احمدیزاد، آرمان، کفچه، پرویز و رستمی، احسان (1400). پیامدهای مشارکت مشتری بهمنظور خلق محصولات جدید در صنعت گردشگری. فصلنامهٔ گردشگری و توسعه، ۱۰(۳)، ۲۲۹-۲۴۵.
امین، معصومه (1394). بررسی نقش غذا در ارزیابی گردشگری غذا و جذب توریسم، اولین همایش بینالمللی و چهارمین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پایدار، همدان.
باسامی، احمد، علم بیگی، امیر و مرادی، مصطفی (1399). تأثیر ارزش مصرف غذای محلی بر قصد رفتاری گردشگران (مورد مطالعه: مناطق نمونهٔ گردشگری روستایی اورامانات در استان کردستان). فصلنامهٔ علوم ترویج و آموزش کشاورزی، ۱۶(۲)، ۱۶۳-۱۸۰.
باشکوه اجیرلو، محمد، رحیمی کلور، حسین، زارعی، قاسم و حاجی حیدری، فهیمه (۱۳۹۵). بررسی رفتار گردشگر در رابطه با خوراک سنتی با تأکید بر نظریهٔ اقدام منطقیشده، سومین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین در علوم انسانی.
باقرسلیمی، سعید و لاریجانی، سحر (1397). نقش ویژگیهای شخصیتی مرتبط با غذای گردشگران در رضایت و وفاداری آنان. فصلنامهٔ گردشگری و توسعه، ۷(۴)، ۱۳۴-۱۵۲.
بهبودی، امید، رجوعی، مرتضی، زارعی، عظیم و شجاعی باغینی، گلنار (1397). طراحی الگوی معیارهای ارزیابی عملکرد بازاریابی در صنعت گردشگری ایران. فصلنامهٔ گردشگری و توسعه، ۷(۴)، ۶۱-۸۲.
پورسعید، محمدمهدی، طاهری آزاد، فاطمه و جهانشاهی، مرضیه (1400). بررسی تأثیر ارزشهای چندگانهٔ مصرف غذاهای محلی ایران بر قصد گردشگران به بازدید مجدد و توصیه به دیگران. مطالعات مدیریت گردشگری، ۱۶(۵۶)، ۳۴۱-۳۸۰.
جعفری مهرآبادی، مریم، اکبری، مجید، عطایی، فرزانه و رازقی، فرزانه (1396). مدلیابی ساختاری - تفسیری عوامل مؤثر بر توسعهٔ گردشگری غذا (نمونهٔ موردی: شهر رشت). مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی (چشمانداز جغرافیایی)، ۱۲(۴۰)، ۶۹۸-۶۸۱.
رحمان سرشت، حسین و هرندی، عطاءاللّه (1396). مدلی برای کنترل راهبردی حاکمیت شرکتی با استفاده از استراتژی تئوری دادهبنیاد کلاسیک. فصلنامهٔ پژوهشهای مدیریت عمومی، ۱۰(۳۷)، ۲۹-۵۸.
سعیدا اردکانی، سعید، الحسینی المدرسی، سید مهدی، حسینی، فریدهسادات و پزشکی نجفآبادی، فرشته (1398). چگونگی اثر ویژگیها، پیامدها و ارزشها در قالب ساختار شناختی بر نیات رفتاری. دوفصلنامهٔ کاوشهای مدیریت بازرگانی، ۱۱(۲۲)، ۳۰۳-۲۸۳.
طهماسبی، اصغر، فیروزیان اصل، یوسف و قاسمی وسمهجانی، ابوطالب (1400). تحلیل فضایی جاذبههای گردشگری غذا (موردمطالعه: استان مازندران). فصلنامهٔ گردشگری و توسعه، ۱۰(۳)، ۱۱۷-۱۲۹.
کریمی علویجه، محمدرضا، اصلانی افراشته، امیر و نائلی، مریم (1398). کاوشی بر تبیین پیشایندها (پیشزمینهها) و پیامدهای رضایت از تجربهٔ سفر گردشگران سالمند. فصلنامهٔ مطالعات مدیریت گردشگری، ۱۴(۵۴)، ۱-۳۴.
معتمدی مهر، اکبر و مصداقی، حسین (1390). جغرافیای تغذیه، رویکردی نوین در گردشگری شرق گیلان. چشمانداز جغرافیایی (مطالعات انسانی)، ۶(۱۵)، ۱۲۰-۱۳۷.
Ahmadizad, A., Kafche, P., Rostami, E. (2021). The Consequences of Customer Involvement to Creating New Products in Tourism Industry. Journal of tourism and development, 10(3), 229-245. [In Persian]
Amin, M. (2015). Investigating the role of food in evaluating food tourism and attracting tourism. The first international conference and the fourth national conference on tourism, geography and sustainable environment, Hamedan. [In Persian]
Baqersalimi, S., & Larijani, S. (2018). The role of food-related personality traits in tourists on their satisfaction and loyalty. Tourism and Development Quarterly, 7(4), 152-134. [In Persian]
Basami, A., Alambeigi, A., & Moradi, M. (2021). The Impact of Local Food Consumption Value on Tourists’ Behavioral Intention: The Case of Oramanat Rural Tourism Areas in Kurdistan Province. Iranian Agricultural Extension and Education Journal, 16 (2), 163-180. [In Persian]
Bashokuh Ajirloo, M., Rahimi Klor, H., Zarei, Q., & Haji Heydari, F. (2016). A Study of Tourist Behavior in Relation to Traditional Food with Emphasis on Rational Action Theory. Third International Conference on New Approaches in the Humanities. [In Persian]
Behbudi, O., Rajoui, M., Farming, M., & Shojaei Baghini, G. (2018). Designing a model for evaluating marketing performance criteria in the Iranian tourism industry. Tourism and Development Quarterly, 7(4), 82-61. [In Persian]
Berbel-Pineda, J. M., Palacios-Florencio, B., Ramírez-Hurtado, J. M., & Santos-Roldán, L. (2019). Gastronomic experience as a factor of motivation in the tourist movements. International Journal of Gastronomy and Food Science, 18(2), 1-12.
Björk, P., & Kauppinen-Räisänen, H. (2016). Exploring the multi-dimensionality of travelers' culinary-gastronomic experiences. Curr. Issues Tourism, 19(12), 1260–1280.
Bu, Y., Parkinson, J., & Thaichon, P. (2020). Digital content marketing as a catalyst for e-WOM in food tourism. Australasian Marketing Journal (AMJ), 29(2), 142-154.
Chang, M., Kim, H. H., & Kim, D. (2018). The Effect of Food Tourism Behavior on Food Festival Visitor’s Revisit Intention. Sustainability Journal, 10(10), 1-15.
Chavarria, L. C. T., & Phakdee-Auksorn, P. (2017). Understanding international tourists' attitudes towards street food in Phuket, Thailand. Tourism Managment Prospectives., 21, 66-73.
Choe, J. Y. J., & Kim, S. S. (2018). Effects of tourists’ local food consumption value on attitude, food destination image, and behavioral intention. International Journal of Hospitality Management, 71, 1-10.
Ellis, A., Park, E., Kim, S., & Yeoman, I. (2018). What is food tourism? Tourism Management, 68, 250-263.
Fernández, J., Cerro, A., & Mogollón, J. (2019). Potential of olive oil tourism in promoting local quality food products: A case study of the region of Extremadura, Spain Heliyon, 5(10), 1-20.
Fountain, J., Cradock-Henry, N., Buelow, F., & Rennie, H. (2020). Agrifood tourism, rural resilience, and recovery in a postdisaster context: insights and evidence from Kaikoura-Hurunui, New Zealand. Tourism Analysis, 26(2-3), 135-149.
Ghanem, M. S. (2019). The Behavioral Intention of Tourists toward Local Foods: An Applied Research on the Local Foods Served in Egyptian Siwa Oasis. Journal of Service Science and Management, 12, 714-741.
Hall, C. M. (2020). Improving the recipe for culinary and food tourism? The need for a new menu. Tourism Recreation Research, 45(2), 284-287.
Han, H., & Hyun, S. S. (2017). Impact of hotel-restaurant image and quality of physical-environment, service, and food on satisfaction and intention. International Journal of Hospitality Management, 63, 82-92.
Horng, J. S., Liu, C. H., Chou, H. Y., & Tsai, C. Y. (2012). Understanding the impact of culinary brand equity and destination familiarity on travel intentions. Tourism Management, 33, 815-824.
Jafari Mehrabadi, M., Akbari, M., Ataiee, F., & Razeqi, F. (2017). Structural-interpretive modeling of factors affecting the development of food tourism (Case study: Rasht). Planning Studies of Human Settlements (Geographical Perspective), 12(40), 698-681. [In Persian]
Jeaheng, Y., & Han, H. (2020). Thai street food in the fast growing global food tourism industry: Preference and behaviors of food tourists. Journal of Hospitality and Tourism Management, 45, 641-655.
Karimi Alavijeh, M. R., Aslani Afrashteh, A., & Naeli, M. (2019). Explanation of Antecedents and Consequences of the Satisfaction of Elderly Tourists’ Travel Experience. Tourism Management Studies, 14(45), 1-34. [In Persian]
Lai, I. K. W. (2020). An examination of satisfaction on word of mouth regarding Portuguese foods in Macau: Applying the concept of integrated satisfaction. Journal of Hospitality and Tourism Management, 43, 100-110.
Lee, T. H. (2009). A structural model to examine how destination image, attitude, and motivation affect the future behavior of tourists. Leisure Sci., 31(3), 215-236.
Leri, I., & Theodoridis, P. (2019). The effects of the winery visitor experience on emotions, satisfaction and on post-visit behaviour intentions. Tourism Review, 74(3), 480-502.
Levitt, Jamie A., Meng, F., Zhang, P., & DiPietro, R. B. (2017). Examining factors influencing food tourist intentions to consume local cuisine. Tourism and Hospitality Research, 19(3), 1-14.
Lim, X. J., Ng, S. I., Chuah, F., Cham, T. H., & Rozali, A. (2019). I see, and I hunt: The link between gastronomy online reviews, involvement and behavioural intention towards ethnic food. British Food Journal, 122(6), 1777-1800.
Mejia, C., Hua, N., Wei, W., & Wang, Y. (2018). The promise of the 2016 USA-China tourism year: strategies to boost tourism exchange. J. Dest. Mark. Manag., 8, 423-425.
Motamedimehr, A., & Mesdaghi, H. (2011). Nutrition geography a modern approach in eastern Guilan tourism. Journal of Studies of Human Settlements Planning, 6(15), 120-137. [In Persian]
Okumus, B., Koseoglu, M. A., & Ma, F. (2018). Food and gastronomy research in tourism and hospitality: A bibliometric analysis. International Journal of Hospitality Management, 73, 64-74.
Okumus, B. (2021). Food tourism research: a perspective article. Tourism Review, 76(1), 38-42.
Ongsakul, V., Ali, F., Wu, C., Duan, Y., Cobanoglu, C., & Ryu, K. (2021). Hotel website quality, performance, telepresence and behavioral intentions. Tourism Review, 76(3), 681-700.
Poursaeed, M., Taheri azad, F., & Jahanshahi, M. (2022). Investigating the effect of multiple consumption values of Iranian local food on the intention of tourists to revisit and recommend to others. Tourism Management Studies, 16(56), 341- 380. [In Persian]
Prayag, G., Hosany, S., Muskat, B., & Del Chiappa, G. (2017). Understanding the relationships between tourists’ emotional experiences, perceived overall image, satisfaction, and intention to recommend. Journal of Travel Research, 56(1), 41-54.
Rahman, M. S., Zaman, M. H., Hassan, H., & Wei, C. C. (2018). Tourist’s preferences in selection of local food: perception and behavior embedded model. Tourism Review, 73(1), 111-132.
Rahman Seresht, H., & Harandi, A. (2017). A model for strategic control of corporate governance using the classical data theory strategy. Quarterly Journal of Public Management Research, 10(37), 29-58. [In Persian]
Ratnasari, R. T., Gunawan, S., Mawardi, I., & Kirana, K. C. (2021). Emotional experience on behavioral intention for halal tourism. Journal of Islamic Marketing, 12(4), 864-881.
Rousta, A., & Jamshidi, D. (2019). Food tourism value: Investigating the factors that influence tourists to revisit. Journal of Vacation Marketing, 9(3), 73-95.
Saeida Ardekani, S., Alhosseini Almodarresi, S. M., Hosseini, F. S., & Pezeshki, F. (2020). [The effects of attributes, consequences and values in the form of a cognitive structure on behavioral intentions. Journal of Business Administration Researches, 11(22), 283-303. [In Persian]
Soltani, M.,
Soltani Nejad, N.,
Taheri Azad, F.,
Taheri, B., &
Gannon, M. J. (2021). Food consumption experiences: a framework for understanding food tourists’ behavioral intentions.
International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33(1), 75-100.
Tahmasebi, A., Firoziyan Asl, Y., & Ghasemi vasmejani, A. (2021). Spatial Analysis of Food Tourism Attractions Case Study of Mazandaran Province. Journal of tourism and development, 10(3), 117-129. [In Persian]
Teng, C. C., & Lu, C. H. (2016). Organic food consumption in Taiwan: Motives, involvement, and purchase intention under the moderating role of uncertainty. Appetite, 105, 95-105.
Ting, H., Fam, K. S., Hwa, J. C. J., Richard, J. E., & Xing, N. (2019). Ethnic food consumption intention at the touring destination: The national and regional perspectives using multi-group analysis. Tourism Management, 71, 518-529.
Tsai, C. T. S., & Wang, Y. C. (2017). Experiential value in branding food tourism. Journal of Destination Marketing & Management, 6(1), 56-65.
Widjaja, D. C., Jokom, R., Kristanti, M., & Wijaya, S. (2020). Tourist behavioral intentions towards gastronomy destination: evidence from international tourists in Indonesia. International Journal of Tourism and Hospitality Research, 31(3), 376-392.