اکبری، محسن، زاهدفر، کامران و ناصری، سحر (1393). «اثر همخوانی با خود واقعی و ایدئال بر دلبستگی به نام تجاری و تداوم استفاده- موردمطالعه: فیسبوک». چشمانداز مدیریت بازرگانی، دورۀ 13، شمارۀ 2، ص 185-200.
کاظمی، علی، غفاری، محمد، کنجکاو منفرد، امیررضا و تسلیمی بابلی، امین (1394). «بررسی تأثیر احساس تعلق به مقاصد گردشگری بر رضایت و وفاداری گردشگر (مطالعۀ موردی: گردشگران خارجی سفرکرده به شهر اصفهان)». مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، دورۀ 4، شمارۀ 12، ص 52-34.
کریمی علویجه، محمدرضا، قلیپور حسینآباد، فروزان و امرایی، حافظ (1394). «درگیری ذهنی و تأثیر آن در انتخاب برند توسط مشتری». مجلۀ اقتصادی، دورۀ 15، شمارۀ 5 و 6، ص 65-82.
محمدپور زرندی، حسین، حسنی، علی و امینیان، ناصر (1395). «عوامل مؤثر بر برند شهری و اولویتبندی آنها از دیدگاه گردشگران بینالمللی (مطالعۀ موردی: برج میلاد تهران)». فصلنامۀ اقتصاد و مدیریت شهری، دورۀ 4، شمارۀ 14، ص 116-139.
محمدیفر، یوسف، روستا، احمد، حمیدیزاده، محمدرضا و قرهچه، منیژه (1395). «مفهومپردازی مدل برندآفرینی شهری در ایران». فصلنامۀ علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، دورۀ 6، شمارۀ 4، ص 37-52.
موسوی، سیدنجمالدین، سپهوند، رضا و شریعتنژاد، علی (1396). «تبیین مؤلفههای برندسازی شهری با تأکید بر صنعت گردشگری (موردمطالعه: شهرستان خرمآباد)». فصلنامۀ علمی- پژوهشی گردشگری و توسعۀ، دورۀ 6، شمارۀ 4، ص 160-179.
هومن، حیدرعلی (1393). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل. تهران: انتشارات سمت.
Aaker, J. L. (1997). “Dimensions Of Brand Personality”. Journal Of Marketing Research, 34(3), 347-356.
Aaker, J. L., Benet-Martinez, V., & Garolera, J. (2001). “Consumption Symbols As Carriers Of Culture: A Study Of Japanese And Spanish Brand Personality Constucts”. Journal Of Personality And Social Psychology, 81(3), 492-508.
Bowlby, J. (1979). The Making And Breaking Of Affectional Bonds. London (Tavistock),184 Pagss.
Chi, C. G. Q., Pan, L., & Del Chiappa, G. (2018). “Examining Destination Personality: Its Antecedents And Outcomes”. Journal Of Destination Marketing & Management, 9(3), 149-159.
Chin, W. W. (2010). How To Write Up And Report PLS Analyses. In V. Esposito Vinzi, W. W. Chin, J. Henseler, & H. Wang, (Eds.). Handbook Of Partial Least Squares (pp. 655-690). Berlin Heidelberg: Springer.
d'Astous, A., & Boujbel, L. (2007). “Positioning Countries On Personality Dimensions: Scale Development And Implications For Country Marketing”. Journal Of Business Research, 60(3), 231-239.
Ekinci, Y., & Hosany, S. (2006). “Destination Personality: An Application Of Brand Personality To Tourism Destinations”. Journal Of Travel Research, 45(2), 127-139.
Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). “Evaluating Structural Equation Models With Unobservable Variables And Measurement”. Journal Of Marketing Research, 18(1), 39-50.
Fournier, S. (1998). “Consumers And Their Brands: Developing Relationship Theory In Consumer Research”. Journal Of Consumer Research, 24(4), 343-373.
Gursoy, D., & Gavcar, E. (2003). “International Leisure Tourists’ Involvement Profile”. Annals Of Tourism Research, 30(4), 906-926.
Huang, L., Gursoy, D., & Xu, H. (2014). “Impact Of Personality Traits And Involvement On Prior Knowledge”. Annals Of Tourism Research, 48, 42-57.
Huang, Z., Zhang, C., & Hu, J. (2017). “Destination Brand Personality And Destination Brand Attachment–The Involvement Of Self-Congruence”. Journal Of Travel & Tourism Marketing, 34(9), 1198-1210.
Hulland, J. (1999). “Use Of Partial Least Squares (PLS) In Strategic Management Research: A Review Of Four Recent Studies”. Strategic Management Journal, 20(2), 195-204.
Kumar, V. (2016). “Examining The Role Of Destination Personality And Self-Congruity In Predicting Tourist Behavior”. Tourism Management Perspectives, 20, 217-227.
Malär, L., Krohmer, H., Hoyer, W. D., & Nyffenegger, B. (2011). “Emotional Brand Attachment And Brand Personality: The Relative Importance Of The Actual And The Ideal Self”. Journal Of Marketing, 75(4), 35-52.
Murphy, L., Benckendorff, P., & Moscardo, G. (2007). “Linking Travel Motivation, Tourist Self-Image And Destination Brand Personality”. Journal Of Travel & Tourism Marketing, 22(2), 45-59.
Nunally, J. (1978). Psychometric Theory, 2nd Edition. New York: Mcgraw-Hill.
Papadimitriou, D., Apostolopoulou, A., & Kaplanidou, K. (2015). “Destination Personality,Affective Image, And Behavioral Intentions In Domestic Urban Tourism”. Journal Of Travel Research, 54(3), 302–315.
Park, C. W., Macinnis, D. J., & Priester, J. (2006). Beyond Attitudes:Attachment And Consumer Behavior. Seoul Nationaljournal, 12(2), 3–36.
Phillips, W. J., & Back, K. J. (2011). “Conspicuous Consumption Applied To Tourism Destination”. Journal Of Travel & Tourism Marketing, 28(6), 583-597.
Prayag, G., & Ryan, C. (2012). “Antecedents Of Tourists’ Loyalty To Mauritius: The Role And Influence Of Destination Image, Place Attachment, Personal Involvement, And Satisfaction”. Journal Of Travel Research, 51(3), 342-356.
Schmalz, S., & Orth, U. R. (2012). “Brand Attachment And Consumer Emotional Response To Unethical Firm Behavior”. Psychology & Marketing, 29(11), 869-884.
Sirgy, M. J. (1985). “Using Self-Congruity And Ideal Congruity To Predict Purchase Motivation”. Journal Of Business Research, 13(3), 195-206.
Sirgy, M. J., & Su, C. (2000). “Destination Image, Self-Congruity, And Travel Behavior: Toward An Integrative Model”. Journal Of Travel Research, 38(4), 340-352.
Swaminathan, V., Stilley, K. M., & Ahluwalia, R. (2009). “When Brand Personality Matters: The Moderating Role Of Attachment Styles”. Journal Of Consumer Research, 35(6), 985-1002.
Usakli, A., & Baloglu, S. (2011). “Brand Personality Of Tourist Destinations: An Application Of Self-Congruity Theory”. Tourism Management, 32(1), 114-127.
Vlachos, P. A., Theotokis, A., Pramatari, K., & Vrechopoulos, A. (2010). “Consumer-Retailer Emotional Attachment: Some Antecedents And The Moderating Role Of Attachment Anxiety”. European Journal Of Marketing, 44(9/10), 1478-1499.
Werts, C. E., Linn, R. L., & Joreskog, K. G. (1974). “Intra Class Reliability Estimates: Testing Structural Assumptions”. Educational & Psychological Measurement, 34(1), 25-33.
Wetzels, M., Odekeken-Schroder, G. & Van Oppen, C. (2009). “Using Path Modeling For Accessing Hierarchical Construct Models: Guidelines And Empirical Illustrations”. MIS Quarterly, 33(1), 177-195.
Yoo, B., & Donthu, N. (2001). “Developing And Validating A Multidimensional Consumer-Based Brand Equity Scale”. Journal Of Business Research, 52(1), 1-14.