احمدپور داریانی، محمود و مقیمی، سیدمحمد (1380). «نقش دولت در توسعۀ آموزش کارآفرینی». تدبیر، سال دوازدهم، شمارۀ 116، ص 20ـ26.
اکبری، مرتضی و غفوریان، فاطمهالسادات (1393). تحلیل دادههای کیفی با استفاده از نرمافزار Atlas.ti.. تهران: مؤسسۀ انتشارات دانشگاه.
انصاری، محسن، محمدی الیاسی، قنبر، زالی، محمدرضا و رضاییزاده، مرتضی (تابستان و پاییز 1391). «شناسایی و رتبهبندی مؤلفههای مؤثر در انتخاب کسبوکارهای کارآفرینانۀ برتر»، فصلنامۀ اقتصاد و تجارت نوین، شمارۀ 29 و 30، ص 133ـ154.
پیرو، سعید و میرغفوری، سیدحبیبالله (1393). «تحلیلی بر عوامل حیاتی موفقیت در حوزۀ کارآفرینی فرهنگی». مطالعات فرهنگ ـ ارتباطات، سال پانزدهم، شمارۀ 26، ص 59ـ78.
تاجزاده نمین، ابوالفضل و هاشمزاده، ژاله (1393). «نقش جشنوارههای موسیقی محلی در توسعۀ گردشگری از دیدگاه گردشگران بالقوه». مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 9، شمارۀ 26، ص 31ـ58.
تیموتی، دالن جی و نیائوپان، گیان پی (1389). میراث فرهنگی و گردشگری در کشورهای در حال توسعه. ترجمۀ اکبر پورفرج و جعفر باپیری، تهران: مهکامه.
چراغچی، سوسن (1383). «کنوانسیون صیانت از میراث فرهنگی ناملموس». فصلنامۀ اثر، شمارۀ 36 و 37، ص 245ـ258.
حسینی، سیدموسی و مرادپور، کیوان (1391). «زمینهها و موانع توسعۀ کارآفرینی در ایران». نظام جامع اطلاعرسانی اشتغال، <WWW.Jobportal.ir>
داناییفرد، حسن و امامی، سیدمجتبی (1386). «استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد». اندیشۀ مدیریت، سال اول، شمارۀ 2، ص 69ـ97.
داناییفرد، حسن، فروهی، مهشید و صالحی، علی (1386). «ارتقای کارآفرینی در ایران: تحلیلی بر نقش دولت». فصلنامۀ پژوهشنامۀ بازرگانی، دورۀ 11، شمارۀ 42، ص 221ـ262.
دلبری، سیدعلی و داودی، سیدعلیرضا (1391). «کاربرد تکنیک فرایند تحلیل سلسلهمراتبی (AHP) در رتبهبندی شاخصهای ارزیابی جاذبههای توریستی». مجلۀ تحقیق در عملیات و کاربردهای آن، سال نهم، شمارۀ 2، ص 57ـ79.
سجاسی قیداری، حمدالله، رکنالدین افتخاری، عبدالرضا و پورطاهری، مهدی (1393). «اولویتبندی سطح کارآفرینی اکوتوریستی در مناطق روستایی (مطالعۀ موردی: روستاهای با پتانسیل گردشگری روددرهای استان تهران)». مجلۀ پژوهش و برنامهریزی روستایی، سال سوم، شمارۀ 5، ص 13ـ29.
شاهی، طاهره و خورشید، صدیقه (۱۳۹۴). «میراث ناملموس راهی بهسوی توسعۀ گردشگری خلاق (مطالعۀ موردی استان مازندران)». کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در مدیریت و مهندسی صنایع، تهران: شرکت مدیران ایدهپردازان پایتخت.
شریعتی، سیدصدرالدین، پورفرج، اکبر و حیدری، محمد (1391). «نقش تمدن اسلامی در توسعۀ گردشگری مقصدهای مذهبی (موردمطالعه: شهر مقدس قم)». مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 7، شمارۀ 18، ص 1ـ23.
عباسزاده، محمد (1391). «تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی». جامعهشناسی کاربردی، سال بیستوسوم، شمارۀ 1، ص 19ـ34.
فرهمند، محمدرضا (مرداد 1391). «اصفهان پایتخت تئاتر ایران (2)». آزما، شمارۀ 89، ص 43ـ45.
قمبرعلی، رضوان، آگهی، حسین، علیبیگی، امیرحسین و زرافشانی، کیومرث (1393). «حمایتهای ضروری در جهت توسعۀ کارآفرینی». نشریۀ کارآفرینی در کشاورزی، سال اول، شمارۀ 2، ص 75ـ90.
کثیری، مهنوش، اذانی، مهری و یوسفی، فریبا (۱۳۹۱). «بررسی توسعۀ گردشگری خلاق با استفاده از میراث ناملموس فرهنگی مذهبی در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی». اولین همایش ملی گردشگری و طبیعتگردی ایرانزمین، همدان: دانشگاه آزاد اسلامی.
کیاسی، سهیلا و برومند، زهرا (1388). «بررسی و ارزیابی راهبردهای کارآفرینی فرهنگی (مؤسسههای فرهنگی و هنری کشور) و ارائۀ مدل مطلوب». مدیریت فرهنگی، سال سوم، شمارۀ 6، ص 75ـ94.
موسوی بازرگانی، سیدجلال (1386). فرصتهای کارآفرینی فرهنگی در صنعت نشر ایران. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، چاپ اول.
نصرالهی، عبدالله (1392). میراث فرهنگی جهانی. سمنان: آبرخ.
وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (1393). www.mcth.ir>
هیئت ورزش پهلوانی و زورخانهای استان اصفهان (1394). <www.Dalirmardan.ir>
هزارجریبی، جعفر (1382). «توسعۀ کارآفرینی و دانشآموختگان». فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، سال نهم، شمارۀ 4، ص 159- 177.
یونسکو (1395). « فهرست آثار میراث معنوی ایران ثبت شده در یونسکو». > فهرست-آثار-میراث-معنوی-ایران-ثبت-شده-در< https://fa.irunesco.org/
Bertacchini, E., & Saccone, D. (2011). The political economy of world heritage. International Centre for Research on the Economics of Culture, Institutions, and Creativity (EBLA), Working Paper, 1.
Berbić Kolar, E., Galzina, V., & Matanović, D (2014). “Towards a Safeguarding Concept of the Intangible Cultural Heritage in Slavonia, Baranya and Syrmia - Aspects of Digitization, Processing, Conservation and Dissemination of Sound, Image and Shape”. Medijska Istraživanja, 20(2), 213-231.
Cominelli, F., & Greffe, X. (2012). “Intangible Cultural Heritage: Safeguarding for Creativity”. City, Culture and Societ, 3(4), 245-250.
Coviello, N. E., McDougall, P. P., & Oviatt, B. M. (2011). “The Emergence, Advance and Future of International Entrepreneurship Research—an Introduction to the Special forum”. Journal of Business Venturing, 26(6), 625-631.
Del Barrio, M. J., Devesa, M., & Herrero, L. C. (2012). “Evaluating Intangible Cultural Heritage: The Case of Cultural Festivals”. City, Culture and Society, 3(4), 235-244.
Dimitriyadis, I., Akyuz, S. O., & Basturk, F. H. (2012).“"A Proposition for a Mechanism to Provide Supplemental Funding for Cultural Heritage”. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 62, 1332-1336.
Glaser, B. G., & Strauss, A. L. (2009). The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research: Transaction Publishers.
Hytti, U., Lemmetyinen, A., Summatavet, K., & Raudsaar, M. (2015). Cultural heritage and entrepreneurship–inspiration for novel ventures creation. Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy.
Klamer, A. (2011). “Cultural Entrepreneurship”. The Review of Austrian Economics, 24(2), 141-156.
Konrad, E. D. (2013). “Cultural Entrepreneurship: The Impact of Social Networking on Success”. Creativity and Innovation Management. 22(3), 307-319.
Kvale, S. (1996). Interviews: An Introduction to Qualitative Research Interviewing. California: Sage Publications.
Mansouri, F. (2014). Tourism and Cultural Heritage: Higher Education and Entrepreneurship Development in Transition Phase. The Tunisian Experience. Almatourism-Journal of Tourism, Culture and Territorial Development, 5(2), 50-56.
Naguib, S. (2013). “Museums, Diasporas and the Sustainability of Intangible Cultural Heritage”. Sustainability, 5(5), 2178-2190
Rao, S., & Perry, Ch. (2003). “Convergent Interviewing to Build a Theory in Under-Researched Areas: Principles and an Example Investigation of Internet Usage in Inter-Firm Relationships. Qualitative Market Research: an International Journal, 6(4), 236-247.
Shane, S., & Venkataraman, S. (2000). “The promise of entrepreneurship as a field of research”. Academy of Management Review, 25(1), 217-226.
Skrzypaszek, J. (2012). “Intangible Heritage and Its Role in the Formation of Social and Personal Identity”. Theology Papers and Journal Articles, Paper 49.
Swedberg, R. (2006). “The Cultural Entrepreneur and the Creative Industries: Beginning in Vienna”. Journal of Cultural Economics, 30(4), 243-261
Unesco (2011). “What is Intangible Cultural Heritage?”. http://ich.unesco.org/en/what-is-intangible-heritage-00003.
Wilson, N., & Stokes, D. (2002). “Cultural Entrepreneurs and Creating Exchange”. Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship, 4(1), 37-52.
Zavala, A. (2010). Instances of Cultural Entrepreneurship: Perspectives on How and Why Two Mariachi Cultural Entrepreneurs Interface with Mainstream Cultural, Social, and Economic Infrastructures. Master’s Degree in Arts Management, University of Oregon, https://scholarsbank.uoregon.edu/xmlui/handle/1794/10432.