ابوالعلایی، بهزاد (1389). مدیریت عملکرد: راهنمای مدیران برای ارزیابی و بهبود عملکرد کارکنان. تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
آرمسترانگ، مایکل (1391). مدیریت عملکرد (فرد، تیم و سازمان). ترجمۀ بهروز قلیچلی و داریوش غلامزاده. تهران: صفار.
برهانی، تهمینه و هادیزاده مقدم، اکرم (1395). مطالعۀ عوامل اثرگذار در رفاه ذهنی کارکنان. چشمانداز مدیریت، 7(3)، ۸۵-۱۰۳
چهاردولی، سمیه، معتمدزاده، مجید، حمیدی، یداله، گلمحمدی، رستم و سلطانیان، علیرضا (1393). بررسی ارتباط طراحی شغل، عملکرد و رضایت شغلی در کارکنان بانک ملت. فصلنامۀ بهداشت و ایمنی کار، 4(3)، ۷۵–۸۴.
حاجی حسینی، حجتالله و نورزاد مقدم، احسان (1393). تأثیر نوآوری و بازارگرایی بر عملکرد کسبوکار و مزیت رقابتی پایدار در بنگاههای صنعتی. دو فصلنامۀ توسعۀ تکنولوژی صنعتی، ۱۲(23)، ۲۱-۲۹.
حکاک، محمد و رحیمی اقدم، صمد (1394). نقش معنویت سازمانی در خلق مزیت رقابتی پایدار: مورد مطالعه: کارکنان شعب بانک مسکن شهرستان تبریز. مدیریت فرهنگ سازمانی، ۱۳(۲)، ص ۴۶۳-۴۸۶.
حمیدیزاده، محمدرضا و حسینزاده شهری، معصومه (1387). تعیین طراحی مدل شایستگیهای محوری سازمانی: موردکاوی شرکت ایران خودرو. چشم انداز مدیریت، ۷(۲۹)، ۵-۳۰.
راسخی، سعید و ذبیحی لهرمی، المیرا (1387). مزیت رقابتی در سطح بنگاه: مفهوم و تئوری. پژوهشنامۀ علوم اجتماعی و اقتصادی، ۸(۲۸)، ۵-۳۰.
رستگار، عباسعلی و مقصودی، طاهره (1395). بررسی تأثیر رهبری تحولآفرین بر نوآوری سازمانی با میانجیگری تسهیم دانش. فصلنامۀ علمی – پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، ۲۵(۸۰) ص ۱۵۸-۱۸۲.
ریتزر، جورج (1393). نظریۀ جامعهشناسی در دوران معاصر. ترجمۀ محسن ثلاثی. تهران: انتشارات علمی.
سپهوند، رضا، وحدتی، حجتاله، اسماعیلی، محمدرضا و رحیمی اقدم، صمد (1394). طراحی الگوی مزیت رقابتی پایدار مبتنی بر شایستگی سرمایۀ انسانی در صنعت بیمه. فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین، ۸(۱)، ۱۷۹-۲۰۸.
سن، آمارتیا (1394). توسعه به مثابه آزادی. ترجمۀ وحید محمودی. تهران: دستان.
غفاری، غلامرضا و امیدی، رضا (1387). کیفیت زندگی: شاخص توسعۀ اجتماعی، تهران: شیرازه.
فرزانه، محمد، روحبخش، هاجر و بذرافشان، مرتضی (1395). نقش واسطهای مدیریت دانش در ارتباط میان رهبری تحولآفرین و نوآوری سازمانی. فصلنامۀ رسالت مدیریت دولتی، ۷(۲۲)، ۲۶۵-۲۸۴.
فرزین، محمدرضا و نادعلیپور، زهرا (1390). عوامل مؤثر بر مزیت رقابتی مقصدهای گردشگری در ایران. فصلنامۀ مطالعات گردشگری، ۵(۱۴)، ۴۰-۶۷.
کفاشپور، آذر، مرتضوی، سعید و پور، سمیرا (1391). تأثیر قراردادهای روانشناختی بر اعتماد و تعهد سازمانی پرستاران بیمارستان قائم مشهد. فصلنامۀ بیمارستان، ۱۱(۴)، ۶۵-۷۴.
گودرزوند چگینی، مهرداد، اعظم، نویان اشرف و علوی صائب، فرداد. (1393). عوامل تأثیرگذار بر بیگانگی از کار، روابط و راهکارها، فصلنامۀ رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، ۵(۶)، ۵۵-۸۰.
مار، برنارد (1394). شاخصهای کلیدی عملکرد: 75 شاخص که هر باید از آن آگاه باشد. ترجمۀ عادل آذر و عسگر یوسفیان آستانه. تهران: نگاه دانش.
محمدی، مصطفی و حبیبی، لیلا (1395). توسعه منابع انسانی صنعت هتلداری با رویکرد مدیریت استعداد کارکنان. مطالعات هتلداری و میزبانی، ۳(۸)، ۲۰۷-۲۴۰.
مظلومی، نادر، ناصحیفر، وحید و احسافر، گلشن (1392). «رابطه رهبری تحولآفرین و خلاقیت و نوآوری سازمانی در شرکتهای خصوصی بیمه در ایران». پژوهشنامۀ بیمه، ۲۸(۱۰۹)، ۳۳-۵۶.
Bakhshi, A., Kumar, K., & Rani, E. (2009). Organizational justice Perceptions as predictor commitment. International Journal of Business and management, 4, 9.
Barney, J. B., & Wright, Patrik M. (1998). On Becoming a Strategic Partner: The Role of Human Resources in Gaining Competitive Advantage. Human Resource Management, 37(1), 31-46.
Barros, C. P. (2005). Measuring efficiency in the hotel sector. Annals of Tourism Research, 32(2), 456–477.
Breiter, D., Tesone D. V., Leeuwen, D. V., & Rue, V. (2002). An Analysis of Hotel Employees' Motivation Using Kovach's Ten Factor Model. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, 1(4), 63-77.
Enz, C. A. (2011). Competing Successfully with Other Hotels: The Role of Strategy. The Cornell School of Hotel Administration on hospitality: Cutting edge thinking and practice (pp. 207-226).
Giddens, A. (1991) Modernity and Self-Identity: Self and Society in Late Modern Age. Stanford, CA: Stanford University Press.
Jaskyte, K. (2004). Transformational Leadership, Organizational Culture and Innovativeness in Nonprofit Organizations. Nonprofit Management and Leadership, 15(2): 153-168.
Jassawalla, A. R. & Sashittal, H. C. (2002). Cultures that support product innovation processes. Acad Manage Exec, 16(3), 42–54.
Kim, H. (2009). Integrating organizational justice into the relationship management theory. Retrieved from [online] Available: http//:www.allacademic.com/retrieved from15th of May 2009.
Mcnaughton, B .R., Osbome, P., & Imire, C. B. (2002). Market-Oriented Value Creation in Service Firms. European journal of marketing, 36(9/10), 990-1002.
Nussbaum, M. (2000). Women and Human Development: The Capabilities Approach. Cambridge: Cambridge University Press.
O'Cass, A., & Sok, P. (2015). An exploratory study into managing value creation in tourism service firms: Understanding value creation phases at the intersection of the tourism service firm and their customers. Tourism Management, 51, 186-200.
Roy, S. (2011). Competitiveness in Service Sector: A Case of Hotel Industry in India. Global Business Review, 12(1), 51–69.
Sen, A. (2006). Identity and Violence: The Illusion of Destiny. London: Penguin.
Slater, S. F. (1996). The Challenge of Sustaining Competitive Advantage. Industrial Marketing Management, 25, 79-86.
Sobaih, A., & Elnasr, E. (2015). Hospitality Employment Issues in Developing Countries: The Case of Egypt. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, 14(3), 221-243.
Spector, P. E. (2001). The role of justice in organizations: A Meta-Analysis. Organizational Behaviors and Human Decision Processes, 86(2), 278-321.
Yeşil, S., Koska, A., & Büyükbeşe, T. (2016). Knowledge Sharing Process, Innovation Capability and Innovation Performance: An Empirical Study. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 75, 217–225.