اسعدی، میرمحمد، میرغفوری، سیدحبیباله و قاسملویسلطانآباد، جمیله (1399). رهنمودی جهت ارائۀ الگوی توسعۀ گردشگری ایران با تکنیک نگاشت ادراکی فازی. مطالعات مدیریت گردشگری. 15(51)، 307-327. Doi: 10.22054/tms.2020.26936.1815
اصفهانی، نوشین (1387). تحلیل عوامل مؤثر بر جهانگردی ورزشی و ارائۀ مدل برنامهریزی استراتژیک. رسالۀ دکتری، دانشکدۀ تربیتبدنی دانشگاه تهران.
اندام، رضا، آقایی، علیاکبر، عنبریان، مهرداد و پارساجو، علی (1393). راهکارهای توسعۀ توریسم ورزشی در استان همدان. پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، ۴(۷)، ۳۱-۴۴.
جافری، پریسا، رضوی، سیدمحمدحسین و کلاتهسیفری، معصومه (1398). مدلسازی عوامل مؤثر بر توسعۀ گردشگری ورزشی کوهستان با تمرکز بر نوآوری (مورد مطالعه: کوهستانهای کلانشهر تهران). گردشگری و توسعه، 8(2)، 127-146. Doi:10.22034/jtd.2019.156011.1567
جلیلوند، جمشید و جلیلوند، رضا (1392). استراتژیهای راهبردی توسعۀ گردشگری ورزشی در ایران. اولین همایش ملی مدیریت گردشگری، طبیعتگردی و جغرافیا. دانشکدۀ شهید مفتح همدان، 23 بهمن 1392.
حقی، محمدرضا، حیدرزاده، احسان (1400). تحلیلی بر عوامل تحقق گردشگری پایدار در شهرهای مناطق کوهستانی (مورد مطالعه: شهر خوانسار). مطالعات جغرافیایی مناطق کوهستانی، 2(6): 99-83. Doi: 10.52547/gsma.2.2.83
داسویل، راجر (1393). مدیریت جهانگردی، مبانی، راهبردها و آثار. ترجمۀ سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
علینژاد، مسعود (1398). چرا سفر میکنید؟ تهران: انتشارات کند و کاو.
قربانی، محمدحسین، صفریجعفرلو، حمیدرضا و اسماعیلی، محمدرضا (1399). توسعۀ پایدار از طریق ورزش: موانع و راهبردها. مطالعات مدیریت ورزشی، 12(60): 83-102. Doi:10.22089/smrj.2020.8198.2808
کریمی، جواد، سلطانیان، لیلا و بجانی، ابوالفضل (1399). طراحی مدل توسعة گردشگری ماجراجویانة ورزشی براساس نظریة دادهبنیاد. مطالعات مدیریت ورزشی، 12(60)، 61-82. Doi: 10.22089/smrj.2019.6327.2288
گی، چاکوای و فایوسسولا، اِدوآردو (1390). جهانگردی در چشماندازی جامع. ترجمة علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی، تهران: انتشـارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
محمدنژاد، سیفاله (1392). بررسی ظرفیتهای توسعۀ توریسم کوهستان در ایران با استفاده از مدلTOPSIS (مطالعۀ موردی: کوه دماوند). پایاننامۀ کارشناسی ارشد. آبیک: مؤسسۀ آموزش عالی غیرانتفاعی آبا.
مختاریانپور، مجید (1391). طراحی مدل اجرای سیاستهای فرهنگی مبتنی بر برنامههای توسعه کشور. رسالۀ دکتری. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
معینفرد، محمدرضا، مظفری، سیدامیراحمد، مشرفجوادی، بتول و کاظمنژاد، انوشیروان (1390). بررسی وضعیت صنعت گردشگری در ایران. فصلنامه المپیک، ۱۹(۲)، ۷-۲۲.
Aall, C. (2014). Sustainable Tourism in Practice: Promoting or Perverting the Quest for a Sustainable Development?
Sustainability,
6(5): 2562–2583.
https://doi.org/10.3390/su6052562
Alinezhad, M. (2019). Why are you traveling? Kand-O-Kav Pub. (In Persian)
Andam, R., Aghaei, A., Anbarian, M., Parsaju, A. (2014). Developing strategies of Sport Tourism in Hamadan Province. Contemporary Studies on Sport Management, 4(7), 31-44. (In Persian)
Asadi, M., Mirghafoori, S., & Ghasemloi Soltanabad, J. (2020). A Proposed Model for Tourism Development in Iran Using Fuzzy Cognitive Mapping. Tourism Management Studies, 15(51), 307-327. Doi: 10.22054/tms.2020.26936.1815. (In Persian)
Ateljevic, J., & Lan, L. (2009). Tourism Entrepreneurship-Concepts and Issues. In Tourism and Entrepreneurship-International Perspectives. Elsevier: Oxford, UK; 9–32. eBook ISBN: 9780080942728
Bracher, C., Wymann Von Dach, S. & Adler C. (2018). Challenges and Opportunities in Assessing Sustainable Mountain Development Using the UN Sustainable Development Goals. A Report Compiled by the Mountain Research Initiative (MRI), in Collaboration with the Centre for Development and Environment (CDE). CDE Working Paper 3. Bern, Switzerland: Centre for Development and Environment (CDE). http://dx.doi.org/10.7892/boris.119737
Byrd, E.T. (2007). Stakeholders in Sustainable Tourism Development and their Roles: Applying Stakeholder Theory to Sustainable Tourism Development.
Tourism Review,
62(2): 6–13.
https://doi.org/10.1108/16605370780000309
Chakraborty, A. (2020). Emerging Patterns of Mountain Tourism in a Dynamic Landscape: Insights from Kamikochi Valley in Japan.
Land,
9(4), 103.
https://doi.org/10.3390/land9040103
Doswell, R. (2005). Tourism Management; fundamental, strategies and impacts. Sayed Mohammad Aarabi & dawood Eizadi, Tehran: cultural research center, 3rd edition. (In Persian)
Drábová-Degro, M., & Krnáčová, Z. (2017). Assessment of Natural and Cultural Landscape Capacity to Proposals the Ecological Model of Tourism Development (case study for the area of the Zamagurie region). Ekológia (Bratislava), 36(1), 69-87. DOI:10.1515/eko-2017-0007.
Drexler, C., Braun, V., Christie, D., Claramunt, B., Dax, T., Jelen, I., Kanka, R., Katsoulakos, N., Roux, G. Le., Price, M., Scheurer, T., & Weingartner, R. (2016). Mountains for Europe’s Future – A Strategic Research Agenda. Bern, Insbruck, Switzerland: Mountain Research Initiative, Innsbruck, Austria: Institute of Interdisciplinary Mountain Research.
Esfahani, N., Goudarzi, M., Asadi, H., Sajjadi, N., & Esmith, E. (2009). The Analysis of the Effect of Factors on Internal Sport Tourism in Iran. Journal of Sport Management, 1(1), 159-175. (In Persian)
Gee, C., & Fayos-sola, E. (2011). Tourism in comprehensive perspective. Ali Parsaian & Seyed Mohammad Arabi. Tehran: Cultural Researches office. (In Persian)
Godde, P., Price, M. & Zimmermann, F. (2000). Tourism and development in mountain regions: Moving forward into the new millennium.
Tourism and Development in Mountain Regions; CABI Publishing: Wallingford, UK: 1–26. DOI:
10.1079/9780851993911.0001
Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research, 2: 105-117. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Haghi, M., & Heidarzadeh, E. (2021). An analysis of the factors of realizing sustainable tourism in mountainous cities; Case Study: Khansar City. Journal of Geographical Studies of Mountainous Areas, 2(6), 83-99. Doi:10.52547/gsma.2.2.83. (In Persian)
Jaferi, P., razavi, S., & kalateh seifari, M. (2019). Modeling the Effective Factors in the Development of Mountain Sports Tourism with a Focus on Innovation; Case study: Tehran Metropolitan Mountains. Journal of Tourism and Development, 8(2), 127-146. Doi: 10.22034/jtd.2019.156011.1567. (In Persian)
Jalilvand, J., & Jalilvand. R. (2013). Sport Tourism Strategies in Iran. First International Congress in Tourism Management, Nature tourism & Geography in Iran. Hamedan, Mofateh University. (In Persian)
Karimi, J., Soltanian, L., & Bejani, A. (2020). Designing the Model of the Development of Adventure Sports Tourism: Grounded Theory. Sport Management Studies. 12(60): 61-82. DOI: 10.22089/smrj.2019.6327.2288. (In Persian)
King, N., & Horrocks, C. (2010). Interviews in qualitative research. Thousand Oaks, CA, US: SAGE Publications.
Krippendorf, J. (1988). Für einen ganzheitlich-orientierten Tourismus.
Für Einen Anderen Toruismus. Frankfurt am Main, Fischer Taschenbuch Verlag: Berlin, Germany: 18–28.
https://doi.org/10.3390/su9020226
Kuscer, k. (2012). Modelling Mountain Tourism Destination Development with Focus on Innovativeness. Doctoral Dissertation, University of Ljubljana, Faculty of Economics, Slovenia.
Kvale, S. (1996). Interviews: An Introduction to qualitative research interviewing. Thousand Oaks, CA: Sage.
Latip, N. A., Jaafar, M., Marzuki, A., Roufechaei, K. M., Umar, M. U., & Karim, R. (2020). The Impact of Tourism Activities on the Enviroment of Mount Kinabulu, UNESCO Word Heritage Site.
Planning Malaysia, 18(14). DOI:
https://doi.org/10.21837/pm.v18i 14.841
Mohamadnezhad, S. (2013). Investigating the development capacities of mountain tourism in Iran using TOPSIS model: Case study of Damavand Mountain. MA Thesis. Abyek: Aba Non-Profit Higher Education Institute. (In Persian)
Paunovic, I., & Jovanovic, V. (2017). Implementation of Sustainable Tourism in the German Alps: A Case Study. Sustainability, 9(2), 226; Available at: https://doi.org/10.3390/su9020226
Prideaux, B. (2009). Resort Destinations-Evolution, Management and Development. Elsevier: Oxford, UK.
Rai, D.B. (2017). Tourism development and economic and socio-cultural consequences in Everest Region. The Geographical Journal of Nepal, 10, 89-104.
Richins, H., Johnsen, S., & Hull, J. S. (2016). Overview of mountain tourism: substantive nature, historical context, areas of focus. In
Mountain tourism: Experiences, communities, environments and sustainable futures (pp. 1-12). Wallingford UK: CABI.Scott, D. (2021). Sustainable Tourism and the Grand Challenge of Climate Change.
Sustainability,
13(4), 1966.
https://doi.org/10. 3390/ su13041966
UN-GA [United Nations General Assembly] (2012).
The future we want. In: UN-GA. Resolution adopted by the General Assembly on 27 July 2012.
www.un.org/en/development/desa/population/ migration/generalassembly/docs/globalcompact/A_RES_66_288.pdf
Veal, J. (2002). Leisure and Tourism Policy and Planning, 2nd ed.; CABI Publishing: Oxford, UK. ISBN: 0851995462.
Veltri, F., Miller, J., & Harris, A. (2009). Club sport national tournament: Economic impact of a small event on a mid-size community.
Recreational Sports Journal. 33(2): 119–128.
https://doi.org/10.1123/rsj.33.2.119
Wang Y., Wu N., Kunze C., Long R., & Perlik M. (2019). Drivers of Change to Mountain Sustainability in the Hindu Kush Himalaya. In: Wester P., Mishra A., Mukherji A., Shrestha A. (Eds). The Hindu Kush Himalaya Assessment. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-92288-1_2
Wymann von Dach, S., Bachmann, F., Borsdorf, A., Kohler, T., Jurek, M., & Sharma, E. (2016).
Investing in Sustainable Mountain Development: Opportunities, Resources and Benefts. Centre for Development and Environment (CDE), University of Bern; with Bern Open Publishing (BOP). BORIS DOI:
10.7892/boris.74058