آذر، عادل و غلامزاده، رسول (1395). مدلسازی معادلات ساختاری کمترین مربعات جزئی. انتشارات نگاه دانش، چاپ اول.
ایزدی،حسن (1394). «گردشگری غذا، فرصتی برای توسعۀ پایدار روستایی در ایران». فصلنامۀ پژوهشهای روستایی، سال ششم، شمارۀ 1، ص 65-95.
جعفری مهرآبادی، مریم، اکبری، مجید، عطایی، فرزانه و رازقی چمازکتی، فرزانه (1396). «مدلیابی ساختاری-تفسیری عوامل مؤثر بر توسعۀ گردشگری غذا (نمونۀ موردی: شهر رشت)». مجلۀ مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی، شمارۀ 40، ص 681-698.
زینبی، حسن (1395). «بررسی نقش آمیختۀ بازاریابی در توسعۀ صادرات محصولات». دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران. http://civilica.com/doc/528439/
طحان، احسان، فیلسرائی، مهدی و مدرسیزاده، سیدفرزاد (1394). «محصولات غذایی و فرهنگ آشپزی بهعنوان ابزار مدیریت گردشگری در ایران». کنفرانس بینالمللی مدیریت و اقتصاد در قرن 21، تهران.508656/ http://civilica.com/doc/
سرور، رحیم، اکبری، مجید و درویش، بهروز (1396). «طراحی مدل توسعۀ گردشگری غذا در ایران با رویکرد مدلسازی ساختاری-تفسیری». فصلنامۀ جغرافیا، دورۀ 15، شمارۀ 53، ص 90-73.
سقایی، مهدی و قجرجزی، زهرا (1396). «بررسی چگونگی نقشآفرینی زنان شهری در گردشگری غذا در استان گلستان». اولین کنفرانس بینالمللی و هشتمین کنفرانس ملی برنامهریزی و مدیریت شهری، مشهد./646663/ http://civilica.com/doc
شاطریان، محسن، موسوی، سیدحجت. کیانی سلمی، صدیقه و زارعی، مینا (1386). «مدلسازی عوامل شکلدهندۀ گردشگری آشپزی و اثر آن بر وفاداری گردشگران، نمونۀ موردی: گردشگران شهر اصفهان». نشریۀ پژوهش و برنامهریزی شهری، سال نهم، شمارۀ پیاپی 32، ص 53-66.
صدر موسوی، میرستار و دخیلی کهنموئی، جواد (1386). «ارزیابی وضعیت تسهیلات گردشگری استان آذربایجان شرقی از دید گردشگران». پژوهشهای جغرافیایی،دورۀ 39، شمارۀ 61 ، ص 129-143.
فیاض، ابراهیم و میرتقیان، سیدمحمد (1395). «بررسی عوامل مؤثر بر جذب گردشگران غذا در رستورانهای سنتی شهرستان رامسر». مطالعات هتلداری و میزبانی، دورۀ 1، شمارۀ 1، ص 39-56.
مطیعی، صدیقه و زیاری، رضا (1395). «گردشگری غذا و تأثیر آن بر اقتصاد گردشگری و توسعۀ اقتصادی». مطالعات هتلداری و میزبانی، ص 160-140.
هال، کالین مایکل و جنکینز، جان ام. (1392). سیاستگذاری جهانگردی. ترجمۀ سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ ششم.هومن، حیدر علی (1384)؛ «مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل»، انتشارات سمت، چاپ اول.
Cohen, E., & Avieli, N. (2004). Food in tourism: attraction and impediment. Annals of Tourism Research, 31, 755-778.
Duarte Alonso, A., O'neill, M., Liu, Y., & O'shea, M. (2013). “Factors driving consumer restaurant choice: An exploratory study from the Southeastern United States”. Journal of Hospitality Marketing & Management, 22(5), 547-567
Findlay, K., & Yeoman, I. (2015). “Dr Spock's Food Festival”. Journal of Tourism Futures, 1(2), 148-151.
Fischler, C. (1988). “Food, Self and Identity”. Social Science Information, 27, 275-292
Khanam, S. (2016). Marketing of Food Tourism: Evaluating Marketing of Food Tourism in Finland. Thesis in Tourism, Centria University Of Applied Sciences.
Kim, Y. G., Eves, A., & Scarles, C. (2009). “Building a model of local food consumption on trips and holidays: a grounded theory approach”. International Journal of Hospitality Management, 28, 423-431.
Kivela, J., & Crotts, J. C. (2005). “Gastronomy Tourism”. Journal of Culinary Science & Tourism, 4(2-3), 39-55.
Mak, A. H. N., Lumbers, M., Eves, A., & Chang, R. C. Y. (2012). “Factors influencing tourist food consumption”. International Journal of Hospitality Management, 31, 928-936.
OECD (2012). “Food and the Tourism Experience: The OECD-Korea Workshop”. OECD Studies on Tourism, OECD Publishing.
Sengel, T. Karagoz, A. Cetin, G. Istanbullu Dincer, F. Mugan Ertugral, S., & Balik, M. (2015). “Tourists’ Approach to Local Food”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 195, 429-437.
Steinmetz, R. )2010(. Food, Tourism and Destination Differentiation: The Case of Rotorua, New Zealand. (Doctoral dissertation, Auckland University of Technology).
Stanley, J. & Stanley, L. (2015). Food tourism: “A practical marketing guide”. Cabi.
Telfer, D.J., & Wall, G. (2000). “Strengthening backward economic linkages: local food purchasing by three Indonesian hotels”. Tourism Geographies, 2, 421-447.