احمدی، فریدون، الوداری، حسن، توره، ناصر و مرادی، مرتضی (1395). «رابطۀ اخلاق کسبوکار با شهروندی شرکتی: نقش میانجیگر مسئولیت اجتماعی و حکمرانی». فصلنامۀ اخلاق در علوم وفناوری، دورۀ 11، شمارۀ 2، ص 85-94.
جاوید، محمدجواد، صادقی، محمد و شفیعزاده خولنجانی، مصطفی (1391). «نسبت تکالیف طبیعی و تکالیف شهروندی». دیدگاههای حقوق قضایی، سال هفدهم، شمارۀ 59، ص 83-116.
حجازی، رضوان و ابوحمزه، مینا (1393). «بهسوی شهروندی شرکتی». فصلنامۀ پژوهش حسابداری، دورۀ 4، شمارۀ 52، ص 1-20.
رحمان سرشت، حسین، رفیعی، محمود و کوشا، مرتضی (1388). «مسئولیت اجتماعی؛ اخلاقیات فراسازمانی». تدبیر، سال نوزدهم، شمارۀ 204، ص 22-26.
سلطانی، مرتضی و نجات، سهیل (1396). «واکاوی مفهوم شهروندی شرکتی و بررسی نقش آن در توسعۀ وفاداری مشتریان». پژوهشهای مدیرریت منابع انسانی، سال هفتم، شمارۀ 1، ص 45-64.
عابدی جعفری، حسن، تسلیمی، محمدسعید، فقیهی، ابوالحسن و شیخ زاده، محمد (1390)، «تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در داده های کیفی». اندیشه مدیریت راهبردی، سال پنجم، شمارة 2، ص 198-151.
قاسمزاده، ابوالفضل، ملکی، شیوا و حبیبی، حمدالله (1393). «نقش هویت تیمی و هویت سازمانی بر عملکرد شغلی و مسئولیت اجتماعی». مدیریت سازمانهای دولتی، سال دوم، شمارۀ 4 (پیاپی 8)، ص 89-105.
قلیپور، آرین (1386). جامعهشناسی سازمانها: رویکرد جامعهشناختی به سازمان و مدیریت. تهران: انتشارات سمت.
مشبکی اصفهانی، اصغر، نجات، سهیل و خلیلی پالندی، فرشته (1398). «شهروندی شرکتی و نقش آن در شکل گیری اعتماد و هویت سازمانی». مدیریت فرهنگ سازمانی، سال هفدهم، شمارة 3، ص 419-399.
نجات، سهیل (1394). بررسی تأثیر شهروندی شرکتی بر وفاداری مشتریان و تبلیغات دهانبهدهان (WOM). پایاننامۀ کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- مدیریت بیمه. دانشگاه تهران. پردیس فارابی قم. دانشکدۀ مدیریت
Aßländer, M., & Curbach, J. (2014). “The corporation as citoyen? Towards a new understanding of corporate citizenship”. Journal of business ethics, 120(4), 541-554.
Alam, N., & Rubel, A. K. (2014). “Impacts of Corporate Social Responsibility on Customer Satisfaction in Telecom Industry of Bangladesh”. ABC Journal of Advanced Research, 3(2), 93-104.
Anadol, Y., Youssef, M., & Thiruvattal, E. (2015). “Consumer reaction towards corporate social responsibility in United Arab Emirates”. Social Responsibility Journal, 11(1), 19-35.
Braun, V., & Clarke, V. (2006), “Using thematic analysis in psychology”.Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
Carrigan, M., Moraes, C., & McEachern, M. G. (2013). “From conspicuous to considered fashion: A harm chain approach to the responsibilities of luxury fashion businesses”. Journal of Marketing Management, 29(11/12), p. 1277–1307.
Camilier M. (2017). “Corporate citizenship and social responsibility policies in the United States of America, Sustainability Accounting”. Management and Policy Journal, 8(1), p. 77-93.
Golja, T., & Krstinic Nizic, M. (2010). “Corporate social responsibility in tourism-the most popular tourism destinations in Croatia: Comparative analysis”. Management. Journal of Contemporary Management Issues, 15(2), 107-121.
Googins, B., & Mirvis, P. (2006). “Stages of corporate citizenship: A developmental framework”. California Management Review, Jg, 48(2), 104-126.
Hitachi Group Corporate Social Responsibility Report 2007 (2007), Hitachi Inspire the next, PP 1-74.
Hori, S., & Shimizu, Y. (1999). “Designing methods of human interface for supervisory control systems”. Control engineering practice, 7(11), 1413-1419.
Kim, J. (2009). Understanding corporate social responsibility in the tourism industry. University of Florida.
King, D., & Makinnnon, A. (2000). Corporate Citizenship and Reputation ship Value: the Marketing of Corporate Citizenship. South Australia: Hawke Institute University.
Lee, W., Huang, A., Chang, Y., & Cheng, C. (2011). “Analysis of decision making factors for equity investment by DEMATEL and Analytic Network Process”. Expert Systems with Applications, 38(7), 8375-8383.
Lenssen, Gilbert, Nijhof, André, Roger, Ludwig, Kievit, Henk, Amaral Lauriano, Lucas, Spitzeck, Heiko, & Henrique Dutra Bueno, João. (2014). “The state of corporate citizenship in Brazil”. Corporate Governance, 14(5), 598-606.
Lewin, Arie Y, Sakano, Tomoaki, Stephens, Carroll U, & Victor, Bart. (1995). “corporate citizenship in Japan: Survey results from Japanese firms”. Journal of Business Ethics, 14(2), 83-101.
Lin, C. (2010). “Modeling Corporate Citizenship, Organizational Trust, and Work Engagement Based on Attachment Theory”. Journal of Business Ethics, 94. p. 517-531.
Locke‚ M.R., & Siteman‚ A. (2003). “Note on Corporate Citizenship in a Global Economy”. Sloan school of management and Department of political science MIT, p.1-10.
Luetkenhorst W. (2004). “Corporate social responsibility and development agenda”. Intereconomics, 39(3), p. 157–168.
Maignan, I., & Ferrell, OC. (2001). “Antecedents and benefits of corporate citizenship: An investigation of French businesses”. Journal of Business Research, 51(1), 37-51.
Matten, D., & Cranc, A. (2003). “Corporate citizenship: towards an extended theoretical conceptualization”. Academy of Management review, 30(1), 166-179. .
McEachern, M. (2015). “Corporate citizenship and its impact upon consumer moralisation, decision-making and choice”. Journal of Marketing Management, 31(3-4), p. 430-452.
Mclntosh, M., & Thomas, R. (2004). Corporate Citizenship and the Evolving Relationship between Non-Governmental Organizations and Corporations. London: British-North American Committee. , p.1-26.
Molina, D., Major, J., Rondon, M., Riha, S. J., & Lehmann, J. (2010). “Maize yield and nutrition during 4 years after biochip application to a Colombian savanna oxisol”. Plant and soil, 333(1/2), 117-128.
Rego, A., Leal, S., Cunha, M. P., Faria, J., & Pinho, C. (2010). “How the perceptions of five dimensions of corporate citizenship and their inter-inconsistencies predict affective commitment?”. Journal of Business Ethics, 94(1), 107-127.
Trevithick, S., Flabouris, A., Tall, G., & Webber, CF. (2003). “International EMS systems: New South Wales, Australia”. Resuscitation, 59(2), 165-170.
Tsai, H., Tsang, N. K. F., & Cheng, S. K. Y. (2012). “Hotel employees’ perceptions on corporate social responsibility: The case of Hong Kong”. International Journal of Hospitality Management, 31(4), 1143-1154.
Tzeng, G., Chiang, C., & Li, C. (2007). “Evaluating intertwined effects in e-learning programs: A novel hybrid MCDM model based on factor analysis and DEMATEL”. Expert systems with Applications, 32(4), 1028-1044.
Valor, C. (2005). “Corporate Social Responsibility and Corporate Citizenship: Towards Corporate Accountability”. Business and Society Review, 110(2), 191-212.
Van Velsor, E., Morgan, G., Ryu, K., & Mirvis, P. (2009). “Leading corporate citizenship: governance, structure, systems”. Corporate Governance: The international journal of business in society, 9(1), 39-49.
Veleva, Vesela R. (2010). “Managing corporate citizenship: A new tool for companies”. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 17(1), 40-51
Vitezi, C, N. (2006). “Corporate governance in emerging economy and its impact on enterprise Performance: The case CroatiaL” The European journal of management and public policy, (5)1, 35-50
Waddock, S. (2008). “The development of corporate responsibility/corporate citizenship”. Organization Management Journal, 5(1), 29-39.
Walters, G., & Chadwick, S. (2009) “Corporate citizenship in football: delivering strategic benefits through stakeholder engagement”. Management Decision, 47(1), 51-66.
Wang, C-J. (2014). “Do ethical and sustainable practices matter?” International Journal of Contemporary Hospitality Management, 26(6), 930–947.
Wang, Y., Tsai, Y., & Lin, C. (2013). “Modeling the relationship between perceived corporate citizenship and organizational commitment considering organizational trust as a moderator”. Business Ethics: A European Review, 22(2), 218-233.
Wu, W., & Lee, Y. (2007). “Developing global managers’ competencies using the fuzzy DEMATEL method”. Expert systems with applications, 32(2), 499-507.