امینی، علیرضا، دولتشاه، پیمان، فتاحی، حمیدرضا و دانش، مژگان (1398). «تحلیل مسیر از نوآوری بازاریابی تا ارزش ویژه برند در صنعت رستوران». فصلنامۀ گردشگری و توسعه، دورۀ 8، شمارۀ 1، ص 120-139.
جهانگیر، مصطفی، خوراکیان، علیرضا و لگزیان، محمد (1395). «بررسی تأثیر تعلقخاطر کاری بر رفتار نوآورانه با نقش میانجی به اشتراک گذاری خطاها». فصلنامۀ مدیریت نوآوری، دورۀ 5، شمارۀ 1، 29-52.
خلیلی پور، حاتم و خنیفر، حسین (1396). «بررسی ساختاری تأثیر عدالت رویهای و اشتیاق شغلی بر اشتراکگذاری دانش و رفتار کاری نوآورانه». فصلنامۀ مطالعات رفتار سازمانی، دورۀ 4، شمارۀ 6، ص 27-51.
خلیل نژاد، شهرام، سلیمانزاده، امید و کراقلی، مرضیه (1398). «تأثیر تجربۀ برند هتل در ارزش ادراکشدۀ مهمانان و قوت برند هتل». فصلنامۀ گردشگری و توسعه، دورۀ 8، شمارۀ 1، ص 102-119.
خوراکیان، علیرضا و کدخدا، نگار و ملازاده یزدانی، بهاره (1396). «بررسی نقش سرمایۀ فکری بر رفتار نوآورانه با تأکید بر نقش میانجیگری اشتراک دانش». فصلنامۀ مدیریت نوآوری، دورۀ 6، شمارۀ 1، ص 101-134.
دهقانی سلطانی، مهدی، شیری، اردشیر، فارسیزاده، حسین، طیبی، داراب و فلاحی، فرشته (1396الف). «بررسی تأثیر رهبری اصیل بر کسب مزیت رقابتی با تبیین نقش میانجی توانمندسازی روانشناختی کارکنان». پژوهشنامۀ بیمه، دورۀ 32، شمارۀ 1، ص 107-126.
دهقانی سلطانی، مهدی، شیری، اردشیر، فرجی، الهام و فارسیزاده، حسین (1396ب). «تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد کارکنان در صنعت هتلداری: نقش میانجی راهبردهای بازیگری و فرسودگی هیجانی». فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 12، شمارۀ 37، ص 71-94.
رشیدپور، علی، رشیدی، محمدمهدی و عزیزخانی، محمود (1396). «ارزیابی مؤلفههای سرمایۀ فکری در سازمان تأمین اجتماعی». فصلنامۀ مدیریت شهری، دورۀ 46، شمارۀ 1، ص 349-362.
سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1395). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگاه.
شاهطهماسبی، اسماعیل و باقریروچ، علیرضا (1398). «بررسی تأثیر ابعاد مدل رفتار برنامهریزیشده بر قصد خرید مواد غذایی محلی (نمونۀ پژوهش: محصول عسل)». فصلنامۀ مدیریت بازرگانی، دورۀ 11، شمارۀ 2، ص 415-436.
شیری، اردشیر، دهقانی سلطانی، مهدی، نثاری، طاهره و فارسیزاده، حسین (1395). «نقش اعتماد به نوآوری در ارتباط تناسب فرد با شغل و سازمان با رفتار کاری نوآورانه در شرکتهای دانشبنیان (مورد مطالعه: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران)». فصلنامۀ مدیریت توسعۀ فناوری، دورۀ 3، شمارۀ 4، ص 9-41.
صراف، فاطمه و روخچکار، حسین (1397). «تبیین رابطۀ سبکهای رهبری تحولی، فرهنگ سازمانی و عملکرد (پیشنیازهایی برای عملکرد پایدار سازمانهای بخش دولتی و خصوصی)». فصلنامۀ چشمانداز حسابداری و مدیریت، دورۀ 1، شمارۀ 3، ص 55-68.
صمدی، سمیه، ایرانی، حمیدرضا و یزدانی، حمیدرضا (1398). «شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر سردرگمی خریداران در وبگاههای گردشگری». فصلنامۀ گردشگری و توسعه، دورۀ 8، شمارۀ 1، ص 231-249.
فیض، داود، مؤتمنی، علیرضا، کردنائیج، اسدالله، زارعی، عظیم و دهقانی سلطانی، مهدی (1396). «تأثیر عملکرد برند بر رقابتپذیری برند با تبیین نقش فرصتطلبی فناورانه». فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت عمومی، دورۀ 10، شمارۀ 35، ص 159-182.
کریمی، آصف، ولایتی شکوهی، رضوان، شعبانینژاد، اسماعیل و گیلانی، الهام (1395). «رابطۀ میان بازاریابی داخلی و عملکرد سازمانی: نقش تعدیلگری جنسیت». فصلنامۀ زن در توسعه و سیاست، دورۀ 14، شمارۀ 3، ص 289-308.
محسنین، شهریار و اسفیدانی، محمدرحیم (1397). معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرمافزار Smart-PLS (آموزشی و کاربردی). تهران: کتاب مهربان نشر.
Adedipe, C. O., & Adeleke, B. O. (2016). “Human capital development in the Nigerianhospitality industry: the imperative for a stakeholder driven initiative”. Worldwide Hospital Tourism Them, 8(2), 1-11.
Adesina, K. S. (2019). “Bank technical, allocative and cost efficiencies in Africa: The influence of intellectual capital”. The North American Journal Economics and Finance, 48, 419-433.
Akbar, Y. H. & Tracogna, A. (2018). “The sharing economy and the future of the hotel industry: Transaction cost theory and platform economics”. International Journal of Hospitality Management, 71, 91-101.
Ali, M., Lei, S., & Wei, X. Y. (2018). “The mediating role of the employee relations climate in the relationship between strategic HRM and organizational performance in Chinese banks”. Journal of Innovation & Knowledge, 3(3), 115-122.
Andreu, R., Claver, E., & Quer, D. (2017). “Foreign market entry mode choice of hotel companies: determining factors”. International Journal of Hospitality Management, 62, 111-119.
Bollen, L., Vergauwen, P., & Schnieders, S. (2005). “Linking intellectual capital and intellectual property to company performance”. Management Decision, 43(9), 1161-1185.
Bozbura, F. T., & Beskese, A. (2007). “Prioritization of organizational capitalmeasurement indicators using fuzzy AHP”. International Journal of Approximate Reasoning, 44(2), 124-147.
Camisón, C., & Monfort-Mir, V. M. (2012). “Measuring innovation in tourism from the Schumpeterian and the dynamic-capabilities perspectives”. Tourism Management, 33(4), 776-789.
Chen, W., & Inklaar, R. (2015). “Productivity spillovers of organization capital”. Journal of Productivity Analysis, 1-17.
Chiu, C. N., & Yang, C. L. (2019). “Competitive advantage and simultaneous mutual influences between information technology adoption and service innovation: Moderating effects of environmental factors”. Structural Change and Economic Dynamics, 49, 192-205.
Clark, K., & Ramachandran, I. (2019). “Subsidiary Entrepreneurship and Entrepreneurial Opportunity: An Institutional Perspective”. Journal of International Management, 25(1), 37-50.
Dai, W. D., Mao, Z. E., Zhao, X. R., & Mattila, A. S. (2015). “How does social capital influence the hospitality firm’s financial performance? The moderating role of entrepreneurial activities”. International Journal of Hospitality Management, 51, 42-55.
Dineen, B. R., & Allen, D. G. (2015). “Third party employment branding: human capitalinflows and outflows following “best places to work” certifications. Academy Management of Journal, 59(1), 90-112.
Ding, T. (2019). “Understanding the design of opportunities: Re-evaluating the agent-opportunity nexus through a design lens”. Journal of Business Venturing Insights, 11, 101-108.
Enz, C. A., Canina, L., & Walsh, K. (2006). “Intellectual capital: a key driver of hotel performance”. Cornell Hospitality Reputation, 6(10), 4-16.
Grimaldi, M. C., & Rogo, F. (2013). “Theoretical framework for assessing managing and indexing the intellectual capital”. Journal of Intellectual Capital, 14(4), 501-521.
Huang, C. C., Yen, S. W., Liu, C. Y., & Chang, T. P. (2014). “The relationship among brand equity, customer satisfaction, and brand resonance to repurchase intention of cultural and creative industries in Taiwan”. International Journal of Organizational Innovation, 6(3), 106-114.
Ivano, S., & Stavrinoudis, T. A. (2018). “Impacts of the refugee crisis on the hotel industry: Evidence from four Greek islands”. Tourism Management, 67, 214-223.
Jogaratnam, G. (2017). “The effect of market orientation: entrepreneurial orientationand human capital on positional advantage: evidence from the restaurant industry”. International Journal of Hospitality Management, 60, 104-113.
Kasim, A. (2015). “Environmental management system (EMS) postulating the value of its adoption to organizational learning in hotels”. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27(6), 1233-1253.
Kiato, A., Saenz, J., & Aramburu, N. (2017). “Knowledge-based human resource management practices, intellectual capital and innovation”. Journal of Business Research, 81, 11-20.
Kim, M. J., Lee, C. K., & Bonn, M. (2016). “The effect of social capital and altruism on seniors' revisit intention to social network sites for tourism-related purposes”. Tourism Management, 53, 96-107.
Kuncoro, W., & Suriani, W. O. (2016). “Achieving sustainable competitive advantage through product innovation and market driving”. Asia Pacific Management Review, 23(3), 186-192.
Lee, C. C., & Lin, C. K. (2019). “The major determinants of influencing the operating performance from the perspective of intellectual capital: Evidence on CPA industry”. Asia Pacific Management Review, 24(2), 124-139.
Liu, C. H. (2017a). “The relationships among intellectual capital, social capital, and performance - The moderating role of business ties and environmental uncertainty”. Tourism Management, 61, 553-561.
Liu, C. H. (2017b). “Creating competitive advantage: Linking perspectives of organizationlearning, innovation behavior and intellectual capita”. International Journal of Hospitality Management, 66, 13-23.
Li, Y., Chen, H., Liu, Y., & Peng, M. W. (2014). “Managerial ties, organizational learning,and opportunity capture: a social capital perspective”. Asia Pacific Journal of Management, 31(1), 271-291.
Li, Y., Q., & Liu, C. H. (2016). “How to establish a creative atmosphere in tourism and hospitality education in the context of China”. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 18, 9-20.
Li, Y. Q., & Liu, C. H. M. (2018). “The role of problem identification and intellectual capital in the management of hotels’ competitive advantage-an integrated framework”. International Journal of Hospitality Management, 77, 1-11.
Ma, S., Dai, J. & Wen, H. (2019). “The influence of trade openness on the level of human capital in China: on the basis of environmental regulation”. Journal of Cleaner Production, 225, 340-349.
Mention, A. L. (2012). “Intellectual capital, innovation and performance: a systematic review of the literature”. Business Economics Research, 2(1), 1-12.
Miller, D., Xu, X., & Mehrotra, V. (2015). “When is human capital a valuable resource? The performance effects of ivy league selection among celebrated CEOs”. Strategic Management Journal, 36(6), 930-944.
MuThuveloo, R., Shanmugam, N., & Teoh, A. P. (2017). “The impact of tacit knowledge management on organizational performance: Evidence from Malaysia”. Asia Pacific Management Review, 22(4), 192-201.
Orfila-Sintes, F., & Mattsson, J. (2009). “Innovation behavior in the hotel industry”. Omega, 37(2), 380-394.
Ornek, A. S., & Ayas, S. (2015). “The Relationship between intellectual capital, innovative work behavior and business performance reflection”. Social and Behavioral Sciences, 195, 1387-1395.
Oyemomi, O., Liu, S., Neaga, I., Chen, H., & Nakpodia, F. (2019). “How cultural impact on knowledge sharing contributes to organizational performance: Using the fsQCA approach”. Journal of Business Research, 94, 313-319.
Park, D. B., Lee, K. W., Choi, H. S., & Yoon, Y. (2012). “Factors influencing social capital in rural tourism communities in South Korea”. Tourism Management, 33(6), 1511-1520.
Petrou, A., & Daskalopoulou, I. (2013). “Social capital and innovation in the services sector”. European Journal of Innovation Management, 16(1), 50-69.
Rossi, C., Cricelli, L., Grimaldi, M., & Greco, M. (2016). “The strategic assessment of intellectual capital assets: an application within Terradue Srl”. Journal of Business Research, 69(5), 1598-1603.
Rudeˇz, H. N., & Mihaliˇc, T. (2007). “Intellectual capital in the hotel industry: a case studyfrom Slovenia”. International Journal of Hospitality Management, 26(1), 188-199.
Sainaghi, R., & Baggio, R. (2014). “Structural social capital and hotel performance: isthere a link?” International Journal of Hospitality Management, 37, 99-110.
Sardo, F., Serrasqueiro, Z., & Alves, H. (2018). “On the relationship between intellectual capital and financial performance: A panel data analysis on SME hotels”. International Journal of Hospitality Management, 75, 67-74.
Saxena, G. (2015). “Imagined relational capital: An analytical tool in considering small tourism firms' sociality”. Tourism Management, 49, 109-118.
Seleim, A. A., & Khalil, O. E. (2011). “Understanding the knowledge management-intellectual capital relationship: a two-way analysis”. Journal of Intellectual Capital, 12(4), 586-614.
Shamim, S., Cang, S., & Yu, H. (2017). “Supervisory orientation, employee goal orientation, and knowledge management among front line hotel employees”. International Journal of Hospitality Management, 62, 21-32.
Shrivastava, S., Pazzaglia, F., Sonpar, K. & McNamara, P. (2015). Unpacking the effect of exploration during environmental uncertainty: Evidence from the information technology sector. Canadian Journal of Administrative Sciences, 33(1), 36-49.
Smith, W. K. & Tushman, M. L. (2005). “Managing strategic contradictions: A top management model for managing innovation streams”. Organization Science, 16(5), 522-536.
Sundbo, J., Orfila-Sintes, F., & Sørensen, F. (2007). “The innovative behaviour of tourismfirms comparative studies of Denmark and Spain”. Research Policy, 36(1), 88-106.
Tajeddini, K., & Trueman, M. (2008). “Effect of customer orientation and innovativeness on business performance: A study of small-sized service retailers”. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 6(2), 280-295.
Tseng, C. Y., & Goo, Y. J. (2005). “Intellectual capital and corporate value in an emerging economy: Empirical study of taiwanese manufacturers”. R&D Management, 35(2), 187-201.
Tsang, N. K., & Hsu, C. H. (2011). “Thirty years of research on tourism and hospitalitymanagement in China: a review and analysis of journal publications”. International Journal of Hospitality Management, 30(4), 886-896.
Wikhamn, W. (2019). Innovation, sustainable HRM and customer satisfaction. International Journal of Hospitality Management, 76(1), 102-110.
Wong, S. C. K., & Li, J. S. (2015). “Will hotel employees’ perception of unethical managerial behavior affect their job satisfaction? A study of Chinese hotel employees in China”. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27 (5), 853-877.
Yang, J. T. (2009). “Individual attitudes to learning and sharing individual andorganisational knowledge in the hospitality industry”. Service Industries Journal, 29(12), 1723-1743.
Yong, J. Y., Yusliza, M. Y., Ramayah, T., & Fawehinmi, O. (2019). “Nexus between green intellectual capital and green human resource management”. Journal Cleaner Production, 215, 364-374.
Zeglat, D., & Zigan, K. (2014). “Intellectual capital and its impact on businessperformance: Evidences from the Jordanian hotel industry”. Journal of Hospitality & Tourism Research, 13(2), 83-100.