امینی، علیرضا (1381). «تحلیل عوامل مؤثر بر تقاضای نیروی کار در بخشهای اقتصادی و پیشبینی اشتغال در برنامۀ سوم توسعه». فصلنامۀ برنامهریزی و بودجه، دورۀ 7، شمارۀ 2، ص 53-86.
امینی، علیرضا و فرهادیکیا، علیرضا (1395). «برآورد توابع اشتغال به تفکیک بخشهای اقتصادی ایران و پیشبینی اشتغال در برنامۀ ششم توسعه». فصلنامۀ برنامهریزی و بودجه، دورۀ 21، شمارۀ 4، ص 61-100.
بانوئی، علیاصغر، جلوداری ممقانی، محمد، اندایش، یعقوب، علیزاده، حسن و محمودی، مینا (1383). «بررسی کمّی تعاملات بخشهای اصلی اقتصاد کشور در قالب تحلیل مسیر ساختاری». فصلنامۀ پژوهشهای اقتصادی ایران، دورۀ 20، شمارۀ 20، ص 27-53.
بزازان، فاطمه و جعفری، فاطمه (1393). «اثر توسعۀ گردشگری داخلی بر اقتصاد شهر نیشابور». فصلنامۀ سیاستگذاری پیشرفت اقتصادی. دورۀ 2، شمارۀ 4، ص 9-30.
جعفری صمیمی، احمد و خبره، شیما (1394). «اثر گردشگری مذهبی بر رشد اقتصادی در استانهای ایران». فصلنامۀ جغرافیایی فضای گردشگری، دورۀ 4، شمارۀ 15، ص 85-103.
جهانگرد، اسفندیار، طائی، حسن و قاسمی، فاطمه (1392). «تأثیر فناوری بر اشتغال در ایران: رویکرد داده ـ ستانده و اقتصادسنجی». فصلنامۀ پژوهشهای پولی ـ بانکی، سال ششم، شمارۀ 16، ص 59-80.
حاتمی، امین، اثنیعشری، ابوالقاسم و اسدی، نرجس (1395). «تأثیر گردشگری بر نابرابری درآمد در ایران». فصلنامۀ میراث و گردشگری. دورۀ 1، شمارۀ 4، ص 139-156.
حیرانی، زهرا (1395). تحلیل نقش توسعۀ گردشگری بر توزیع درآمد. پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشکدۀ علوم اجتماعی.
راسخی، سعید و محمدی، ثریا (1396). «اثر گردشگری بر توزیع درآمد برای کشورهای دیهشت». فصلنامۀ مجلس و راهبرد. دورۀ 24، شمارۀ 90، ص 309-336.
رضازاده، رویا (1394). رابطۀ بین توسعۀ گردشگری و رشد اقتصادی در ایران. پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه مازندران.
علیزاده، ولیالله (1393). برآورد سهم و اثرات اقتصاد گردشگری در اقتصاد ایران: یک رهیافت تعادل عمومی. رساله دکتری، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی.
فراهانی، عاطفه سادات (1396). سنجش اثرگذاری گردشگری بینالمللی در اقتصاد ایران. پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه الزهرا، دانشکدۀ علوم اجتماعی و اقتصادی.
فرزین، محمدرضا، زندی، ابتهال، عبدی، مرجان و عباس پور، نیلوفر (1394). «شناسایی بخشهای کلیدی در صنعت گردشگری ایران». فصلنامۀ اقتصاد مالی. دورۀ 9، شمارۀ 32، ص 65-81.
قادری، دلینا (1394). سنجش آثار افزایش مخارج گردشگری خارجی بر تولید و توزیع درآمد نهادی با استفاده از رویکرد ماتریس حسابداری اجتماعی. پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکدۀ اقتصاد.
مرتضوی، سیدابوالقاسم و کیانی دهکیانی، محمد (1397). «تحلیل اثرات افزایش تولید بخش کشاورزی بر سایر بخشها و گروههای درآمدی، با استفاده از رهیافت تحلیل مسیر ساختاری». فصلنامۀ تحقیقات اقتصادی، دورۀ 52، شمارۀ 4، ص 911-940.
موسوی، میرحسین، اصل، زمزمسادات و اصل، لالهسادات (1397). «توزیع درآمد گردشگری روستایی بین بخشهای کلیدی اقتصاد». فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 13، شمارۀ 41، ص 137-156.
مؤمنی مهمویی، فاطمه (1394). بررسی تأثیر توسعۀ صنعت گردشگری بر اشتغال در ایران. پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
نصراللهی، خدیجه، اکبری، نعمتالله و رمضانی، صفورا (1392). «ایجاد، تخصیص، توزیع، مصرف و پسانداز درآمد ارزی حاصل از مخارج گردشگری بینالمللی در بخشهای مختلف اقتصادی استان اصفهان». فصلنامۀ پژوهشهای اقتصادی، سال سیزدهم، شمارۀ 1، ص 1-23.
هارا، تادایوکی (1396). تحلیل کمّی در صنعت گردشگری. ترجمۀ نیلوفر عباسپور و رسول محمدعلیپور. تهران: مهکامه.
Akkemik, K. A. (2012). “Assessing the importance of international tourism for the Turkish economy: A social accounting matrix analysis”. Tourism Management, 33(4), 790-801.
Amador, L., Campoy-Muñoz, P., Cardenete, M. A., & Delgado, M. C. (2017). “Economic impact assessment of small-scale sporting events using Social Accounting Matrices: an application to the Spanish Football League”. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, 9(3), 230-246.
Balaguer, J., & Cantavella-Jorda, M.(2002). “Tourism as a Long-Run Economic Growth Factor: the Spanish Case”. Applied Economics, 34(7), 877-884.
Croes, R., & Rivera, M. A. (2017). “Tourism’s potential to benefit the poor: A social accounting matrix model applied to Ecuador”. Tourism Economics, 23(1), 29-48.
Cukier-Snow, J., & Wall, G. (1993). “Tourism employment: perspectives from Bali”. Tourism Management, 14(3), 195-201.
Defourny, J., & Thorbecke, E. (1984). “Structural path analysis and multiplier decomposition within a social accounting matrix framework”. The Economic Journal, 94(373), 111-136.
Ferrari, G., Jimenez, J. M., & Secondi, L. (2018). “Tourists’ Expenditure in Tuscany and its impact on the regional economic system”. Journal of cleaner production, 171, 1437-1446.
Gül, H. (2013). “Economic impacts of an increase in the foreign tourism receipts: a Sam-based income multiplier analysis for Turkey”. Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 1(1), 17-36.
Gül, H., & Çaǧatay, S. (2015). “Impact analysis of demand-driven shocks in Turkey's tourism industry within the framework of the social accounting matrix”. Tourism Economics, 21(1), 33-48.
Hara, T. (2008). Quantitative Tourism Industry Analysis.: Introduction to Input-Output. Social Accounting Matrix Modeling and Tourism Satellite Accounts. Routledge.
Li, J., & Lian, C. (2010). “An empirical study on relative income determination of tourism industries with social accounting matrix of Jiangsu Province, China in 2002”. Tourism and Hospitality Research, 10(3), 219-233.
Liu, A., & Wall, G. (2006). “Planning tourism employment: a developing country perspective”. Tourism Management, 27(1), 159-170.
Subanti, S., Mulyanto, Kurdi, N. A., & Hakim, A. R. (2016). “The economic impact of tourism sector in Central Java province: An analysis of social accounting matrix”. In AIP Conference Proceedings, 1746(1), 020053. AIP Publishing.
Thorbecke, E. (1997). Social accounting matrices and social accounting analysis. In Methods of interregional and regional analysis (pp. 281-332). Routledge.
UNWTO. (2017). UNWTO Annual Report 2016. Madrid: UNWTO.
Vanhove, N. (2005). The economics of tourism destinations. London: Routledge.
Wagner, J. E. (1997). “Estimating the economic impacts of tourism”. Annals of Tourism Research, 24(3),pp. 592-608.
West, G. R. (1993). “Economic significance of tourism in Queensland”. Annals of tourism Research, 20(3), pp. 490-504.
WTTC. (2015). Travel and Tourism Economic Impact, 2015, Iran. London: WTTC.