آصفی، احمدعلی، دهقان، آرزو و سلیمانی، محبوبه (1396). «تحلیل اهمیت عملکرد عوامل مؤثر بر تصمیم تماشای یک مسابقۀ فوتبال». مطالعات مدیریت ورزشی.دورۀ 9، شمارۀ 42، ص 93-112.
بیاتی، نیلوفر (1393). «بررسی رضایتمندی گردشگران خارجی بازدیدکننده از شهر اصفهان از خدمات راهنمایان تور». دوفصلنامۀ مطالعات اجتماعی گردشگری، سال پنجم. شمارۀ نهم.
بیگه، زینب (1391). شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای نقش راهنمایان تور در توسعۀ پایدار گردشگری، مطالعه موردی: شهر مشهد. پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی، دانشگاه علامه طباطبائی. دانشکدۀ حسابداری و مدیریت.
حسینی، سیدصادق (1393). «ارزیابی وضعیت آموزش راهنمایان گردشگری در ایران با رویکرد ارائه الگوی آموزشی در سطح دانشگاهی». فصلنامۀ علمی، پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری. دورۀ 9، شمارۀ 28، ص 115 -144.
زاهدی، محمد و بلالی، ارسلان (1388). فن راهنمائی گشت. اصفهان: انتشارات چهارباغ.
سنگ سفیدی، مصطفی (1396). ارزیابی نقش راهنمایان تور در توسعۀ پایدار گردشگری مطالعۀ موردی: جامعۀ راهنمایان گردشگر ایران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ اکوتوریسم. دانشگاه کاشان. دانشکدۀ منابع طبیعی و علوم زمین. گروه جغرافیا و اکوتوریسم.
طاهرپور کلانتری، حبیباله، فرجادی، غلامعلی، معمارزاده طهرانی، غلامرضا و نوده فراهانی، سارا (1396). «تحلیل اهمیت عملکرد عوامل مؤثر بر دانشیبودن سازمان». فصلنامۀ علمی، پژوهشی مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی. دورۀ 1، شمارۀ 4، ص 87-103.
فرمانی، لیلا (1389). ارزیابی گردشگران اروپایی از عملکرد راهنمایان تور در ایران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشته مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی. دانشگاه علامه طباطبایی. دانشکدۀ حسابداری و مدیریت.
کروبی، مهدی، امیری، زینب و محمودزاده، سیدمجتبی (1397). «شناسایی و اولویتبندی ویژگیهای مؤثر بر عملکرد راهنمایان تورهای ورودی از منظر گردشگران خارجی ( مورد مطالعه: راهنمایان تورهای ورودی فرهنگی شهر تهران )».
مطالعات مدیریت گردشگری.
دورۀ 13. شمارۀ 41، ص 41-56.
محمدخانی، کامران (1387). «نقش راهنمایان تور در رضایتمندی گردشگران فرهنگی: مدل راهنمایان هوشمند عاطفی». مجلۀ مدیریت فرهنگی. دورۀ 2، شمارۀ 2، ص 113-124.
هومن، حیدر علی (1384). مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل. تهران: سمت.
Ap, J., & Wong, K. F. (2001). “Case Study on Tour Guiding: Professionalism,
Issues and Problems”. Tourism Management, 22(1) 551-563.
ATEC 91 Direction for the Future and Europe in 1993. Trid.trb.org.
Blankenship, S. (2010). The consequences of transformational leadership and/or transactional leadership in relationship to job satisfaction and organizational commitment for active duty women serving in the Air Force Medical Service. United States, Florida: Nova Southeastern University.
Butsakorn, k. (2017).
Factors influencing the performance of tour guides in Thailand. University of Bedfordshire. A thesis submitted to the University of Bedfordshire in partial fulfilment of the requirments for the degree of Doctor of Philosophy.
Cagno, E. Neri, A. Howard, M. Brenna, G., & Trianni, A. (2019). Industrial sustainability performance measurement systems: A novel framework. Journal of Cleaner Production, 230,1354-1375.
Çetı̇nkaya, M. Y., & Öter, Z. (2014). “Role of tour guides on tourist satisfaction level in guided tours and impact on re-visiting Intention: a research in Istanbul”. European Journal of Tourism, Hospitality and Recreation, .7(1), 40-54.
Chien, Y. L., Lin, M. A., & Chen, Y. (2017). “How Tour Guides’ Professional Competencies Influence on Service Quality of Tour Guiding and Tourist Satisfaction: An Exploratory Research”. International Journal of Human Resource Studies. 2017, 7(1), 355-374.
Cohen, E. H., Maurice, I., & Cohen, E. (2002). A New Paradigm in Guiding the Madrich as a Model. Annals of Tourism Research. 29(4), 919-932.
Geva, A., & Goldman, A. (1991). “Satisfaction Measurement in Guidede Tourist”. Annals of Tourist Research, 18, 177-185.
Hansen, A.H., & Mossberg, L. (2017). “Tour guides’ performance and tourists’ immersion: facilitating consumer immersion by performing a guide plus role.” Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 17)3(, 259-278.
Halinski, M. L., & flourt, S. (1970). “Partnering and relationships within an international network context”. International Marketing Review, 21(2), 142-57.
Hounnaklang, S. (2004) “Profiles and Roles of Tour Guides: A Comparative Study between Thailand and the UK”. The 2nd Asia-Pacific CHRIE (Apac CHRIE) Conference & the 6th Biennial Conference on Tourism in Asia Proceedings. May 27-29, 2004, Phuket, Thailand.
Huang, S. (2009). “An Application of Revised Importance-Performance Analysis in Tour Guide Performance Evaluation”. 7th Asia-pacific Council on Hotel Resturant and International Education Coference in Singapore. 150-160.
Kumar, J. M. (2018). Tour Guidance. Englewood Cliffs. New Jersey: Regents/ Prentice Hall.
khornjamnong. B. (2017). “Factors influencing the performance of tour guides in Thailand”. University of Bedfordshire.
Kuo, N., Cheng, Y., & Chuang, L. (2018). “The Asymmetric Effect of Tour Guide Service quality on Tourist Satisfaction”. Tourism, Leisure and Global Change. 3, 62.
Miller, W., & Kanse, F. (1973). “Effective buyer-supplier interaction patterns in ongoing service exchange”. International Journal of Operations & Production Management, 29 (8), 807-833.
Mossberg, L. (2007). “A Marketing Approach to the Tourist Experince”. Scandinavia Journal of Hospitality and Tourist, 7(1), 59-74.
Moscardo, G. (2003). “Mindful Visitors, Heritage & Tourism”. Annals of Tourism Research, 23(2), 376-397..
Nguyen, H. L (2015). The Impacts of Tour Guide Performance on Foreign Tourist Satisfaction and Destination Loyalty in Vietnam. A thesis submitted in satisfaction of the 31) requirments for the degree of Doctor of Business Administration. University of Western Sydney.
Rabotic, B. (2010). “Tourist Guides in Contemporary Tourism”. International Conference on Tourism and Environment. Sarajevo, (pp. 353-364) .
Rudmi, J.A., & Sandaruwani, C. (2016). “The Role of Tourist Guides and Their Impacts on Sustainable Tourism Development: a Critique on Srilanka”. Tourism, Leisure and Global Change, 3, 62-73.
Reisinger, Y., & Waryszak, R. (1994). “Japanese tourist perception of their tour guides: Australian experience”. Journal of Vacation Marketing, 1(1), 28-40.
Steevens, J. (2004). “Toward a contingency theory of supply chains”. Management Decision, 42 (9), 131-144.
Schmidt, C. J. (1979). “The Guided Tour: Insulated Adventure”. Urban Life, 7(4). 441-467.
Weiler, B., & Walker, K. (2014). “Enhancing the visitor experience: reconceptualising the tour guide’s Communicative role”. Journal of Hospitality & Tourism Management, Southern Cross University. 21, 90-99.
Wong, J. Y., & Wang, C. H. (2009). “Emotional Labor of the Tour Leaders: an Exploratory Study”. Tourism Management, 30, 249-259.
Zhang, H. Q., & Chow, I. (2013). “Application of Importance-Performance Model in Your Guides’ Performance: Evidence from Mainland Chinese Outbound Visitors in Hong Kong”. Tourism Management, 25(1), 81-91