ابراهیمپور لنبران، احد (۱۳۹۰). توسعۀ توریسم شهری با رویکرد برنامهریزی مبتنی بر بخشبندی (مطالعۀ موردی: بازار توریسم بینالمللی تبریز). پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشگاه تبریز.
تاجزاده نمین، ابوالفضل و قضاریان، گریگور (۱۳۸۹). «فرایند و عوامل مؤثر در شکلگیری انگارۀ مقصد گردشگری». فصلنامۀ مطالعات گردشگری، شمارۀ ۱۳، ص 139ـ167.
حیدرزاده، کامبیز، نجفی، کبری و حسینی، سیدعلی (۱۳۹۶). «تأثیر کیفیت خدمات گردشگری بر وفاداری به مقصد گردشگری با توجه به نقش میانجی تصویر ذهنی از مقصد گردشگری و رضایت گردشگران». فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، سال دوازدهم، شمارۀ ۴۰، ص 115ـ153.
حیدری چیانه، رحیم و خضرنژاد، پخشان (۱۳۹۵). «تحلیلی بر عوامل مؤثر بر شکلگیری تصویر مقصد در گردشگری شهری، مطالعۀ موردی: شهر ارومیه». فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی مطالعات شهری، شمارۀ ۲۱، ص 5ـ16.
حیدری چیانه، رحیم و سعدلونیا، حسین (۱۳۹۵). «تحلیلی بر فرایند مدیریت تصویر مقصد گردشگری شهری، مطالعۀ موردی: کلانشهر تبریز». مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، شمارۀ ۱۹، ص 94ـ109.
حیدری چیانه، رحیم، صنوبر، ناصر و سعدلونیا، حسین (۱۳۹۴). «تحلیلی بر نقش تصویر برند بر توسعۀ گردشگری، مطالعۀ موردی: کلانشهر تبریز». نشریۀ پژوهش و برنامهریزی شهری، سال ششم، شمارۀ ۲۲، ص 79ـ94.
زنگنه، یعقوب و شمساللهزاده، یاسر (۱۳۹۱). «بررسی و تحلیل نقش تصویر مقصد در توسعۀ صنعت گردشگری، مطالعۀ موردی: کلانشهر تبریز». نشریۀ علمی پژوهشی جغرافیا و برنامهریزی، سال شانزدهم، شمارۀ ۴۱، ص 153ـ168.
کروبی، مهدی، وفایی، امیرعباس و سیدی، پیمان (۱۳۹۶). «عوامل مؤثر بر رضایت کلی با نقش میانجی ارزش ویژۀ برند مقصد گردشگری، مطالعۀ موردی: گردشگران بازدیدکننده از کاخ گلستان در تهران». فصلنامۀ علمی پژوهشی گردشگری و توسعه، سال ششم، شمارۀ ۱۰، ص 1ـ22.
لینچ، کوین (۱۳۸۵). سیمای شهر. ترجمۀ منوچهر مزینی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران، چاپ هفتم.
محمدزاده، پرویز، پناهی، حسین و صمدزاده، سعیده (۱۳۹۷). «عوامل مؤثر بر شکلگیری تصویر مقصد از دیدگاه گردشگران داخلی». فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، سال سیزدهم، شمارۀ ۴۱، ص 83ـ107.
مهندسان مشاور نقش محیط (۱۳۹۱). طرح توسعه و عمران (جامع) شهر تبریز. گزارش مطالعات محیطی مرحلۀ موجود.
Baloglu, S., & McCleary, K. W. (1999). “A model of destination image formation”. Annals of Tourism Research, 26(4), 868-897.
Beerli, A., & Martin, J. D. (2004). “Factors influencing destination image”. Annals of tourism Research, 31(3), 657-681.
Bigne, J. E., Sanchez, I., & Sanchez, J. (2001). “Tourism image, evaluation variables and after purchase behavior: inter-relationship”. Tourism Management, 22(6), 607-616.
Chao, W. Z. (2005). Marketing tools as factors in destination image formation. Master of Science dissertation, San Jose State University.
Chaudhary, M. (2000). “India's image as a tourist destination—a perspective of foreign tourists”. Tourism Management, 21(3), 293-297.
Chen, C. F., & Tsai, D. (2007). “How destination image and evaluative factors affect behavioral intentions?”. Tourism Management, 28(4), 1115-1122.
Chi, C. G. Q., & Qu, H. (2008). “Examining the structural relationships of destination image, tourist satisfaction and destination loyalty: An integrated approach”. Tourism Management, 29(4), 624-636.
Echtner, C. M., & Ritchie, J. R. B (2003). “The meaning and measurement of destination image”. Journal of tourism studies, 14(1), 37-48.
Fakeye, P. C., & Crompton, J. (1991). “Image differences between prospective, first-time, and repeat visitors to the lower Rio Grande Valley”. Journal of Travel Research, 30(2), 10–16.
Fazli, G. (2012). Evaluation of Destination Image among Foreign Visitors in Tehran (Doctoral dissertation, Eastern Mediterranean University (EMU)).
Folgado-Fernández, J. A., Duarte, P. A. O., & Hernández-Mogollón, J. M. (2015). “Assessing the differentiated contribution of city resources to city brand image: Análisis de la diferente contribución de los recursos de la ciudad para el desarrollo de su imagen de marca”. Tourism & Management Studies, 11(1), 77-83.
Gallarza, M. G., Gil, I. S., & Calderon, H. G. (2002). “Destination image towards a conceptual framework”. Annals of Tourism Research, 29(1), 56-78.
Guzman-Parra, V. F., Vila-Oblitas, J. R., & Maqueda-Lafuente, J. (2016). “Exploring the effects of destination image attributes on tourist satisfaction and destination loyalty: an application in Málaga, Spain”. Tourism & Management Studies, 12(1), 67-73.
Hunt, J. D. (1975). “Image as a factor in tourism development”. Journal of Travel Research, 13(3), 1-7.
Kim, S. H. (2010). Antecedents of destination loyalty. PhD Dissertation, University of Florida.
Lin, C., Morais, D., Kerstetter, D. & Hou, J (2007). “Examining the role of cognitive and affective image in predicting choice across natural, developed, and theme-park destinations”. Journal of Travel Research, 46(2), 183–194.
Molina, A., Gómez, M., & Martín-Consuegra, D. (2010). “Tourism marketing information and destination image management”. African Journal of Business Management, 4(5), 722-728.
Pearce, P. L. (1982). “Perceived Changes in Holiday Destinations”. Annals of Tourism Research, 9, 145–164.
Pike, S. (2002). “Destination image analysis - A review of 142 papers from 1973 to 2000”. Tourism Management, 23, 541–549.
Qu, H., Kim, L. & Im, H. (2011). “A model of destination branding: Integrating the concepts of the branding and destination image”. Tourism Management, 32(3), 465–476.
San Martin, H., & Del Bosque, I. A. R. (2008). “Exploring the cognitive–affective nature of destination image and the role of psychological factors in its formation”. Tourism Management, 29(2), 263-277.
Tasci, A. D. A., Gartner, W. C., & Cavusgil, S. T. (2007). “Conceptualization and operationalization of destination image”. Journal of Hospitality and Tourism Research, 31(2), 194-223.
Yilmaz, Y., Yilmaz, Y., İçigen, E. T., Ekin, Y., & Utku, B. D. (2009). “Destination image: A comparative study on pre and post trip image variations”. Journal of Hospitality Marketing & Management, 18(5), 461-479.
Zhang, H., Fu, X., Cai, L. A., & Lu, L. (2014). “Destination image and tourist loyalty: A meta-analysis”. Tourism Management, 40, 213-223.