آخوندی، لیلا، دانهکار، افشین، ارجمندی، رضا و شعبانعلی فمی، حسین. (1394). «مکانیابی پهنههای مناسب برای گردشگری ورزشی در کوهستان (مطالعۀ موردی: جادۀ کرج-چالوس)». نشریۀ محیط زیست طبیعی، دورۀ 68، شمارۀ 3، ص 331-344.
ازکیا، مصطفی و غفاری، غلامرضا (1389). نظریههای اجتماعی معاصر با رویکرد توسعه. تهران: انتشارات علم.
اصفهانی، نوشین (1388). جهانگردی ورزشی. تهران: انتشارات عصر انتظار.
بنسبردی، علی، رحیمیزاده، میثم، اسدی، حسن و محمودی، احمد (1392). «ارتباط بین انگیزهها با رضایتمندی گردشگران پیستهای اسکی استان تهران». نشریۀ مدیریت ورزشی، دورۀ 5، شمارۀ 3، ص 69-53.
حاجی، سیدمحسن، اسدی افخم، جواد و دهقانی، حامد (1393). «خلاقیت و نوآوری شرط بقای سازمانها در عصر حاضر». ارائهشده در اولین کنفرانس بینالمللی اقتصاد، مدیریت، حسابداری و علوم اجتماعی. شرکت کارآفرینان دانشگاهی منطقۀ آزاد انزلی.
رضوی، سیدمحمد حسین، حسینی، سیدعماد و خواجهپور، اکرم (1392). «بررسی جاذبههای طبیعی اثرگذار بر توسعۀ گردشگری ورزشی استان مازندران». پژوهشنامۀ مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، دورۀ 9، شمارۀ 17، ص 15-26.
رضوانی، محمدرضا (1387). توسعۀ گردشگری روستایی (با رویکرد گردشگری پایدار). انتشارات دانشگاه تهران.
عسگری، رسول (1385). بررسی نقش توانمندیهای استان تهران در توریسم ورزشی کشور. پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات ایران.
علیآبادی، سمیرا و حسامی، شیما (1393). «امکانسنجی پیوند عملکردی اکوتوریسم و توریسم ورزشی در ایران (مطالعۀ موردی: استان کردستان)». پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، دورۀ 3، شمارۀ11، ص 43-50.
فلاحی، احمد، حسنی، احسان و کروبی، مهدی (1392). بررسی جاذبههای طبیعی مؤثر بر توسعۀ گردشگری ورزشی استان کردستان. دوماهنامۀ مطالعات مدیریت ورزشی، دورۀ 5، شمارۀ 17، ص 154-174.
قیامیراد، امیر، محرمزاده، مهرداد و حسینپور، باقر (1387). «رابطۀ دیدگاه مدیران ورزشی و مدیران گردشگری کشور و عوامل گردشگری ورزشی در ایران». فصلنامۀ المپیک، سال شانزدهم، شمارۀ 2، ص 51-61.
معینفرد، محمدرضا (1387). وضعیت صنعت گردشگری ورزشی در ایران و ارائۀ الگوی توسعۀ آن. رسالۀ دکتری، دانشگاه تربیت معلم تهران.
معینفرد، محمدرضا (1389). گردشگری ورزشی. سبزوار: انتشارات دانشگاه تربیت معلم سبزوار.
معینفرد، محمدرضا، شوشی نسب، پروین و کاظمنژاد، انوشیروان (1393). «راهبردهای توسعۀ گردشگری ورزشی تفریحی در ایران». فصلنامۀ مدیریت و توسعۀ ورزش، دورۀ3، شمارۀ 2، ص 1-17.
ملک اخلاق، اسماعیل (1382). طراحی الگوی سیاستگذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی. رسالۀ دکتری، دانشگاه تربیت مدرس.
موسوی گیلانی، سیدرضا، اسدی، حسن و سجادی، سیدنصرالله (1391). «بخشبندی بازار گردشگری ورزشی ایران برای گردشگران خارجی و ارائۀ مدل بازار هدف». نشریۀ مدیریت ورزشی، دورۀ 4، شمارۀ 12، ص 60-37.
موحدیان، فاطمه (1393). بررسی توانهای اکوتوریستی مؤثر در تقویت جاذبههای گردشگری کوهستان (مطالعۀ موردی: کوه دماوند). پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
Brida, J. G., Deidda, M. and Pulina, M. (2014). “Tourism and transport systems in mountain environments: analysis of the economic efficiency of cableways in South Tyrol”. Journal of Transport Geography, 36, pp. 1-11.
Brown, J. P., Josse, R. G., & Scientific Advisory Council of the Osteoporosis Society of Canada. (2002). 2002 clinical practice guidelines for the diagnosis and management of osteoporosis in Canada. Cmaj, 167(10 suppl), S1-S34.
Buch, T. (2007). Resident perceptions of event impacts: Taupo and Ironman New Zealand. Master’s Thesis, AUT University.
Carlisle, S., Kunc, M., Jones, E. and Tiffin, S. (2013). “Supporting innovation for tourism development through multi-stakeholder approaches: Experiences from Africa”. Tourism Management, 35, pp. 59-69.
Choi, H. C. and I Sirakaya, E. (2006). “Sustainability indicators for managing community tourism”. Tourism Management, 27(6), pp. 1274-1289.
Dallen, J. T. (2005). Shopping Tourism, Retailing, And Leisure (1st ed.). Clevedon: Channel View Publications.
DTI (2007). Innovation in services. DTI Occasional Paper no. 9.
Fesenko, O. (2014). Sport tourism as new dimension in innovation in Russia. Europäische Akademie der Naturwissenschaften e.V. Band 3.
Godde, P. M. (1999). Community- based mountion tourism: Practices for linking conservation with enterprise, 13 April – 18 May 1998, Mountain Forum and The Mountain Institute, Synthesis of an Electronic Conference: Mountain Forum and The Mountain Institute.
Haugland, S. A., Ness, H., Gronseth, B. O. and Aarstad, J. (2011). “Development of tourism destinations: An integrated multilevel perspective”. Annals of Tourism Research, 38(1), pp. 268-290.
Hall, M. C. and Williams, A. (2008). Tourism and innovation. London and Newyork: Routledge.
Meşter, I., Bădulescu, A., Bâc, O. and Bac, D. (2008). “Qualitative and quantitative analysis of sport tourism from the perspective of Romanian young adults.” MPRA Paper, No 7641, on-line at https://mpra.ub.uni-muenchen.de/id/eprint/7641
Higham, J., and Hinch, T. (2002). Tourism sport and seasons the challenge sand potential of overcoming seasonality in the sport and tourism sectors. Tourism Management, 23, 175-185.
Kurtzman, J., & Zauhar, J. (2005). Sports tourism consumer motivation. Journal of Sport Tourism, 10(1), 21-31.
Kuščer, K. (2011). “Determining factors of mountain destination innovativeness”. Paper presented at the TTRA 2011 European chapter conference: Creativity and Innovation in Tourism, Archamps.
Kuščer, K. (2012). Modelling mountain tourism destination development with focus on innovativeness. Doctoral dissertation. University of Ljubljana.
Kuščer, K., Mihalič, T. and Pechlaner, H. (2017). “Innovation, sustainable tourism and environments in mountain destination development: a comparative analysis of Austria, Slovenia and Switzerland”.
Journal of Sustainable Tourism, 25(4), pp. 489-504.
McCool, S. F., Moisey, R. N. and Nickerson, N. P. (2001). “What should tourism sustain? The disconnect with industry perceptions of useful indicators”. Journal of Travel Research, 40(2), pp. 124-131.
Murphy, P., Pritchard, M. P. and Smith, B. (2000). “The destination product and its impact on traveller perceptions”. Tourism Management, 21(1), pp. 43-52.
Mutana, S. and Mukwada, G. (2017). “An Exploratory Assessment of Significant Tourism Sustainability Indicators for a Montane-Based Route in the Drakensberg Mountains”. Journal of Sustainability 9(7), p. 1202.
Reinius, S. W. and Fredman, P. (2007). “Protected areas as attractions”. Annals of Tourism Research, 34(4), pp. 839-854.
Sajadian, N. and Sajadian, M. (2011). “A GIS study of the possibilitles of recreation sport mountaineering in rural tourism of the province of Mazandaran”. Housing and Rural Environment, 133, pp. 85-100.
Selby, A., Petäjistö, L. and Huhtala, M. (2011). “The realisation of tourism business opportunities adjacent to three national parks in southern Finland: Entrepreneurs and local decision-makers matter”. Forest Policy and Economics, 13(6), pp. 446-455.
Wang, C C. and Wu. A. (2016). “Geographical FDI knowledge spillover and innovation of indigenous firms in China”. International Business Review. 25(4), pp. 895–906.
Žemaitis, E., (2014). “Knowledge management in open innovation paradigm context: high tech sector perspective”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 110, pp. 164- 173.
Veal, E., & Day, A. (2011). Hydrogen peroxide as a signaling molecule. 147-151.