اکبری، محسن، هوشمند چایجانی، میلاد و معتمد، حسن (1394). «برند، کیفیت خدمات و تبلیغات شفاهی در توریسم: فرصتهای پادگانهای نظامی». فصلنامۀ مدیریت گردشگری، دورۀ 10، شمارۀ 31، ص 41-69.
ایمانی خوشخو، محمدحسین و ایوبی یزدی، حمید (1389). «عوامل مؤثر در ارزش ویژۀ برند در مقصد گردشگری شهر یزد». فصلنامۀ مطالعات گردشگری، دورۀ 5، شمارۀ 13، ص 113-138.
جمعهپور، محمود و نماینده، علی (1391). «ارزیابی راهبردی توانهای اکوتوریستی و ظرفیت برد گردشگری کویر مرنجاب کاشان». مجلۀ پژوهش و برنامهریزی روستایی، شمارۀ 1، ص 45-71.
جهانیان، منوچهر (1395). «نقش دولت در توسعۀ اقتصاد گردشگری ایران با محوریت اقتصاد مقاومتی». فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی گردشگری و توسعه، دورۀ 5، شمارۀ 3، شمارۀ پیاپی 9، ص 156-177.
خاکی، غلامرضا (1391). روش تحقیق (با رویکرد پایاننامهنویسی)، تهران: فوژان.
خورشیدی، محمدجلیل و معتمد، محمدکریم (1394). «تحلیل اسنادی نقش گردشگری کویر در توسعۀ پایدار شهرستان اردستان». فصلنامۀ جغرافیایی فضای گردشگری، دورۀ 4، شمارۀ 15، ص 1-11.
دلبری، سیدعلی و داوودی، سیدعلیرضا (1391). «کاربرد تکنیک فرایند تحلیل سلسل مراتبی (AHP) در رتبهبندی شاخصهای ارزیابی جاذبههای توریستی». مجلۀ تحقیق در عملیات و کاربردهای آن، دورۀ 9، شمارۀ 2، شمارۀ پیاپی 33، ص 57-79.
دلبری، سیدمهدی و بارانی، حسین (1394). «پتانسیلهای گردشگری و توسعۀ پایدار اکوتوریسمی زیستبوم بیابانی ایران». فصلنامۀ جغرافیای فضای گردشگری، دورۀ 4، شمارۀ 16، ص 23-34.
رنجبر، هادی، حقدوست، علیاکبر، صلصالی، مهوش، خوشدل، علیرضا، سلیمانی، محمدعلی، بهرامی، نسیم (1391). «نمونهگیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع». مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دورۀ 10، شمارۀ 3، شمارۀ پیاپی 39، 239-251.
شریعتنژاد، علی، موسوی، نجمالدین و سبهوند، رضا (1396). «تبیین مؤلفههای برندسازی شهری با تأکید بر جاذبههای گردشگری». فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی گردشگری و توسعه، دورۀ 6، شمارۀ 4، شمارۀ پیاپی 13، ص 160-179.
شیرخدایی، میثم، نجات، سهیل، اسفیدانی، محمدرحیم و شاهی، محبوبه (1394). «بررسی تأثیر برجستگی برند در وفاداری برند مقصد گردشگری». فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 10، شمارۀ 32، ص 111-129.
ضرغام بروجنی، حمید و بارزانی، هلیا (1392). «آسیبشناسی برند گردشگری ایران». فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، دورۀ 3، شمارۀ 1، 63-80.
علیاکبری، اسماعیل و اسماعیلی، بنفشه (1395). «توسعۀ گردشگری بومی و پایداری نظام سکونتگاهی حاشیۀ کویر». فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 11، شمارۀ 36، ص 1-30.
عنابستانی، علیاکبر و وصال، زینب (1395). «تحلیل عوامل مؤثر در ایجاد برند گردشگری در سکونتگاههای روستایی (مطالعۀ موردی: شهرستان بینالود)». فصلنامۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، دورۀ 5، شمارۀ 16، ص 127-148.
قاسمی، مبینا (1394). «شناسایی و اولویتبندی موانع اجرای خط مشی عمومی (مورد مطالعه: قانون مدیریت خدمات کشوری)». پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ مدیریت دولتی، دانشگاه شاهد.
کردوانی، پرویز (1387). کرسی نظریهپردازی نظریۀ جدید دربارۀ کویرها (نمکزارها). تهران: مؤسسۀ چاپ و انتشارات دانشگاه تهران.
مرادی مسیحی، واراز و قاسمی، علی (1393). «نقش توسعۀ گردشگری در توسعۀ اقتصادی سکونتگاههای روستایی شهرستان بهشهر». فصلنامۀ اقتصاد فضا و توسعۀ روستایی، دورۀ 3، شمارۀ 2، شمارۀ پیاپی 8، 108-127.
مؤمنی، منصور (1389). مباحث نوین تحقیق در عملیات. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
نساجی کامرانی، مهدی، کریمی، اوژن، محمودی میمند، محمد و درویش، حسن (1396). «تبیین مدل عوامل مؤثر در ارتقای برند گردشگری جمهوری اسلامی ایران». فصلنامۀ مدیریت سازمانهای دولتی، دورۀ 5، شمارۀ 4، شمارۀ پیاپی 20، ص 95-106.
یزدانپناه شاهآبادی، محمدرضا، سجادزاده، حسن و رفیعیان، مجتبی (1398). «تبیین مدل مفهومی برندسازی مکان: مروری بر ادبیات نظری». مجلۀ باغ نظر، دورۀ 16، شمارۀ 71، ص 19-34.
Bakri Hassan, S., Soliman Abdel Hamid, M., & Al Bohairy, H. (2010). “Perception of Destination Branding Measures: A Case Study of Alexandria Destination Marketing Organizations”. IJEMS, 3(2), 269-288.
Balakrishnan, M. S. & Kerr, G. (2013). “The 4d model of place brand management”. In Branded Spaces, 31-42.
Beerli, A., & Martin, J. D. (2004). “Factors Influencing Destination Image”. Annals of tourism research, 31(3), 657-681.
Blain, C.R. (2001). Destination Branding in Destination Marketing Organizations. University of Calgary.
Carson, D. B. & Taylor, A. J. (2008). “Sustaining Four Wheel Drive Tourism in Desert Australia: Exploring the Evidence from a Demand Perspective”. The Rangeland Journal, 77-83.
Chang, K. C. (2014). “Examining the effect of tour guide performance, tourist trust, tourist satisfaction, and flow experience on tourists' shopping behavior”. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 19(2), 219-247.
Divandari, A., Ekhlassi, A. & Rahmani, K. (2014). “Devising a branding model for multipurpose mega-projects in entertainment, residential, tourism, and sport in Iran”. Journal of Vacation Marketing, 20 (1), 73-91.
Eshraghi, M., Toriman, M. E., & Ahmad, H. (2010). “Sustainable Ecotourism in Desert Areas in Iran: Potential and Issues”. Jurnal e-Bangi, Jilid, 5, 38-51.
Hanna, S., & Rowley, J. (2011). “Towards a strategic place brand-management model”. Journal of marketing management, 27(5-6), 458-476.
Jomepour, M. & Namayande, A. (2012). “Strategic Evaluation of Maranjab Ecotourism Abilities and Tourism Potential in Kashan”. Journal of Country Research and Planing, 1(1), 45-71.
Julaimi, A., Abdul Talib, S. & Suhaimi, M. Z. (2016). “International Tourists Revisit Intention: a Case of the United Arab Emirates”. Tourism, Hospitality & Culinary Arts, 8, 35-42.
Khorshidi, M. J. & Motamed, M. K. (2015). “Documentary Analysis of Desert Tourism about Sustainable Development in Ardestan”. Journal of Tourism Space, 15(4), 1-11.
Konecnik, M. & Ruzzier, M. (2010). “The Сustomer's Perspective on the Tourism Destination Brand: A Structural Equation Modeling Study”. Transformations in Business & Economics, 7(1), 169-184.
Lang, J. (2011). “City branding”. In Companion to urban design, 556-566. Routledge.
Lascu, D. N., Manrai, L. A., Manrai, A. K., & Gan, A. (2018). “A Сluster Analysis of Tourist Attractions in Spain: Natural and Cultural Traits and Implications for Global Tourism”. European Journal of Management and Business Economics.
Mohaidin, Z., Wei, K. T., & Ali Murshid, M. (2017). “Factors Influencing the Tourists’ Intention to Select Sustainable Tourism Destination: A Case Study of Penang, Malaysia”. International Journal of Tourism Cities, 3(4), 442-465.
Pucher, J., & Ljungbergd, K. (2012). “Regional Destination Branding: A Qualitative Study of the Branding Practices in Three Swedish Regions”. School of Business & Economics, 1-115.
Saaty, T. L. (2008). “Decision making With the Analytic Hierarchy Process”. International journal of services sciences, 1(1), 83-98.
Su, B., Li, L., & Yang, P. (2018). “A Preliminiary Exploration of the Major Function Regionalization of Desert Tourism”. Journal of Hebei Tourism Vocational College, (1) 6.
Summers, J., Cavaye, J., & Woolcock, G. (2019). “Enablers and Barriers of Tourism as a Driver of Economic and Social‐cultural Growth in Remote Queensland”. Economic Papers: A journal of applied economics and policy, 38(2), 77-94.
Taleghani, M. (2016). “Explaining Effective Factors on Tourism Industry in Touristic Regions of GuilanProvince (Northern of Iran)”. Mediterranean Journal of Social Sciences, 7(2), 486-493