پوراحمد، احمد، فرهودی، رحمتالله و برادراننیا، آیدا (۱۳۹۶). ارزیابی نقش فنّاوری اطلاعات در ارتقای صنعت گردشگری جزیرهٔ کیش. نشریهٔ گردشگری شهری، ۴(۴)، ۱۳-۳۴.
حسینزاده دلیر، کریم، سلطانی، علیرضا و کریمپور، یحیی (۱۳۹۸). بررسی وضعیت کلانشهر تبریز در مسیر جهانی شدن با تأکید بر پتانسیلهای سرمایهگذاری. نشریهٔ علمی جغرافیا و برنامهریزی، ۲۳(۷۰)، ۵۹-۷۷.
حضوری، محمدجواد و خدام حسینی، سیدحمید (1394). طراحی و تبیین مدلی برای نهادینه کردن نوآوری در بخش دولتی ایران. دوماهنامهٔ علمی - پژوهشی دانشگاه شاهد، ۱۲(۱۱)، ۳۷-۵۷.
خدام عباسی، نجمه، شهریاریپور، رضا و امین بیدختی، علیاکبر (۱۳۹۶). ارائهٔ مدل نوآوری در دانشگاه براساس فرهنگ یادگیری و مدیریت دانش. پژوهشنامهٔ آموزش عالی، ۱۰(۳۷)، ۳۳-۶۰.
زرآبادی، زهراسادات و عبدالله، بهار (۱۳۹۳). ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعهٔ صنعت گردشگری منطقهٔ آزاد چابهار با بهرهگیری از روش فرایند تحلیل شبکهٔ (ANP). نشریهٔ انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران، (۶)، ۳۷-۴۸.
زروکی، شهریار و اولیایینسب، مرضیه (۱۳۹۶). بررسی عوامل مؤثر بر رشد گردشگری با تأکید بر رقابتپذیری مقصد کاربردی از روش دادههای تابلویی پویا و تخمینزن GMM-Sys. مجلهٔ برنامهریزی و توسعهٔ گردشگری، ۶(۲۳)، ۷۷-۱۰۴.
زندی، محمد احسان، خیاطیان یزدی، محمد صادق و محمدی، مهدی (۱۳۹۹). شناسایی عوامل مؤثر بر ظرفیت نوآوری بنگاههای دانشبنیان حوزهٔ فنّاوری اطلاعات و ارتباطات در ایران. فصلنامهٔ مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، ۱۳(۱)، ۹۳-۱۲۷.
صادقی، منصور، صادقی، علیرضا، نیکوکار، غلامحسین و نادری خورشیدی، علیرضا (۱۳۹۰). تحلیل مدل عوامل سازمانی، گروهی و فردی مؤثر بر توسعهٔ نوآوری در سازمانهای پژوهشاتی و فنّاور. پژوهش و توسعهٔ فنّاوری، ۳(۵)، ۳۶-۶۶.
طباطبائی، سیدسجاد، مطهرینژاد، حسین و تیرگر، هدایت (۱۳۹۵). اعتباریابی ابزار سنجش هویت معلمی پزشکان مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی. نشریهٔ علمی - پژوهشی گامهای توسعه در آموزش پزشکی، ۱۳(۶)، ۱-۱۲.
گی، چاک و فایوس سولا، ادواردو (۱۳۸۶). جهانگردی در چشماندازی جامع. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
محمودی میمند، محمد، مظلومی، نادر و وجدانی، فواد (۱۳۹۴). عوامل مؤثر بر نوآوری در صنعت بیمهٔ کشور. پژوهشنامهٔ بیمه، ۳۰(۱)، ۵۳-۹۴.
مطرانلویی، پریسا (۱۳۹۴). مروری بر وضعیت صنعت گردشگری و نقش بخش خصوصی. تهران: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، معاونت بررسیهای اقتصادی.
Abbas, J., Zhang, Q., Hussain, I., Akram, S., Afaq, A., & Shad, M. A. (2020). Sustainable innovation in small and medium enterprise: The impact of knowledge management on organizational innovation through a mediation analysis by using SEM approach. Journal of Sustainability, 12(6), 2407.
Aldebert, B., Dang, R. J., & Longhi, C. (2011). Innovation in the Tourism Industry: The Case of Tourism. Tourism Management, 32(5), 1204-1213.
Alrawadieh, Z., Karayilan, E., & Cetin, G. (2019). Understanding the Challenges of Refugee Entrepreneurship in Tourism and Hospitality. The Service Industries Journal, 39(9-10), 717-740.
Andreassen, T. W., Kristensson, P., Lervik-Olsen, L., Parasuraman, A., McColl-Kennedy, J. R., Edvardsson, B., & Colurcio, M. (2016). Linking service design to value creation and service research. Journal of Service Management, 27, 121-129.
Benur, A. M., & Bramwell, B. (2015). Tourism product development and product diversification in destinations. Journal of Tourism Management, 50, 213-224.
Biemans, W. G., Griffin, A., & Moenaert, R. K. (2016). Perspective: New service development: How the field developed, its current status and recommendations to move the field forward. Journal of Product Innovation Management, 33(4), 382-397.
Bigliardi, B., Ferraro, G., Filippelli, S., & Galati, F. (2020). Innovation Models in Food Industry: A Review of the Literature. Journal of Technology Management Innovation, 15(3), 97-
Buhalis, D., Harwood, T., Bogicevic, V., Viglia, G., Beldona, S., & Hofacker, C. (2019). Technological disruptions in services: Lessons from tourism and hospitality. Journal of Service Management, 30(4), 484-506.
Custódio Santos, M., Ferreira, A., Costa, C., & Santos, J. A. C. (2020). A model for the development of innovative tourism products: from service to transformation. Sustainability, 12(11), 4362.
Cegarra-Navarro, J. G., Jimenz-Jimenz, D., & Garcia-Perez, A. (2019). An integrative view of knowledge processes and a learning culture for ambidexterity: Toward improved organizational performance in the banking sector. IEEE Transactions on Engineering Management, 68(2), 408-417.
de Larrea, G. L., Altin, M., Koseoglu, M. A., & Okumus, F. (2021). An integrative systematic review of innovation research in hospitality
and tourism. Tourism Management Perspectives, 37, 100789.
de Oliveira, L. S., Echeveste, M. E., & Cortimiglia, M. N. (2018). Critical success factors for open innovation implementation. Journal of Organizational Change Management, 31(6), 1283-1294.
Divisekra, S., & Nguyen, V. K. (2018). Determinants of Innovation in Tourism Evidence of Australia. Tourism Management, 67, 157-167.
Hadhri, W., Arvanitis, R., & M’Henni, H. (2016). Determinants of Innovation Activities in Small and Open Economies: The Lebanese Business Sector. Journal of Innovation Economics Management, (3), 77-107.
Hall, C. M., & Williams, A. (2008). Tourism and innovation. London: Routledge.
Hjalager, A. M. (2010). A Review of Innovation Research in Tourism. Tourism Management, 31(1), 1-12.
Johannessen, J. A. (2008). Organisational innovation as part of knowledge management. International Journal of Information Management, 28(5), 403-412.
Kalvet, T., Olesk, M., Tiits, M., & Raun, J. (2020). Innovative tools for tourism and cultural tourism impact assessment. Sustainability, 12(18), 7470.
Kitsios, F., & Kamariotou, M. (2019). Mapping new service development: A review and synthesis of literature. The Service Industries Journal, 40(9-10), 682-704.
Kogabayev, T., & Maziliauskas, A. (2017). The Definition and Classification of Innovation. Journal of Business and Public Administration, 8(1), 59-72.
Lai, Y. L., & Lin, F. J. (2012). The Effects of Knowledge Management and Technology Innovation on New Product Development Performance -An Empirical Study of Taiwanese Machine Tools Industry. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 40, 157-164.
Lee, C., Hallak, R., & Sardeshmukh, S. R. (2016). Innovation, entrepreneurship, and restaurant performance: A higher-order structural model. Tourism Management, 53, 215-228.
Liao, S. H., & Wu, C. C. (2010). System perspective of knowledge management, organizational learning, and organizational innovation. Expert Systems with Applications, 37(2), 1096-1103.
Martin-Rios, C., & Ciobanu, T. (2019). Hospitality innovation strategies: An analysis of success factors and challenges. Tourism Management, 70, 218-229.
Messina, V. (2021). Travel and Tourism Economic Impact 2021, World Travel and Tourism Council.
Milutinović, R., Stošić, B., & Štavljanin, V. (2018). The application of online platforms in open innovation. Journal of Information Technology and Applications, 14(2), 92-99.
Najda-Janoszka, M., & Kopera, S. (2014). Exploring Barriers to Innovation in Tourism Industry–the Case of Southern Region of Poland. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 110, 190-201.
Nguyen, V. K., Natoli, R., & Divisekera, S., (2021). Innovation and productivity in tourism small and medium enterprises: A longitudinal study. Tourism Management Perspectives, 38, 100804.
Nystrom, P. C., Ramamurthy, K., & Wilson, A. L. (2002). Organizational context, climate and innovativeness: adoption of imaging technology. Journal of Engineering Technology Management, 19(3-4), 221-247.
Olimovich, D. I., Samatovich, R. S., Farmanovna, E. A., Khabibulayevna, K. S., & Saymurodovich, N. Z. (2020). The economic impact of innovations in tourism and hospitality. Journal of Critical Reviews, 7(9), 258-261.
Page, A. L., & Schirr, G. R. (2008). Growth and development of a body of knowledge: 16 years of new product development research, 1989-2004. Journal of Product Innovation Management, 25(3), 233-248.
Pasher, E., & Tuvya, R. (2011). The complete guide to knowledge management. A Strategic Plan to Leverage Your Company's Intellectual.
Pikkemaat, B., Peters, M., & Chan, C. S. (2018). Needs, Drivers and Barriers of Innovations: The Case of an Alpin Community-Model Destination. Tourism Management Perspectives, 25, 53-63.
Pikkemaat, B., Peters, M., & Bichler, B. F. (2019). Innovation research in tourism: Research streams and actions for the future. Journal of Hospitality and Tourism Management, 41, 184-196.
Rauter, R., Globocnik, D., Perl-Vorbach, E., & Baumgartner, R. J. (2018). Open innovation and its effects on economic and sustainability innovation performance. Journal of Innovation & Knowledge, 4(4), 2018, 226:233
Tobiassen, A., & Pettersen, I. (2017). Exploring open innovation collaboration between SMEs and larger customers: The case of high-technology firms. Baltic Journal of Management, 13(1), 2018, 65:83.
Trott, P. (2017). Innovation Management and New Product Development 6th ed. Pearson: Harlow, UK.
Tsai, W., Verma, R., & Schmidt, G. (2008). New service development. In Handbook of New Product Development Management (pp. 495-525). Butterworth-Heinemann.
Van de Ven, A. H., Angle, H. L., & Poole, M. S. (2000). Research on the Management of Innovation: The Minnesota Studies. Oxford University Press, New York.
Walder, B. (2007). Tourismus-Management von Innovationen. Tectum Verlag: Marburg, Germany.
Weyers, M., & Louw, L. (2017). Framework for the classification of service standardisation. The Service Industries Journal, 37(7-8), 409-425.
Wolcott, R. C., & Lippitz, M. (2009). Grow from Within: Mastering Corporate Entrepreneurship and Innovation. Innovation, 211, 214.
Xu, J., Houssin, R., Bernard, A., & Caillaud, E. (2013). Systemic modeling of knowledge for innovation in design. CIRP Journal of Manufacturing Science and Technology, 6(1), 1-12.
Zach, F. (2016). Collaboration for innovation in tourism organizations: Leadership support, innovation formality, and communication. Journal of Hospitality and Tourism Research, 40(3), 271-290.
Zenker, S., & Kock, F. (2020). The coronavirus pandemic-a critical discussion of a tourism research agenda. Tourism Management, 81, 104-164.