حبیبی، آرش و عدنور، مریم (1396). مدلیابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی (آموزش کاربردی نرمافزار LISREL)، تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
شفیعی، ساناز، رجبزاده قطرمی، علی، حسنزاده، علیرضا و جهانیان، سعید (1396). «بررسی تأثیر فنّاوری اطلاعات بر توسعة پایدار مقاصد گردشگری به منظور توسعة مقاصد گردشگری هوشمند (با استفاده از رویکرد فراترکیب)»، تحقیقات بازاریابی، دورة 7، شمارة 4 پیاپی 27، ص 95-116.
شوماخر، راندال ای. و لومکس، ریچارد جی. (۱۳۸۸). مقدمهای بر مدلسازی معادله ساختاری. ترجمة وحید قاسمی. تهران: انتشارات جامعهشناسان.
فرزین، محمدرضا، و نادعلیپور، زهرا (1389). «عوامل مؤثر بر مزیت رقابتی مقصدهای گردشگری در ایران (مورد مطالعه: منطقۀ چابهار)». فصلنامة مطالعات مدیریت گردشگری، دورة 5، شمارة ۱۴، ص 67-40.
قربانی، امیر، دانایی، ابوالفضل، زرگر، سیدمحمد و همتیان، هادی (1398). «شناسایی عوامل هوشمندی سازمان در سازمانهای ارائهدهندۀ خدمات گردشگری در استان خراسان جنوبی»، دورة 9، شمارة 30، ص 137-156.
کلانتری، خلیل (1392). مدلسازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی – اقتصادی (با برنامة LISREL – SIMPLIS). تهران: فرهنگ صفا.
مکناب، دیوید ای. (1397). روشهای تحقیق کمّی و کیفی (مدیریت دولتی و سازمانهای غیرانتفاعی). ترجمه واعظی و آزمندیان، تهران: انتشارات صفار.
میرتقیان رودسری، سیدمحمد (1398). «آسیبشناسی کاربرد معادلات ساختاری در پژوهشهای ایرانی گردشگری». فصلنامة علمی-پژوهشی گردشگری و توسعه، سال هشتم، شمارة ۳، ص 124-146.
هومن، حیدرعلی (1395). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل. تهران: انتشارات سمت.
Abreu Novais, M., Ruhanen. L., & Arcodia, C. (2018). “Destination competitiveness: A phenomenographic study”. Tourism Management, 64, 324-334.
Borsekova, K., Vanova, A., & Vitalisova, K. (2017). “Smart specialization for smart spatial development: innovative strategies for building competitive advantages in tourism in Slovakia”. Socio-Economic Planning Sciences, 58 (2017), 39-50.
Buhalis, D., & Amaranggana, A. (2013). Smart tourism destinations. In Information and communication technologies in tourism 2014 (pp. 553-564). Springer, Cham.
Buonincontri, P., & Micera, R. (2016). “The experience co-creation in smart tourism destinations: a multiple case analysis of European destinations”. Information Technology & Tourism, 16(3), 285-315.
Cohen B (2012). “Smart cities hub”. Retrieved 22 July 2013, from http://smartcitieshub.com/2012/11/11/ smart-cities-ranking-methodology/
Del Chiappa, G., & Baggio, R. (2015). “Knowledge transfer in smart tourism destinations: Analyzing the effects of a network structure”. Journal of Destination Marketing and Management, 4(3), 145-150.
Del Vecchio, P., & Passiante, G. (2017). “Is tourism a driver for smart specialization? Evidence from Apulia, an Italian region with a tourism vocation”. Journal of Destination Marketing and Management, 6(3), 163–165.
Del Vecchio, P., Mele, G., Ndou, V., & Secundo, G. (2018). “Creating value from Social Big Data: Implications for Smart”. Information Processing and Management, 54(5), 847–860.
Díaz-Díaz, R., Muñoz, L., & Pérez-González, D. (2017). Business model analysis of public services operating in the smart city ecosystem: The case of SmartSantander. Future Generation Computer Systems, 76, 198-214.
Dwyer, L., & Kim, C. (2003). “Destination Competitiveness: Determinants and Indicators”. Current Issues in Tourism, 6(5), 369-414.
Germann Molz, J. (2012). Travelconnections: Tourism, technology and togheterness in a mobile world. London: Routledge.
Goffi, G., Cucculelli, M., & Masiero, L. (2019). “Fostering tourism destination competitiveness in developing countries: The role of sustainability”. Journal of Cleaner Production, 209, 101-115.
Goffi, G. (2013). “A Model of Tourism Destination Competitiveness: The case of the Italian Destinations of Excellence”. Anuario Turismo y Sociedad, 10, 121-147.
Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/267331295.
Küçükaltan, E. G., & Pirnar, I. (2016). “Competitiveness factors of a tourism destination and impact on residents’ quality of life: The case of Cittaslow-Seferihisar”.
Munich Personal RePEc Archive (MPRA), 77464, 1-8. Retrieved from
https://mpra.ub.uni-muenchen.de/77464/.
Lopes, A. P. F., Muñoz, M. M., & Alarcón-Urbistondo, P. (2018). “Regional tourism competitiveness using the PROMETHEE approach”. Annals of Tourism Research, 73, 1–13.
Marine-Roig, E., & Clavé, S. A. (2015). Tourism analytics with massive user-generated content: A case study of Barcelona. Journal of Destination Marketing & Management, 4(3), 162-172.
Marine-Roig, E., & Clavé, S. A. (2015). Tourism analytics with massive user-generated content: A case study of Barcelona. Journal of Destination Marketing & Management, 4(3), 162-172.
Michael, N., Reisinger, Y., & Hayes, J. P. (2019). The UAE's tourism competitiveness: A business perspective. Tourism Management Perspectives, 30, 53-64.
Ramaprasad, A., Sánchez-Ortiz, A., & Syn, T. (2017). A unified definition of a smart city. In International Conference on Electronic Government (pp. 13-24). Springer, Cham.
Ritchie, B. J. R., Crouch, G. I. (2003). The Competitive Destination; A sustainable tourism perspective. UK: CABI Publishing.
Romãoa, J., Kourtit, K., Neuts, B., & Nijkamp, P. (2018). “The smart city as a common place for tourists and residents: A structural analysis of the determinants of urban attractiveness”. Cities, 78, 67–75.
Shafiee, S., Ghatari, A. R., Hasanzadeh, A., & Jahanyan, S. (2019). Developing a model for sustainable smart tourism destinations: A systematic review. Tourism Management Perspectives, 31, 287-300.
Sung, Tae Kyung. (2015). “the creative economy in global competition”. Technological Forecasting & Social Change, 96(2015), 89–91.
Wang, D., Li X. R., & Li, Y. (2013). “China's "smart tourism destination" initiative: A taste of the service-dominant logic”. Journal of Destination Marketing and Management, 2(2), 59-61.
Xiang, Z., and Fesenmaier, D. R. (2017). Analytics in smart tourism design, consepts and methods, Springer International Publishing, Switzerland