بازرگان، عباس (1378). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته رویکردهای متداول در علوم رفتاری. نشر دیدار
پولادوند، پویا و بزرگزاده، علیرضا (۱۳۹۶). «برندسازی مکانی؛ هویت مکان و نقش عناصر برندسازی در بیان هویت». دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و حسابداری، تهران، مؤسسۀ آموزش عالی صالحان. ص 1-17
خواستار، حمزه (1388). «ارائۀ روشی برای محاسبۀ پایایی مرحلۀ کدگذاری در مصاحبههای پژوهشی». فصلنامۀ روششناسی علوم انسانی، شمارۀ 58، ص 161-174.
داناییفرد، حسن، الوانی، مهدی و آذر، عادل (1398). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت، رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفار- اشراقی
روستا، احمد، غرهچه، منیژه، حمیدیزاده، محمدرضا و محمدیفر، یوسف (1396). «مدلی برای برندسازی شهری در ایران بر اساس نظریۀ دادهبنیاد». مدیریت برند، دورۀ 3، شمارۀ 5، ص41-68.
عباسزاده، محمد (1390). «تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی». جامعهشناسی کاربردی، سال 23 شمارۀ 45، ص 19-34.
قشقایی، رضا، موحد، خسرو و محمدزاده، حجت (1395). «ارزیابی حس تعلق به مکان با تأکید بر عوامل کالبدی و محیطی در سواحل شهری (مطالعۀ موردی: ساحل بوشهر)». پژوهشهای جغرافیای برنامهریزی شهری، دورۀ 4، شمارۀ 2، ص 261-282.
کلر،کوین لین (1389). مدیریت استراتژیک برند، جلد اول. ترجمۀ عطیه بطحایی. انتشارات سیته.
کروبی، مهدی (1398). «تأثیر برند گردشگری شهر یزد در ایجاد رضایت و وفاداری گردشگران داخلی». فصلنامۀ گردشگری و توسعه، دورۀ 8، شمارۀ 4
لطیفی، سمیه، راحلی، حسین، یادی، حسین و سعدی، حشمت (1397). «شناسایی و تبیین مراحل اجرایی توسعۀ کشاورزی حفاظتی در ایران با رویکرد دلفی فازی». مهندسی بیوسیستم ایران، دورۀ 49، شمارۀ 1، ص 107-120.
میولانن، تیمیو و رینیشو، سپو (1394). چگونگی برند کشورها شهرها و مقصدها؛ کتابی برای برنامهریزی برندسازی مکان. ترجمۀ احمد روستا و مرضیه ظهیری. انتشارات نشر بازرگانی
Almeida Santana, A., & Moreno Gil, S. (2018). “Effective island brand architecture: promoting island tourism in the Canary Islands and other archipelagos”. Island Studies Journal, 13(2), 71-92.
Ashworth, G. (2009). “the instrument of place branding :how is it done?”. European Spatial research and policy, 16(1), 9-22.
Baker, B. (2007). Destination branding for small cities:The essential for successful place brandin. Craetive Leap Books Publishing.
Bergkvist, L., & Bech-larsen,T. (2010). “Two studies of consequences and actionable antecedents of brand love”. Journal of brand management, 17(7), 504-518
Chen N. C., & Han X. Y. (2016). “Effect of Brand Attachment on Brand Citizenship Behaviour in China: Nike’s Case”. 3rd Conference on Contemporary Marketing Issues (ICCMI), London, UK
Cheng, J. H., Lee, C. M., & Tang, C. H. (2009). “An Application of Fuzzy Delphi and Fuzzy AHP on Evaluating Wafer Supplier in Semiconductor Industry”. WSEAS Transactions on Information Science and Applications, 6, 756-767.
Ghazi, E. L., & Goede, M. (2017). “Creative economy assessment: a case study of Kish Island”. International Journal of Social Economics, 44(12), 1940-1956
Gomez, M., Fernandez, A. C., Molina, A., & Aranda, E. (2018).”City branding in European capitals: An analysis from the visitor perspective”. Journal of destination marketing & management, 7, 190-201.
Hazan, C., & Zeifman, D., (1999). “Pair bonds as attachments”. Handbook of attachment: Theory, research, and clinical applications, pp. 336-354.
Hill, R. P., & Stamey, M. (1990). “The homeless in America: An examination of possessions and consumption behaviors”. Journal of Consumer Research, 17, 303–322.
Kotsi, F., Balakrishnan, M. S., Michael, I., & Ramsøy, T. Z. (2018). “Place branding: Aligning multiple stakeholder perception of visual and auditory communication elements”. Journal of Destination Marketing & Management ,7, 112-130
Lucarelli, A. (2017). “Place branding as urban policy :the (im)political place branding”. Cities, (80), 12-21.
Mehta, A. R., & Belk, R. W. (1991). “Artifacts, identity and transition—Favorite possessions of Indians and Indian immigrants to the United States”. Journal of Consumer Research, 17, 398–411.
Morgan, P. (2010). “Towards a Developmental Theory of Place Attachment”. Journal of Environmental Psychology, 30(1), 11-22.
Orth, U. R., Stöckl, A., Veale, R., Brouard, J., Cavicchi, A., Faraoni, M., Larreina, M., Lecat, B., Olsen, J., Rodriguez-Santos, C., & Santini, C., (2012). “Using attribution theory to explain tourists' attachments to place-based brands”. Journal of Business Research, 65(9), pp.1321-1327.
Rubinstein, R. I., & Parmelee, P. A. (1992). “Attachment to place and the representation of the life course by the elderly”. In Place attachment” (pp. 139-163). Springer, Boston, MA.
Schouten, J. W., & McAlexander, J. H. (1995). “Subcultures of consumption: An ethnography of the new bikers”. Journal of Consumer Research, 22, 43–61.
Shahabi, F., Sanayei, A., Kazemi, A., & Teimouri, H. (2018). “Developing an island destination brand equity model: the case of Kish Island in Iran”. Journal of Convention & Event Tourism, 19(4-5), 420-445.
Shimp, T. A., & Madden, T. J. (1988). “Consumer-object relations: A conceptual framework based analogously on sternberg’s triangular theory of love”. Advances in Consumer Research, 15, 163–168.
Thomson, M., MacInnis, D. J., & Park, C. W. (2005). “The ties that bind, Measuring the strength of consumers emotional attachments to brands”. Journal of consumer psychology,15(1),77-91.
Tiago, F., Oliveira, C., Brochado, A., & Moro, S. (2020). “Mapping island tourism research”. Strategic innovative marketing and tourism, 71-79.
Tuan, Y. F. (2001). “Space and Place: The Perspective of Experience. University of Minnesota Press, first edithion
Zhang, S. I., Wang, Y., Liu, N. X., & Loo, Y. M. (2020). “Ningbo city branding and public diplomacy under the belt and road initiative in China”. Place Branding and Public Diplomacy, 17(2), 127-139.
Zenker, S., & Braun, E., Petersen, S. (2017). “Branding the destination versus the place: The effects of brand complexity and identification for residents and visitors”. Tourism Management, 58, 15-27.