استروالدر، الکساندر و پیگنیور، ایو (1390). خلق مدل کسبوکار. ترجمۀ غلامرضا توکلی، بابک وطندوست، حسامالدین ساروقی و بهامین توفیقی. تهران: انتشارات آریانا قلم. چاپ اول.
پناهی، بلال (1387). «اعتماد و اعتمادسازی در سازمان». پیک نور، شمارۀ 4، ص 88-103.
حسینیکیا، عاطفه السادات، حاجی حیدری، نسترن و رزمی، زهرا (1390). «عوامل مؤثر بر طراحی مدل کسبوکار همراه در حوزۀ مدیریت زیرساخت». فصلنامۀ علوم مدیریت ایران، دورۀ 6، شمارۀ 24، ص 67-87.
سالاری راد، معصومه و صالحی، جواد (1391). «تکریم اربابرجوع در پرتو آموزههای اخلاق سازمانی». مهندسی فرهنگی، شمارۀ 67 و 68، ص 108-118.
شاملو، اصغر، زارعی، بهروز و سلامزاده، آیدین (1390). «طراحی مدل کسبوکار شرکت های ICT: مطالعۀ موردی شرکت مخابرات ایران». فصلنامۀ اقتصاد و تجارت نوین، شمارۀ 15 و 16، ص 25-51.
شیخی، آزاده، شافعی، رضا و فاروقی، هیوا (1392). «بررسی عوامل مؤثر بر افزایش اعتماد مشتریان در خرید کالا و خدمات اینترنتی». مدیریت بازاریابی، شمارۀ 22، ص77-97.
صرامی، حسین (1384). صنایعدستی اصفهان و مشکلات آن. فضای جغرافیایی، شمارۀ 13، ص 49-60.
عابدی دستجردی، فاطمه (1394). طراحی مدل کسبوکار الکترونیکی برای خردهفروشیهای آنلاین بر اساس رویکرد استروالدر. پایاننامۀ کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی، پردیس فارابی دانشگاه تهران.
عالمیان، حسامالدین و زعفریان، رضا (1389). «ارائۀ یک مدل کسبوکار الکترونیکی نوآورانه برای خردهفروشی». اولین کنفرانس مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، ص 1-18.
منطقی، منوچهر، ثاقبی سعیدی، فاطمه (1392). «مدلهای کسبوکار؛ مبانی، ارزیابی، نوآوری». فصلنامۀ تخصصی پارکها و مراکز رشد فناوری، دورۀ 9، شمارۀ 35، ص 39-51.
نیرومند، پوراندخت، مسجدیان جزی، سهراب و یعقوب فر، یوسف (1389). «مدل کسبوکار، عامل حیاتی در موفقیت کسبوکار». نشریۀ کار و جامعه، شمارۀ 123 و 124، ص 27-58.
وظیفهدوست، حسین و کیایی، مهدی (1393). «بررسی موانع و مشکلات صادرات صنایع دستی ایران و ارائه راهکار مناسب». کنفرانس بینالمللی مدیریت در قرن 21. مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما (1-27).
Amit, R., & Zott, C. (2001). “Value creation in e-business”. Strategic Management Journal, 22(6-7), 493-520.
Al-Debei, M. M., El-Haddadeh, R., & Avison, D. (2008). “Defining the Business Model in the New World of Digital Business”. In Proceedings of the Americas Conference on Information Systems (AMCIS), 1-11.
Baden-Fuller, C., & Haefiger, S. (2013). “Business Models and Technological Innovation”. Long Range Planning, 46(6), 419-426.
Bagnoli, C., Massaro, M., Ruzza, D., & Toniolo, K. (2020). “Business Models for Accelerators: A Structured Literature Review”. Journal of Business Models, 2(8), 1-21.
Biloslavo, R., Bagnoli, C., & Edgar, D. (2017). “An eco-critical perspective on business models: The value triangle as an approach to closing the sustainability gap”. Journal of Cleaner Production, 174, 746–762.
Di Valentin, C., Emrich, A., Werth, D., & Loos, P. (2013). “Architecture and Implementation of a Decision Support System for Software Industry Business Models”. Proceedings of the Nineteenth Americas Conference on information systems.
Evans, P., Wurster, T. (1999). Blown to Bits-How the New Economies of Information Transforms Strategy. Harvard Business School Press.
Evers, N., Cunningham, J., & Hoholm, T. (2014). Technology Entrepreneurship Bringing Innovation to the Marketplace. Macmillan International Higher Education.
Foss, N. J., & Saebi, T. (2017) “Fifteen years of research on business model innovation: How far have we come, and where should we go?”. Jornal of Management, 43(1), 200-227.
Haaker, T., Faber, E., & Bouwman, H. (2006). “Balancing customer and network value in business models for mobile services”. International Journal of Mobile Communication, 4(6), 645-661.
Hsieh, H. F., & Shannon, S. E. (2005). “Three approaches to qualitative content analysis”. Qualitative Health Research, 15(9), 1277-1288.
Johnson, M. W., Christensen, C. M., & Kagermann, H. )2008(. Reinventing your business model. Harvard Bus. Rev., 86, 50-59.
Johnson, M. (2010). Seizing the white space: Business model innovation for growth and renewal. Boston: Harvard Business Press.
Lambert, S. A (2008). “Conceptual Framework for Business Model Research”. 21st Bled eConference eCollaboration on Overcoming Boundaries through Multi-Channel Interaction June 2008, Bled, Slovenia, 227-289.
Leitão, A., Cunha, P., Valente, F., & Marques, P. (2013): “Roadmap for business models definition in manufacturing companies”. Forty Sixth CIRP Conference on Manufacturing Systems, 7, 383-388.
Linder, J., & Cantrell, S. (2000). “Changing Business Models: Surveying the landscape”. Accenture Institute for strategis change.
Magretta, Joan (2010). Harvard Business Review on Business Model Innovation, USA: Published by Harvard Business School.
McGrath, R. G. (2010). “Business Models: A Discovery Driven Approach”. Long Range Planning Journal, 43(2-3), 247-261.
Morris, M., Schindehutte, M., & Allen, A. (2005). “The entrepreneur’s business model: toward a unified perspective”. Journal of Business Research. 58, 726-735.
Nair, S. K. S., Palacios, M., & Ruiz, F. (2011). “The Analysis of Airline Business Models in the Development of Possible Future Business Options”. World Journal of Management, 3(9), 48-59.
Osterwalder, A. (2004). “The Business Model Ontology – aproposition in a design science approach”. Dissertation, University of Lausanne, Switzerland, 173.
Osterwalder, A., Pigneur, Y., & Tucci, C. L. (2005). “Clarifying business models: Origins, present and future of concept”. Communications of the Association for Information Systems (CAIS), 16, 1-25.
Teece, D. J. (2010). “Business models, business strategy and innovation”. Long Range Planning, 43(2-3), 172-194.
Tian, Q., Zhang, Sh., Yu, H., & Cao, G (2019). “Exploring the Factors Influencing Business Model Innovation Using Grounded Theory: The Case of a Chinese High-End Equipment Manufacturer”. Sustainability, 11, 1-16.
Ucaktürk, A., Bekmezci, M., & Ucaktürk, T (2011), Prevailing During the Periods of Economical Crisis and Recession through Business Model Innovation, Procedia Social and Behavioral Sciences, 24, 89–100.
Vanhala, E., & Saarikallio, M. (2016). “Business model elements in different types of organization in software business”. International Journal of Computer Information Systems and Industrial Management Applications. 7, 139-150.
Wadin, J. L., & Ode, K. A. (2019). “Business Models for Sustainability—Change in Dynamic Environments”. Journal of Business Models. 1(7). 13-38.