اژدری، ایوب، اسدی کشکولی، اسد و بیرجندی، فاطمه (1398). بایدها و نبایدهای رفتار پلیس در حفظ و ارتقای حقوق شهروندی در جمهوری اسلامی ایران. ماهنامة آفاق علوم انسانی، ۱۲(۲۷)، ص 35-19.
آقائی، واحد و محمدی، هوشمند (1398). رابطة متقابل امنیت و گردشگری با تأکید بر استان اردبیل. نشریة علمی انتظامی اردبیل، ۱۳۹۸(۲۲)، ص 47-74.
بادلی، محمدباقر، بختیاری، تقی و بدرخانی، حسین (1393). بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی اصناف از عملکرد پلیس نظارت بر اماکن عمومی. فصلنامة پژوهشهای اطلاعاتی و جنایی، ۹(۴)، ص ۱۱۵-۱۳۴.
بحرینیزاده، منیجه و موسوی، سید احمد (1391). تبیین ابعاد و شاخصهای کیفیت خدمات انتظامی کلانتریهای استان بوشهر از دیدگاه شهروندان و تعیین الویتها و ارائة راهکارهای ارتقای آن با استفاده از مدل تحلیل شکاف سروکوال. فصلنامة پژوهشهای مدیریت انتظامی، ۷(۴)، ص ۵۶۹-595.
برزگر، صادق (1397). سنجش میزان رضایتمندی از کیفیت محیط مکانهای گردشگری، مطالعة موردی: شهر گرگان. نشریة گردشگری شهری، ۵(۴)، ص ۱-۱۸.
پور، سمیرا، سعادتیار، فهیمه سادات و بیطرف، فاطمه (1393). رﺿﺎﻳﺖ از ﭘﻠﻴﺲ و ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﻘﺶ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آن در ﻣﻴﺎن دانشجویان دانشگاههای شهر اصفهان. فصلنامة انتظام اجتماعی،۶(۳)، ص ۵۷-۸۰.
توحیدی، محمد (1397). نقش مدیریتی رؤسای کلانتری در رضایتمندی مردم از خدمات پلیس (مطالعة موردی: فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی). پایاننامة کارشناسی ارشد فرماندهی و مدیریت انتظامی دانشکدة فرماندهی و ستاد (دافوس)، دانشگاه علوم انتظامی.
خلیلوند، کلثوم، آرمان، خلیل و قاسمی، مالک (1395). نقش نیروی انتظامی در امنیت گردشگری (مطالعه موردی: استان ایلام). دومین کنفرانس بینالمللی ایدههای نوین در کشاورزی، محیط زیست و گردشگری، اردبیل، 1395.
درویشى، صیاد، محمدى مقدم، یوسف و میرزاخانى، عبدالرحمن (1397). تأثیر اقدامات مدیریت انتظامى در پیشگیرى وضعى از جرم. فصلنامة پژوهشهاى مدیریت انتظامى. ۱۳(۳)، ص ۳۹۹-417.
سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1385). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر جامعهشناسان.
شایان، حمید و مودودی، مهدی (1390). تغییرات کارکردی مؤثر بر جمعیتپذیری، بخش شاندیز مشهد. پژوهشهای جغرافیای انسانی. ۴۴(۱)، ص 173-190.
شربتی، اکبر (1394). تحلیلی بر میزان احساس امنیت گردشگران شهری (مطالعة موردی: گردشگران داخلی شهر گرگان). پژوهشنامه جغرافیای انتظامی، ۴(۱۳)، ص ۱۲۳-146.
شیرمحمدی، یزدان، جلالیان، سید اسحاق، رضاعلی، منصور و بهرامی، مریم (1398). اثر رضایت ساکنان از مقصد گردشگری بر تبلیغات دهانبهدهان با میانجیگری دلبستگی به مکان و تعامل (مورد مطالعه: منطقة گردشگری ماسوله و قلعه رودخان). پژوهش و برنامهریزی شهری، ۱۱(۴۱)، ص ۱۶۵-178.
صابریفر، رستم (1398). بررسی رضایتمندی از کیفیت خدمات ارائهشده در شهرهای مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران داخلی (مورد مطالعه: شهر مشهد). فصلنامة جغرافیایی فضای گردشگری. ۸(۳۰)، ص ۱۲۵-138.
صابری، حمید، کیان ارثی، علی اکبر، شفیعی، حمید و امینی، محسن (1397). بررسی امکان ایجاد تفرجگاه پیراشهری در منطقه اصفهانک با هدف پاسخگویی به نیاز شهر اصفهان. سومین همایش بین المللی وششمین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پایدار.
علیزاده، ابراهیم، احمدوند، علی محمد، حاتمی، حمیدرضا و رضایی، علی محمد (1392). تبیین مفهوم رضایت شهروندان از رفتار پلیس. پژوهشنامة نظم و امنیت انتظامی. ۷(۳)، ۲۹-52.
فیروزی، غزال (1398). کیفیت خدمات و رضایت مشتریان در بخش گردشگری: تلفیقی از مطالعات فارسیزبان. فصلنامة هنر و تمدن شرق. ۷(۲۳)، ص 3۱-3۸.
قادرمرزی، حامد (1395). سنجش رضایت گردشگران از کیفیت خدمات تفرجگاههای پیراشهری، مطالعة موردی: پارک آبیدر سنندج. فصلنامة علمی ـ پژوهشی گردشگری شهری، ۵(۱)، ص 69-82.
قنبری، سیروس، فتاحی، احدالله و نصیری، خدیجه (1398). سنجش رضایتمندی گردشگران از کیفیت خدمات گردشگری با استفاده از مدل کانو- سروکوال، (مطالعۀ موردی: روستاهای دهستان سپیددشت، شهرستان خرمآباد، استان لرستان). فصلنامة آمایش جغرافیایی فضا. ۹(۳۳)، ص ۱۱۵-۱۳۰.
قهرمانی، علی اکبر (1392). بررسی رابطه بین انتظارات حاکمیت از پلیس با رویکرد پلیس جامعهمحور. پژوهشنامة نظم و امنیت انتظامی. ۶(۲)، ص ۹۱-۱۱۴.
کیانی سلمی، صدیقه و بیگلری نیا، معصومه (1396). شناسایی و اولویتبندی ابعاد امنیت و اثر آن بر توسعه گردشگری در مناطق شهری (موردمطالعه: شهر کاشان). پژوهشنامة جغرافیای انتظامی، ۵(۲۰)، ص ۵۹-88.
کیانی سلمی، صدیقه، صادقیان، نجمه و نوروزی آورگانی، اصغر (1399). شناسایی اثرات و تحلیل نقش گردشگری در رضایتمندی و حمایت ساکنان مقاصد گردشگری (مطالعة موردی: گردشگاه سیاسرد بروجن). مطالعات ساختار و کارکرد شهری. ۷(۲۴)، ص 205-229.
گرجی کرسامی، علی (1396). میزان رضایتمندی گردشگران از عملکرد فرماندهی انتظامی استان مازندران درخصوص طرح امنیت اجتماعی (مورد مطالعه: شهرستان بابلسر). پژوهشنامة جغرافیای انتظامی. ۵(۱۹)، ص 164-133.
مرکز آمار ایران (1383).
سالنامهی آماری کشور. تهران: دفتر انتشارات و اطلاعرسانی.
Kristina, M. (2009). Public Satisfaction with Police: The Importance of Procedural Justice and Police Performance in Police-Citizen Encounters. Australian & New Zealand Journal of Criminology, 42(2), 159–178.
Mawby, R. I., Tecău, A. S., Constantin, C. P., Chițu, I. B., & Tescașiu, B. (2016). Addressing the security concerns of locals and visitors for the sustainable development of tourist destinations. Sustainability, 8(6), 524.
Posick, C., Rocque, M., & McDevitt, J. (2013). One scale fits all? Assessing racial differences in the measurement of attitudes toward the police. Race and Justice, 3(3), 190-209.
Renauer, B. C. (2007). Reducing fear of crime: citizen, police, or government responsibility?. Police Quarterly, 10(1), 41-62.
- Rogge, N., & Verschelde, M. (2013). A composite index of citizen satisfaction with local police services. Policing: An International Journal of Police Strategies & Management, 36(2), 238 – 262.
Roh, S., & Oliver, W. M. (2005). Effects of community policing upon fear of crime: Understanding the causal linkage. Policing: An International Journal of Police Strategies & Management, 28(4), 670-683.
Skogan, W.G. (2005). Citizen Satisfaction with Police Encounters. Police Quarterly, 8(3), 298-321.
Skogan, W. G., & Hartnett, S. M. (1999). Community policing, Chicago style. Oxford University Press.
Tyler, T. R. (2005). Policing in black and white: Ethnic group differences in trust and confidence in the police. Police Quarterly, 8(3): 322-342.
Weitzer, R., & Tuch, S. A. (2005). Determinants of public satisfaction with the police. Police quarterly, 8(3), 279-297.