ابراهیمزاده، عیسی و ولاشجردی فراهانی، راضیه (1391). تحلیلی بر انگیزهٔ گردشگران و تأثیر عامل جنسیت و درآمد بر آن (مطالعهٔ موردی: گردشگران نوروزی شهرستان محلات). فصلنامهٔ مطالعات شهری، 1(4)، ۱-۱۰.
اخباری آزاد، میرعلی اکبر، شاهآبادی، ابوالفضل و حقخواه، داود (1398). تأثیر ابعاد نوآوری ملی بر توسعهٔ صنعت گردشگری در کشورهای منتخب. فصلنامهٔ مدیریت توسعهٔ فنّاوری، 7(3)، ۹-۳۵.
امین رشتی، نارسیس، فهیمیفر، فاطمه و صیامی عراقی، ابراهیم (1390). عوامل مؤثر بر صنعت گردشگری در منطقهٔ مرکز، جنوب و غرب آسیا. فصلنامهٔ علوم اقتصادی، 2(8)، ۹۷-۱۱۱.
پوراحمد، احمد، فرهودی، رحمتاللّه و برادراننیا، آیدا (1396). ارزیابی نقش فنّاوری اطلاعات در ارتقای صنعت گردشگری جزیرهٔ کیش. فصلنامهٔ گردشگری شهری، 4(4)، ۱۳-۳۴.
خدابخشزاده، امین، قهرمان تبریزی، کوروش و شریفیان، اسماعیل (1399). تأثیر مدیریت دانش بر توسعهٔ گردشگری ورزشی استان کرمان. فصلنامهٔ مدیریت ورزشی، 12(1)، ۲۴۱-۲۵۷.
خوشطینت، بهناز، شاهآبادی، ابوالفضل، شهی دزفولیان، پریسا و مرادی، علی (1399). بررسی تأثیر شاخصهای توسعهٔ فنّاوری اطلاعات و ارتباطات بر سهم بازار کشورهای عضو اوپک از صادرات غیرنفتی جهان. فصلنامهٔ پژوهشنامه بازرگانی، 24(96)، 146-119.
راسخی، سعید و محمدی، ثریا (1396). عوامل مؤثر بر تقاضای گردشگری کشورهای حوزهٔ دریای خزر. فصلنامهٔ مطالعات مدیریت گردشگری، 12(38): 63-81.
زنگیآبادی، علی، مصلحی، محسن و وارثی، حمیدرضا (1394). تبیین مدل و راهبردهای توسعهٔ گردشگری پایدار با رویکرد دانشبنیان (مطالعهٔ موردی: شهر اصفهان). فصلنامهٔ جغرافیا (برنامهریزی منطقهای)، 5(2)، ۷-۱۷.
شفقت، ابوطالب، الیاسی، مهدی، طباطبائیان، سید حبیباللّه و بامداد صوفی، جهانیار (1394). گونهشناسی فرایندهای موفق نوآوری دفاعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران. فصلنامهٔ مدیریت نوآوری، 4(4)، ۱۳۱-۱۵۴.
صامتی، مجید، حسینی، میرهادی و احسانی فرید، مینا (1394). بررسی تأثیر ثبات سیاسی و حاکمیت قانون بر تعداد ورود گردشگران (مطالعهٔ موردی: کشورهای منتخب اسلامی طی دورهٔ ۱۹۹۶-۲۰۱۲). فصلنامهٔ پژوهشهای راهبردی مسائل اجتماعی ایران، 4(3)، ۱-۱۴.
علمخواه، عبداللّه و صادقی شاهدانی، مهدی (1394). مروری بر ادبیات اقتصاد دانشبنیان: از شکلگیری تا عمل؛ بررسی وضعیت اقتصاد دانشبنیان در ایران. فصلنامهٔ رشد فنّاوری، 11(44)، 17-27.
فرجیراد، عبدالرضا و آقاجانی، سمیه (1388). تحلیلی نو پیرامون گردشگری و جدیدترین طبقهبندی آن. فصلنامهٔ سرزمین، 6(23)، 61-72.
کریمپور ریحان، مجید و شریف جاهد، شهرزاد (۱۳۹۵). تأثیر نوآوریهای توسعهٔ گردشگری در صنعت گردشگری شهری. دومین کنگرهٔ بینالمللی علوم زمین و توسعهٔ شهری، تبریز، پژوهشکدهٔ جهاد دانشگاهی واحد استان آذربایجان شرقی، 23 اردیبهشت ماه 1395.
محمدی، تیمور، کریمی، مجتبی، نجارزاده، نگین و شاهکرم اوغلی، معصومه (1389). عوامل مؤثر بر تقاضای گردشگری در ایران. فصلنامهٔ علوم اقتصادی، 4(10)، 27-50.
مروت، حبیب، سالم، علی اصغر و خادم نعمتالهی، محبوبه (1397). شناسایی عوامل مؤثر بر تقاضای گردشگری خارجی. فصلنامهٔ پژوهشنامه اقتصادی، 18(69)، 275-306.
Abdulhamid, N. G., Nicholas, D., & Imonih, O. R. (2016). The strategic role of ICTs in tourism in developing countries. Information and Knowledge Management, 6(3), 29-34.
Amin Rashti, N., Fahimifar, F., & Siami Iraqi, I. (2011). Factors Affecting the Tourism Industry in Central, South and West Asia. Journal of Economic Sciences, 2(8), 111-97. [In Persian]
Arellano, M., & Bond, S. (1991). Some tests of specification for panel data: Monte Carlo evidence and an application to employment equations. Review of Economic Studies, 58(2), 277-297.
Cai, Z., Wang, Q., & Liu, G. (2014). Modeling the natural capital investment on tourism industry using a predator-prey model. Advances in Computer Science and its Applications, 26(4), 751-756.
Elm Khah, A., & Sadeghi Shahdani, M. (2015). A Review of Knowledge-Based Economy: from the Formation to the Action; Case study: knowledge-based Economy in Iran.
Research Areas: Technology Management, Journal of Science & Technology Parks and Incubators, 11(44), 17-27.
10.7508/jstpi.2015.04.003 [In Persian]
Farajirad, A., &
Aghajani, S. (2010). New analyses about tourism and the types of its classification.
Territory,
6(23), 61-72. [In Persian]
Hajiyeva, L., & Teymurova, V. (2019). Analysis of the impact human capital on tourism development in Azerbaijan. Conference: 37th International Scientific Conference on Economic and Social Development. Socio Economic Problems of Sustainable Development, At Azerbaijan, UNEC.
Ivanov, S. (2017). Impacts of political instability on the tourism industry in Ukraine. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, 9(1), 100-127.
Jinchao, W. (2015). Expanding strategy of tourism industry based on knowledge economy. Information Science and Management Engineering III, (ISME 2015), 183-186.
Karimpour Reyhan, M., & Sharif Jahed, S. (2016). The Impact of Tourism Development Innovations on the Urban Tourism Industry. 2nd International Congress of Earth Sciences and Urban Development, Tabriz, Jihad University Research Institute, East Azerbaijan Province, May 13, 2016. [In Persian]
Kaufmann, W., Hooghiemstra, R., & Feeney, M. K. (2018). Formal institutions, informal institutions, and red tape: A comparative study. Public Administration, 96(2), 386-403.
Kim, Y. R., Saha, S., Vertinsky, I., & Park, C. (2018). The impact of national institutional quality on international tourism inflows: A cross-country evidence. Tourism Analysis, 23(4), 533-551.
Mill, R. C., & Morrison, A. M. (1992). The tourism system. Prentice Hall, Englewood Cliffs.
Mohammadi, T., Karimi, M., Najarzadeh, N., & Shah Karam Oghli, M. (2010). Factors affecting tourism demand in Iran. Quarterly Journal of Economic Sciences, 10(4), 27-50. [In Persian]
Nyasha, S., Odhiambo, N. M., & Asongu, S. A. (2020). The impact of tourism development on economic growth in Sub-Saharan Africa. AGDI Working Paper, WP/20/044.
OECD (1996). The knowledge-based economy. General Distribution OCDE/GD (96)102.
Pantano, E., & Stylidis, D. (2021). New technology and tourism industry innovation: evidence from audio-visual patented technologies. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 12(4), 658-671
Peric, J., & Radic, M. N. (2015). Tourism productivity and tourism FDI in Croatia. Mediterranean Journal of Social Sciences, 6(5), 425-433.
Pohjola, M. (2002). Information technology, productivity, and economic growth: International evidence and implications for economic development. New York: Oxford University Press.
Rasool, H., Maqbool, S., & Tarique, M. (2021). The relationship between tourism and economic growth among BRICS countries: A panel co-integration analysis. Future Business Journal, 7(1), 1-11.
Sameti, M.,
Hoseini, M. H., &
Ehsanifarid, M. (2015). The Impact of Political Instability and Rule of Law on Tourist Arrival: A Case Study of Selected Islamic Countries (1996-2012).
Strategic Research on Social Issues in Iran,
4(3), 1-14.
20.1001.1.23221453.1394.4.3.1.3 [In Persian]
Senanayake, U. J. (2021). Threats and opportunities of the COVID 19 on tourism industry in Sri Lanka and South Asian Region. International Journal of Hospitality & Tourism Management, 5(1), 15-20.
Shafaghat, A.,
Elyasi, M.,
Tabatabaeeyan, S. H., &
Bamdad Soofi, J. (2016). Proposing a Comprehensive Defense Innovation Process for Iranian Best-Practice: Defense Projects in Post-Islamic Revolution Era.
Innovation Management Quarterly,
4(4), 131-154. [In Persian]
Shafiullah, M., Okafor, L. E., & Khalid, U. (2019). Determinants of international tourism demand: Evidence from Australian states and territories. Tourism Economics, 25(2), 274-296.
Slivar, I., Bozic, S., & Batković, A. (2017). Innovation in tourism: Perception of tourism providers from Croatia and Serbia. Review of Innovation and Competitiveness, 2(4), 37-56.
Suri, A. (2010). Econometrics with the Use of Ivory Software 7. Tehran: Farhangology Publishing, First Edition. [In Persian]
Tavares, J. M., & Leitão, N. C. (2017). The determinants of international tourism demand for Brazil. Tourism Economics, 23(4), 834–845.
Wagaw, M., & Mulugeta, F. (2018). Integration of ICT and tourism for improved promotion of tourist attractions in Ethiopia.
Applied Informatics,
5(6), 1-12.
White, M., & Bruton, G. (2007). The management of technology and innovation: A strategic approach. Mason, OH. Thompson South-Western.