استانداری بوشهر، معاونت برنامهریزی، دربارهٔ استان بوشهر (۱۴۰۰). http://barname.ostb.ir/
آزادهفر، محمدرضا (1397). طراحی بستههای گردشگری موسیقی. هنرهای نمایشی و موسیقی (هنرهای زیبا)، 23(1) ، 77-86.
باقری کشکولی،
علی و موسوی، میرنجف (1393).
گردشگری فرهنگی (ماهیت و مفاهیم). تهران: نشر آراد کتاب.
بهمنی چاهستانی، مریم (1392). جـایـگاه قصـههای عـامیـانه در ادبیـات شفـاهی هـرمـزگـان. پژوهشنامهٔ فرهنگی هرمزگان، ۳(۵)، ۱۰۶-۱۱۷.
ﺗﺎجﻧﻤﯿﻦ، ابوالفضل و ﻫﺎﺷﻢزاده، ژاله (1393). ﻧﻘﺶ ﺟﺸﻨﻮارهﻫﺎیی ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﻣﺤﻠﯽ در ﺗﻮﺳﻌﻪٔ ﮔﺮدﺷﮕﺮی از دﯾﺪﮔﺎه ﮔﺮدﺷﮕﺮان ﺑﺎﻟﻘﻮه. ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪٔ ﻋﻠﻤﯽﭘﮋوﻫﺸﯽ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪٔ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی، 9(26)، ۵۸-۳۱.
حسنوند، سمیه و خداپناه، مسعود (1393). تأثیر گردشگری بر رشد اقتصادی در کشورهای درحالتوسعه: دو رویکرد پانل ایستا و پانل پویا. سیاستهای راهبردی و کلان، 2(6)، 87-102.
خالقی، روحاللّه (1390). نظری به موسیقی. تهران: نشر مؤسسهٔ فرهنگی رهروان پویش.
درویشی، محمدرضا (1373). مقدمهای بر شناخت موسیقی نواحی ایران (مناطق جنوب هرمزگان، بوشهر، خوزستان). تهران: حوزهٔ هنری سازمان تبلیغات اسلامی، واحد موسیقی.
درویشی، محمدرضا (1386). از میان سرودها و سکوتها. تهران: مؤسسهٔ فرهنگی ماهور.
دروﯾﺸﯽ، محمدرضا (۱۳۷۸). ﺳﻤﯿﻨﺎر ﻣﺮدمﺷﻨﺎﺳﯽ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ. ﺗﻬﺮان: داﻧﺸﮑﺪهٔ ﻋﻠﻮم اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان.
دهقانی، بابک و افتخاری، آزاده (1396). مطالعهٔ تطبیقی موسیقی زار با موسیقی بومی مردم هرمزگان سومین کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و مهندسی.
سقایی، محسن، امینینژاد، غلامرضا و صبوحی، غلامرضا (1394). تأثیرات صنعت گردشگری بر توسعهٔ اجتماعی - فرهنگی شهر بوشهر. برنامهریزی منطقهای، 5(18)، 131-140.
صفرآبادی، اعظم و طبیعی، منصور (1396). توسعهٔ گردشگری توسعهٔ گردشگری اجتماعمحور با تأکید بر جنبههای قومی محلی (مطالعهٔ موردی: شهر کرمانشاه). جغرافیا، ۱۵(52)، 169-182.
کروبی مهدی. فرهنگ قومی، سرمایه فرهنگی و صنعت گردشگری. رفاه اجتماعی. ۱۳۸۷; ۷ (۲۸) :۳۲۶-۳۰۹
محمدی، محسن. و شهرویی مقدم، امین. (1396). بررسی گونههای موسیقی بوشهر. پنجمین همایش ملی راهکارهای توسعه و ترویج علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره و آموزش در ایران، تهران.
ودادی، حمید (1392). موسیقی بوشهر و غنای آیینی آن. ماهنامهٔ بندر و دریا، ۲۸(204)، 44-50.
Aoki, T. (2002). The role of cultural tourism for sustainable development: The case of music in Cuba, submitted in parcieal degree of master of arts, Dalhousie university Holifax, Nova Scotia.
Brida, J. G., & Risso, W. A. (2009). Tourism as a factor of long-run economic growth: An empirical analysis for Chile. European journal of tourism Research, 2(2), 178-185.
Childs,
C. (2018). How Culture and Heritage Tourism Boosts More Than a Visitor Economy.
Retrieved,
3(17), 2019.
Cohen, S. A. & Cohen, E. (2019). New directions in the sociology of tourism. Current Issues in Tourism, 22(2), 153-172.
De Oliveira Pinto, T. (2018). Music as living heritage: An Essay on Intangible Culture. Berlin: Edition EMVAS.
Euronews (2019). folk-music-in-kooche-music-festival-bushehr-iran. https://per.euronews.com/2019/03/19/folk-music-in-kooche-music-festival-bushehr-iran
Farsani, N., Shafiei, Z., Adilinasab, A., & Taheri, S. (2017). An investigation of tourists’ attitudes towards promoting music niche tourism (case study: Isfahan, Iran). Tourism Management Perspectives, 24, 1-.
Festicket(2018). Festival Insights 2018: International Festival Experiences On the Up. https://www.festicket.com/magazine/news/festival-insights-2018/
Gluvacevic, D. (2016). the power of cultural heritage in tourism: example of the city of zadar (croatia). International Journal of Scientific Management and Tourism, 2(1), 3-24.
Getz, D. (2010). The nature and scope of Festival studies. International Journal of Event Management Research, 15(1), 1-47.
Godet, M. (2000), “The Art of Scenarios and Strategic Planning: Tools and Pitfalls.” Technological Forecasting and Social Change, Vol 65, pp 3-22.
Gibson, C., & Conell. J. (2005). Music and Tourism on the Road Again, channel view publications, London.
Glenn, J. C., & Gordon, T. J. (2009). Futures research methodology-version 3-0. Editorial desconocida.
Haigh, M. (2020). Cultural tourism policy in developing regions: The case of Sarawak, Malaysia, Tourism Management, 81, 104-166.
Hudson, S., Roth, M. S., Madden, T. J., & Hudson, R. (2015). The effects of social media on emotions, brand relationship quality, and word of mouth: An empirical study of music festival attendees. Tourism Management, 47, 68-76.
Jepson, A., Stadler, R., & Spencer, N. (2019). Making positive family memories together and improving quality-of-life through thick sociality and bonding at local community festivals and events. Tourism Management, 75, 34-50.
Maykut,
P., & Morehouse,
R. (2002).
Beginning qualitative research: a philosophic and practical guide. Routledge.
Mclean, E. (2010). Music Tourism in Neworleans and Bali: A comparative Study of Tourism Development. University of California, Los Angeles.
Nematpour, M., Khodadadi, M., & Rezaei, N. (2021). Systematic analysis of development in Iran’s tourism market in the form of future study: A new method of strategic planning.
Futures,
125, 102-650.
Pavlukovic, V., Armenski, T., & Alcantara-Pilar, J. M. (2017). Social impacts of music festivals: Does culture impact locals' attitude, toward events in Serbia and Hungary? Tourism Management, 63, 42-53.
Quinn, B. (2009). Festivals, events and tourism, in Jamal, T. and Robinson, M. (eds) The SAGE Handbook of Tourism Studies, London, Sage, pp.483-503.
Selimi, N., Sadiku, M., & Sadiku, L. (2017). The impact of tourism on economic growth in the Western Balkan countries: An empirical analysis. International Journal of Business and Economic Sciences Applied Research (IJBESAR), 10(2), 19-25.
Seyfi, S., & Hall, C. M. (Eds.) (2018). Tourism in Iran: Challenges, Development and Issues. Routledge. New York.
Son, H. (2012). The future of South Korea: Alternative scenarios for 2030. Futures, 52, 27-41.
Song, Y., & Yuan, M. (2021). Tourism and its impact on Dong traditional music and life in Xiaohuang. Journal of Tourism and Cultural Change, 19(2), 200-215.
Stokes, M. (1999). Music, travel and tourism: An afterword. The World of Music, 141-155.
World Tourism Organisation (1993). Definitions Concerning Tourism Statistics, Madrid: World Tourism Organisation.
Zadel, Z., & Bogdan, S. (2013). Economic impact of cultural tourism. UTMS Journal of Economics, 4(3), 355-366.