مطالعه: شهر کاشان). فصلنامة گردشگری شهری، ۵(۴)، ص.۱۰۵-120.
منصوری مؤید، فرشته و سلیمانی، سمیرا (1391). ابزارهای بازاریابی و تصویر ذهنی گردشگران از مقصد. فصلنامة علمی پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، ۷(۱۸)، ص ۱۱۱-190.
نصرالهی وسطی، لیلا، جلیلوند، محمدرضا و فاتح راد، مهدی (1392) تأثیر تبلیغات شفاهی بر تصمیم گردشگران داخلی برای سفر به کشورهای خارجی، نشریه مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران، ۵(۴)، ص 99-120.
Albarq, A. N. (2014). Measuring the impacts of online word-of-mouth on tourists' attitude and intentions to visit Jordan: An empirical study. International Business Research, 7(1), 14.
Chang, J. H., & Wang, S. H. (2019). Different levels of destination expectation: The effects of online advertising and electronic word-of-mouth. Telematics and Informatics, 36, 27-38.
Chen, N. C., Dwyer, L., & Firth, T. (2018). Residents' place attachment and word-of-mouth behaviours: A tale of two cities. Journal of Hospitality and Tourism Management, 36, 1-11.
Doosti, S., Jalilvand, M. R., Asadi, A., Pool, J. K., & Adl, P. M. (2016). Analyzing the influence of electronic word of mouth on visit intention: the mediating role of tourists’ attitude and city image. International Journal of Tourism Cities., 2(2), 137-148.
Lin, C. T., & Huang, Y. L. (2009). Mining tourist imagery to construct destination image position model. Expert Systems with Applications, 36(2), 2513-2524.
Feng, J., & Papatla, P. (2011). Advertising: stimulant or suppressant of online word of mouth?. Journal of Interactive Marketing, 25(2), 75-84.
Fishbein, M., & Ajzen, I. (1977). Belief, Attitude, Intention, and Behavior: An Introduction to Theory and Research. Philosophy and Rhetoric 10(2), 130-132.
Flower, E. K., Burns, G. L., Jones, D. N., & McBroom, J. (2021). Does the experience make a difference? Comparing tourist attitudes pre-and post-visit towards the elephant tourism industry. Annals of Tourism Research Empirical Insights, 2(2), 100025.
Foroudi, P., Melewar, S., & Gupta, S. (2014) Linking corporate long, corporate image, and reputation: and examination of consumer perceptions in the financial setting. Journal of Business Research, 67(4), 2269-2281.
, C., Pasiouras, F., & Voulgari, F. (2019). Culture, business environment and SMEs' profitability: Evidence from European Countries. Economic Modelling, 78, 275-292.
Gallarza, M. G, Saura, I. G., & Garcia, H. C. (2002). Destination image towards a conceptual framework. Annals of Tourism Research, 29(1), 56-78.
Gomez, M., Lopez, C., & Molina, A. (2015). A model of tourism destination brand equity: The case of wine tourism destinations in Spain. Tourism management, 51(1), 210-222.
Higgins-Desbiolles, F., Carnicelli, S., Krolikowski, C., Wijesinghe, G., & Boluk, K. (2019). Degrowing tourism: rethinking tourism. Journal of Sustainable Tourism.DoI:10.1080?09669582.2019.1601732.
Jalilvand, M. R., Samiei, N., Dini, B., & Manzari, P. Y. (2012). Examining the structural relationships of electronic word of mouth, destination image, tourist attitude toward destination and travel intention: An integrated approach. Journal of destination marketing & management, 1(1-2), 134-143.
Kim, D. J, Kim, W. G, & Hant, J. S. (2007). A perceptual mapping of online travel agencies and preference attributes. Tourism Management, 28, 591-603.
Labanauskaitė, D., Fiore, M., & Stašys, R. (2020). Use of E-marketing tools as communication management in the tourism industry. Tourism Management Perspectives, 34, 100652.
Lee, K. Y., & Choi, H. (2019). Predictors of electronic word-of-mouth behavior on social networking sites in the United States and Korea: Cultural and social relationship variables. Computers in Human Behavior, 94, 9-18.
Leung, X. Y., Bai, B., & Erdem, M. (2017). Hotel social media marketing: a study on message strategy and its effectiveness. Journal of Hospitality and Tourism Technology. 30 3-22.
Li, P., Yang, X., Yang, L. X., Xiong, Q., Wu, Y., & Tang, Y. Y. (2018). The modeling and analysis of the word-of-mouth marketing. Physica A: Statistical Mechanics and its Applications, 493, 1-16.
Llodra-Riera, I., Martínez-Ruiz, M. P., Jiménez-Zarco, A. I., & Izquierdo-Yusta, A. (2015). Assessing the influence of social media on tourists’ motivations and image formation of a destination. International Journal of Quality and Service Sciences.7(4), 458 – 482.
Liu, J., Nijkamp, P., Huang, X., & Lin, D. (2017). Urban livability and tourism development in China: Analysis of sustainable development by means of spatial panel data. Habitat international, 68, 99-107.
Mehrad, D., & Mohammadi, S. (2017). Word of Mouth impact on the adoption of mobile banking in Iran. Telematics and Informatics, 34(7), 1351-1363.
Mellinas, J. P., & Reino, S. (2019). eWOM: the importance of reviews and ratings in tourism marketing. In Strategic perspectives in destination marketing (pp. 143-173). IGI Global.
Mellinas, J. P., & Reino, S. (2019). eWOM: the importance of reviews and ratings in tourism marketing. In Strategic perspectives in destination marketing (pp. 143-173). IGI Global.
Park, S. J., Lee, Y. R., & Borle, S. (2018). The shape of Word-of-Mouth response function. Technological Forecasting and Social Change, 127, 304-309.
Silverman, G. (2001). The Secrets of Word of Mouth Marketing: How to Trigger Exponential Sales through Runaway Word of Mouth. New York: AMACOM.
Su, X., Hooimeijer, P., & Spierings, B. (2021). Why urban setting matters in shaping tourist attitudes towards interaction with residents: Causation or selection in three urban settings. Journal of Destination Marketing & Management, 22, 100657.
Wakefield, L. T, & Bennett, G. (2018). Sports fan experience: Electronic word-of-mouth in ephemeral social media. Sport Management Review, 21(2), 147-159.
WTTC (2021). World Tourism Travel Economic. Available at:https://
www.wttc.org/-/media/ files/ reports/ Economic-impact-research/ documents- 2018/ newleaguetablesummary. pdf.
Zarrad, H., & Debabi, M. (2015). Analyzing the effect of electronic word of mouth on tourists' attitude toward destination and travel intention. International research journal of social sciences, 4(4), 53-60.
Zhang, H., Wu, Y., & Buhalis, D. (2018). A model of perceived image, memorable tourism experiences and revisit intention. Journal of destination marketing & management, 8, 326-336