تقوایی، مسعود، فیروزی، محمدعلی و گودرزی، مجید (1392). «برنامهریزی گردشگری شهر شیراز با تأکید بر فنّاوری اطلاعات». فصلنامۀ جغرافیا، دورۀ 11، شمارۀ 37، ص133-156.
تقویفرد، محمدتقی و اسدیان اردکانی فائزه (1395). «ارائۀ مدل توسعۀ گردشگری الکترونیکی با رویکرد مدلسازی ساختاری ـ تفسیری». فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 11، شمارۀ 33، ص 43-19.
خاکباززاده، محمدحسن و حرفتی، زهرا (1392). «نقش فنّاوری اطلاعات در توسعۀ گردشگری خلیجفارس». دومین همایش ملی گردشگری و طبیعتگردی ایرانزمین، همدان. https://www.civilica.com/Paper-CTEI02-CTEI02_087.html
دائی کریمزاده، سعید، قبادی، سارا و فرودسان، نسیم (1392). «عوامل مؤثر در تقاضای گردشگری بینالمللی ایران: رهیافت خود توضیح با وقفههای گسترده (ARDL)». فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 8، شمارۀ 23، ص 131-154.
دلاور علی، قادری، اسماعیل و مجدی، نیما (1393). «بررسی جایگاه رسانههای اجتماعی در توسعۀ بازاریابی گردشگری الکترونیکی ایران». فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی). دورۀ 9، شمارۀ 28، ص 1-16.
دهدشتی شاهرخ، زهره و شکیبا جمالآباد، غدیر (1392). «مدل ساختاری جهت شناسایی مؤلفههای استراتژیک اثربخش بر نهادینهسازی گردشگری الکترونیک». مطالعات مدیریت گردشگری. دورۀ 8، شمارۀ 22، ص 170-197.
رنجبران، بهرام، خزائی پول، جواد و بالوئی جام خانه، هادی (1391). «تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای گردشگری خارجی استان اصفهان (تحلیل سلسلهمراتبی فازی». فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، دورۀ 1، شمارۀ 1، ص 13-34.
روحانی، سعید و زارع رواسان، احد (1392). «شناسایی و دستهبندی عوامل مؤثر بر ارتقاء گردشگری الکترونیکی در ایران». فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، سال دوم، شمارۀ 5، ص 183-206.
لطفی، حیدر و زینی، یاشار (1394). «بررسی توسعۀ صنعت گردشگری ایران با رویکرد گردشگری الکترونیکی». اولین همایش علمی پژوهشی افقهای نوین در علوم جغرافیا و برنامهریزی، معماری و شهرسازی ایران. https://www.civilica.com/Paper-NICONF01-NICONF01_373.html
عباسی، داوود، حبیبی، انسیه و جعفری، مرضیه (1393). «بررسی نقش بازاریابی الکترونیک E- Marketing در جذب گردشگر و توسعۀ صنعت گردشگری (مطالعۀ موردی: استان همدان)». دومین همایش ملی پژوهشهای کاربردی در جغرافیا و گردشگری. https://www.civilica.com/ Paper_GEOGRAPHY02-GEOGRAPHY02_155. html.
علیپور، وحیده، باشکوه، محمد و شکستهبند، میترا (1394). «بررسی عوامل مؤثر بر گسترش و استفاده از خدمات الکترونیک در صنعت گردشگری (موردمطالعه: استان اردبیل)». فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی مدیریت فنّاوری اطلاعات، دورۀ 7، شمارۀ 4، ص 845-864.
عربی، مهدی (1392). «بررسی سازوکارهای توسعۀ گردشگری الکترونیک در ایران». اولین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیطزیست پایدار. https://www.civilica.com/Paper-TGES01-TGES01_425.html
فراهانی، ابوالفضل، اصفهانی، نوشین، زارعی، محسن و خالقی آرانی، حسین (1393). «نقش مقاصد در توسعۀ صنعت گردشگری ورزشی در یک دورۀ پنجساله در امارت ابوظبی». مدیریت ورزشی، دورۀ 6، شمارۀ 2، ص 215-230.
فرهادی قشلاقی، داریوش،یوسفی، مهدی و زنده بودی، الهه (1392). «نقش فنّاوری اطلاعات در توسعۀ صنعت گردشگری». همایش ملی توسعۀ صنعت گردشگری با تأکید بر پارکهای ملی وتالابها با محوریت استان گیلان ـ دانشگاه پیام نور گالیکش.
کیانی صبا، مرضیه (1391). «تبیین رابطۀ توسعۀ گردشگری الکترونیک و رشد اقتصادی شهرهای ساحلی شمال ایران». اولین همایش ملی گردشگری و طبیعتگردی ایران زمین. همدان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، شرکت هماندیشان محیطزیست فردا.
https://www.civilica.com/Paper-CTEI01- CTEI01_432.html
محمدزاده، پرویز، بهبودی، داود، فشاری، مجید و ممیپور، سیاب (1389). «تخمین تابع تقاضای خارجی کل گردشگری ایران (رهیافت TVP) ». فصلنامۀ پژوهشهای رشد و توسعۀ اقتصادی، دورۀ 1،شمارۀ 1، ص 107-132.
معمارزاده، غلامرضا، سرافرازی، مهرزاد و فایض، سمانه (1391). «رویکرد فنّاوری اطلاعات (IT ) در توسعۀ گردشگری الکترونیک». اولین همایش ملی جغرافیا و گردشگری در هزارۀ سوم.
موسایی، میثم (1383). «تخمین تابع تقاضای توریسم به ایران». فصلنامۀ پژوهشهای بازرگانی، دورۀ 8، شمارۀ 32، ص 225-244. https://www.civilica.com/Paper-NGTC01-NGTC01_028.html
یادگاری، مهدی، محمدی، شهریار و یارمحمدی سامانی، پیمان (1394). «الگوی اعتماد در گردشگری الکترونیکی». فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 19، شمارۀ 30، ص 129-148.
Buhalis, D., & Deimezi, O. (2004). “E-tourism developments in Greece: Information communication technologies adoption for the strategic management of the Greek tourism industry”. Tourism and hospitality research, 5(2), 103-130.
Buhalis, D., & Law, R. (2008). “Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the internet- the state of etourism research”. Tourism Management, 29(4), 609-623.
Dredge, D., & Jamal, T. (2015). “Progress in tourism planning and policy: A post-structural perspective on knowledge production”. Tourism Management, 51, 285-297.
Getz, D., & Page, S. J. (2016). “Progress and prospects for event tourism research”. Tourism Management, 52, 593-631.
Greaves, N., & Skinner, H. (2010). “The importance of destination image analysis to UK rural tourism”. Marketing Intelligence & Planning, 28(4), 486-507.
Horng, J. S., Hsu, H., & Tsai, C. Y. (2018). “An assessment model of corporate social responsibility practice in the tourism industry”. Journal of Sustainable Tourism, 26(7), 1085-1104.
Lee, A. H., Chen, W. C., & Chang, C. J. (2008). “A fuzzy AHP and BSC approach for evaluating performance of IT department in the manufacturing industry in Taiwan”. Expert systems with applications, 34(1), 96-107.
Liberato, P., Liberato, D., Abreu, A., Alén-González, E., & Rocha, Á. (2018, January). “The information technologies in the competitiveness of the tourism sector”. In International Conference on Information Theoretic Security (pp. 86-94). Springer, Cham.
Lin, W. R., Wang, Y. H., & Hung, T. E. (2012). “Selecting mobile banking system service for Consumers by using a combined DEMATEL and ANP approach of accounting”. Finance & Management Strategy, 7(1), 1.
Ludwig, L., & Starr, S. (2005) “Library as place: results of a delphi study”. Journal of the Medical Library Association, 93(3), 315-327.
Neuhofer, B., Buhalis, D., & Ladkin, A. (2014). “A typology of technology‐enhanced tourism experiences”. International Journal of Tourism Research, 16(4), 340-350.
Okoli, C., & Pawlowski, S. D. (2004). “The Delphi method as a research tool: an example, design considerations and applications”. Information & Management, 42(1), 15-29.
Poon, A. (1993). Tourism, technology and competitive strategies. CAB international.
Ramos, C. , & Rodrigues, J. (2017). “Tourism and technology: a religious tourist experience framework”. Rosa dos Ventos-Turismo e Hospitalidade, 9(1), 32-48.
Ryan, C. (1991). Recreational Tourism: A social science perspective. Routledge.
Seyfi, S., & Hall, C. M. (Eds.). (2018). Tourism in Iran: Challenges, development and issues. Routledge.
Sheldon, P. J. (2004). “eTourism: information technology for strategic tourism management”. Annals of Tourism Research, 31(3), 740-741.
Steinbauer, A., & Werthner, H. (2007). “Consumer behaviour in e-tourism”. In Information and communication technologies in tourism, (65-76). Springer, Vienna.
Ukpabi, D. C., & Karjaluoto, H. (2017). “Consumers’ acceptance of information and communications technology in tourism: A review”. Telematics and Informatics, 34(5), 618-644.
UNWTO (2016). UNWTO Tourism Highlights. UNWTO.
WTO (2015). Agenda 21 for the Travel and Tourism Industry. World Tourism Organization.
WTTC (2016). Travel & Tourism Economic Impact 2016 Annual Update Summary. London: World Travel & Tourism Council (Wttc).