احمدی، لیلا، طاهری، روحالله و شامی، اصغر (1392). «چالش ها و راهکارهای توسعۀ توریسم سلامت در ایران». اولین همایش ملی مدیریت گردشگری، طبیعت گردی و جغرافیا، همدان. https://civilica.com/doc/248643
پناهی، حسین، بهبودی، داوود، ذوالقدر، حمید و ذوالقدر، علی (1394). «بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر رضایت گردشگران مورد شناسی: گنبد سلطانیه». فصلنامۀ جغرافیا و آمایش شهری ـ منطقهای، دورۀ 5، شمارۀ 15، ص 101-116.
تقیزاده، فرزاد (1391). اخبار اردبیل. دسترسی در وبگاه http://artawilnews. blogfa. com/tag/.
توشمال، غلامرضا، حکاک، محمد و حیدری، حشمت اله (1394). «بررسی شکاف کیفیت خدمات فوریتهای پزشکی شهرستان خرمآباد با استفاده از مدل سروکوال». فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، دورۀ 17، شمارۀ 1، ص 78-86.
حسنی، هانا، محبیفر، رفعت و باریکانی، آمنه (1394). «سنجش شکاف کیفیت خدمات بیمارستانی از دیدگاه بیماران بستری در مراکز آموزشی درمانی قزوین (1391-1392)». فصلنامۀ بیمارستان، دورۀ 14، شمارۀ 1، ص 97-104.
حسینی، میرزا حسن و سازور، اعظم (1390). «بهبود کیفیت خدمات گردشگری شهر یزد از دیدگاه گردشگری خارجی». فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 6، شمارۀ 16، ص 142-116.
حیدرزاده، کامبیز، نجفی، کبری و حسینی، سیدعلی (1396). «تأثیر کیفیت خدمات گردشگری بر وفاداری به مقصد گردشگری با توجه به نقش میانجی تصویر ذهنی از مقصد گردشگری و رضایت گردشگران». فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 12، شمارۀ 40، ص 115-153.
رشیدی، معصومه، رامشت، محمدحسین و خوشحال دستجردی، جواد (1391). «گردشگری سلامت در ایران (با تأکید بر رتبهبندی خواص درمانی چشمههای منتخب استان اردبیل)». نشریۀ سلامت و بهداشت اردبیل، دورۀ3، شمارۀ 1، ص 49-57.
رنجبر عزتآبادی، محمد، بهرامی، محمدامین، عرب، معصومه، نصیری، سهیلا، هادی زاده، فرزانه و احمدی طهرانی، غلامرضا (1392). «تحلیل شکاف کیفیت خدمات در بیمارستان شهید رهنمون یزد». فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی طب و تزکیه، دورۀ 22، شمارۀ 2، ص 45-52.
شعبانی، عاطفه و طالقانی، محمد (1392). «تأثیر بازدیدهای قبلی و رضایت گردشگران از یک مقصد بر قصد بازگشت مجدد آنها (مطالعۀ موردی: گردشگران سلامت)». نشریۀ جغرافیا و مطالعات محیطی، دورۀ 2، شمارۀ 6، ص 55-64.
شکوهیار، سجاد، کاویانی، حسن و محمودی، فهیمه سادات (1394). «ارزیابی کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از رویکرد فازی (مطالعۀ موردی: یک بیمارستان نظامی)». فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی ابنسینا، دورۀ 17، شمارۀ 3، ص 37-45.
صاحبی، زینب، متقی، هایده و شجاعی، محمدرضا (1394). «بهکارگیری رویکرد تلفیقیQFD فازی و TOPSIS در انتخاب تأمینکننده». مجلۀ مدیریت تولید و عملیات، دورۀ 6، شمارۀ 2، پاییز 1394، ص 21-40
عجم، مهدی، صادقیفر، جمیل، انجم شعاع، مینا، محمودی، سعید، هنرور، حسن و موسوی، سیدمیثم (1392). «سنجش کیفیت خدمات بهداشتی درمانی با استفاده از مدل سروکوال: (مطالعۀ موردی: یک بیمارستان صحرایی)». نشریۀ طب نظامی، دورۀ 15، شمارۀ 4، ص 273-279.
علیخواه، ساهره (۱۳۹۴). بررسی کیفیت خدمات گردشگری مقصد در چارچوب رضایت گردشگر با استفاده از مدل سروکوال. اوّلین کنفرانس ملی علوم مدیریت نوین و برنامهریزی پایدار ایران. https://www.civilica.com/Paper-MCCONF01-MCCONF01_071.html
عینالی، جمشید و رمضانزاده لسبویی، مهدی و الهی چورن، محمدعلی (1396). «ارزیابی میزان رضایتمندی گردشگران از مقاصد گردشگری، مطالعۀ موردی: مجتمعهای گردشگری غرب استان مازندران».
اولین همایش اندیشهها وفناوریهای نوین در علوم جغرافیایی.
https://civilica.com/doc/679567
غلامی، مریم، جباری، علیرضا، کاوسی، زهرا و چمن پرا، پریسا (1395). «ارزیابی نگرش گردشگران پزشکی نسبت به کیفیت خدمات بیمارستانهای شیراز با استفاده از مدل سروکوال». مدیریت اطلاعات سلامت، دوره 13، شمارۀ 2، ص 145-152.
فلاح تفتی، حامد و حیدری کوشکنو، مجید (1398). «ارزیابی کیفیت خدمات دفاتر گردشگری مبتنی بر ادراک مراجعین (موردمطالعه: شهر یزد)». نشریۀ گردشگری و توسعه، دورۀ 8، شمارۀ 1(18)، ص 210-230.
لاولاک، کریستوفر و رایت، لارن (1385). اصول و مدیریت بازاریابی خدمات. ترجمۀ بهمن فروزنده. اصفهان: نشر آموخته.
مافی، عزتااله و سقایی، مهدی (1388). «کاربرد مدل MS-SWOT در تحلیل مدیریت گردشگری (مطالعۀ موردی: کلانشهر مشهد)». مجلۀ جغرافیا و توسعه، دورۀ 7، پیاپی 14، ص 27-50.
محمدبیگی، ابوالفضل، محمد صالحی، نرگس، علی گل، محمد (1393). «روایی و پایایی ابزارها و روشهای مختلف اندازهگیری آنها در پژوهشهای کاربردی در سلامت». مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دورۀ 13، شمارۀ 12، ص 1117- 1153.
Abd Al-Mohseen, K. A.(2009). “Drought index assessment for Fatha region using fuzzy logic approach”. Proceedings of the Georgia Water Resources Conference. At the University of Georgia. Athens, Georgia, 23-27.
Abuosi, A. A., & Atinga, R. A. (2013). “Service quality in healthcare institutions: establishing the gaps for policy action”. International Journal of Health Care Quality Assurance, 26(5), 481-492.
Aziz, A., Yusof, R. M., Ayob, M., & Bakar, N. T. A. (2015). “Measuring Tourist Behavioural Intention Through Quality in Malaysian Medical Tourism Industry”. Procedia Economics and Finance, 31, 280-285.
Cesario, S. K. (2018). “Implications of Medical Tourism’.
Nursing for Women's Health, 22(3), 269-273.
Clemes, M. D., Gan, C., & Ren, M. (2011). “Synthesizing the Effects of Service Quality, Value, and Customer Satisfaction on Behavioral Intentions in the Motel Industry: An Empirical Analysis”. Journal of Hospitality & Tourism Research, 35(4), 530-568.
Heung, V. C. Kucukusta, D., & Song, H. (2010). “A conceptual model of medical tourism: implications for future research”. Journal of travel and tourism marketing. 27(3), 236-251.
Ho, L. H., Feng, S. Y., & Yen, T. M. (2015). “Using fuzzy gap analysis to measure service quality of medical tourism in Taiwan”. International Journal of Health Care Quality Assurance, 28(7), 648-659.
Ingram, H., & Daskalakis, G. (1999). “Measuring quality gaps in hotels: the case of Crete”. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 11(1), 24-30.
Gaines, J., & Lee, C. V. (2019). Medical Tourism. In Travel Medicine. Fourth Edition.(pp. 371-375). Elsevier.
Khan, S., & Alam, M. S. (2014). “Kingdom of Saudi Arabia: a potential destination for medical tourism”. Journal of Taibah University Medical Sciences. 9(4), 257-262.
Kim, C. E., Shin, J. S., Lee, J., Lee, Y. J., Kim, M. R., Choi, A., & Ha, I. H. (2017). “Quality of medical service, patient satisfaction and loyalty with a focus on interpersonal-based medical service encounters and treatment effectiveness: a cross-sectional multicenter study of complementary and alternative medicine (CAM) hospitals”. BMC Complementary and Alternative Medicine. 17(1), 174.
Mähönen, P., & Frantti, T. (2000). “Fuzzy Classifier for Star-Galaxy Separation”. The Astrophysical Journal, 541(1), 261.
Martín-Cejas, R. R. (2006). “Tourism service quality begins at the airport”. Journal of tourism management, 27(5), 874-877.
Narayan, B., Rajendran, C., & Sai, L. P. (2008). “Scales to measure and benchmark service quality in tourism industry”. Benchmarking: An International Journal, 15(4), 469-493.
Nilashi, M., Samad, S., Manaf, A. A., Ahmadi, H., Rashid T. A., … & Ahmed O. H. (2019). “Factors influencing medical tourism adoption in Malaysia: A DEMATEL-Fuzzy TOPSIS approach”. Computers & Industrial Engineering, 137, 106005.
O' Connor, S. J., Shewchuk, R. M. & Carney, L. W. (1994). “The great GAP. Physicians' perceptions of patient service quality expectations fall short of reality”. Journal of Health Care Marketing,1994, 14(2), 32-39.
Padma, P., Rajendran, C., & Lokachari, P. S. (2010). “Service quality and its impact on customer satisfaction in Indian hospitals”. Benchmarking: An International Journal. 17(6), 807-841.
Padma, P., Rajendran, C., & Sai, L. P. (2009). “A conceptual framework of service quality in healthcare Perspectives of Indian patients and their attendants”. Benchmarking: An International Journal, 16(2), 157-191.
Pashley, H. S. (2012). “Medical tourism presents opportunities and risks for patients”. AORN Journal, 96(2), C6.
Pramanik, A. (2016). “Patients’ Perception of Service Quality of Health Care Services in India A Comparative Study on Urban and Rural Hospitals”. Journal of health management, 18(2), 205-217.
Rathee, R., Rajain, P., & Isha. (2016). “Confirmatory Factor Analysis of Service Quality Dimensions in Healthcare”. International Journal of Science and Research (IJSR). 1740-1744.
Ryan, E. T., Hill, D. R., Solomon, T., Endy, T. P., & Aronson, N. (2019). Hunter's Tropical Medicine and Emerging Infectious Diseases (Tenth Edition). Elsevier Health Sciences. pp. 1124-1127.
Suess, C., Baloglu, S., &
Busser, J. A. (2018). “Perceived impacts of medical tourism development on community wellbeing”.
Tourism Management.
69, 232-245