امیرشاهی، میراحمد، یزدانی، حمیدرضا، محمدیان، محمود و تقویفرد، نسیم (1393). «آزمون عشق به برند در میان اعضای شبکههای اجتماعی در ایران براساس مدل آلبرت و همکاران». مدیریت برند. سال اول، دورۀ 1، شماره 2، ص 11-32.
بیکزاد، جعفر، یاوری، علی و فرخی، سیامک (1395). «بررسی تأثیر عشق به برند، شخصیت برند و وفاداری مصرفکننده به برند سبز بر تبلیغات دهانبهدهان». کنفرانس جهانی مدیریت، اقتصاد حسابداری و علوم انسانی در آغازۀ هزارۀ سوم.
تقدیر، ملیحه، غیور باغبانی، سید مرتضی و رجوعی، مرتضی (1396). «بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری برند با نقش میانجی هویتپذیری و عشق به برند در هتلهای پنج ستارۀ شهر مشهد». فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی گردشگری و توسعه. دورۀ 6، شمارۀ 4، ص 121-138.
حاجیبابایی، حسین و اسماعیلپور، حسن (1397). «واکاوی عشق به برند و بررسی تأثیر تداعیها، رضایت و اعتماد بر عشق به برند». مجلۀ علمی ـ پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین. دورۀ 8، شمارۀ 4، ص 1-26.
خورشیدی، غلامحسین، قنبرزاده میاندهی، رضا و فخارمنش، سینا (1393). «عوامل مؤثر بر شکلگیری تصویر برند و نقش تعدیلکنندگی نیاز به منحصربهفرد بودن و ظاهربینی مشتریان». چشمانداز مدیریت بازرگانی. شمارۀ 20، ص 159-176.
رحیمنیا، فریبرز، حدادیان، علیرضا و دروگر، ایمان (۱۳۹۵). «تأثیر عشق به برند بر قصد خرید بهواسطۀ وفاداری به برند». هفتمین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت و چهارمین کنفرانس کارآفرینی و نوآوریهای باز. تهران: شرکت همایشگران مهر اشراق.
سیفی، صابر (1395). «بررسی تأثیر اعتبار شرکت بر قصد خرید مشتریان با درنظرگرفتن نقش واسطهای تعهد مشتریان هتل جهانگردی ارومیه». پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی.
شیرزادی، پویا و قوچانی، فرخ (1394). «بررسی تأثیر اصالت برند بر اعتماد به برند». پنجمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت با رویکردهای کاربردی و پژوهشی نوین.
Aaker, D. J. (2004). “Leveraging the Corporate Brand”. California Management Review. 46(3), 6–18.
Ahuvia, A. C. (2005). “Beyond the Extended Self: Loved objects and Consumers’ Identity Narratives”. Journal of Consumer Research. 32(1), 171-184.
Ahuvia, C. (1993). I love it! Toward a unifying theory of love across diverse love objects. Doctoral Dissertation, Field of Marketing, Northwestern University.
Albert, N., Merunka, D., &Valette-Florence, P. (2008). “The Feeling of Love Toward a Brand: Concept and Measurement”. Journal of Advances in Consumer Research, 36, 300-307.
Albert, N., Merunka, D., & Valette-Florence, P. (2009). “When Consumers Love Their Brands: Exploring the Concept and its Dimensions”, Journal of Business Research, 61(10), 1062–75.
Albert, N., & Valette-Florence, P. (2010). “Measuring the Love Feeling for a Brand using Interpersonal Love Items”. Journal of Marketing Development and Competitiveness. 5(1), 57-63.
Alnawas, I., & Altarifi, S. (2015). “Exploring the role of brand identification and brand love in generating higher levels of brand loyalty”. Journal of Vacation Marketing. 22(2), 111-128.
Anggraenia, A., & Rachmanita. (2015). “Effects of Brand Love, Personality and Image on Word of Mouth; the Case of Local Fashion Brands Among Young Consumers”, Procedia - Social and Behavioral Sciences. 211, 442-447.
Balmer, J. M. (2011). “Corporate heritage brands and the precepts of corporate heritage brand management: Insights from the British Monarchy on the eve of the royal wedding of Prince William and Queen Elizabeth II’s Diamond Jubilee”. Journal of Brand Management. 18, 517–544.
Batra, R., Ahuvia, A., & Bagozzi, R. P. (2012). “Brand love”. Journal of Marketing. 76(2), 1-16.
Beverland, M. B. (2005). “Crafting Brand Authenticity: The Case of Luxury Wines”. Journal of Management Studies. 42(5), 1003–1029.
Beverland, M. B., & Farrelly, F. J. (2009). “The Quest for Authenticity in Consumption: Consumers’ Purposive Choice of Authentic Cues to Shape Experienced Outcomes”. Journal of Consumer Research. 36(5), 838–856.
Carroll, B. A., & Ahuvia, C. A. (2006). “Some antecedents and outcomes of brand love”. Marketing Letters. 17(2), 79–89.
Dichter, E. (1964). The Strategy of Desire. Martino Fine Books.
Fornell, C., Johnson, M. D., Anderson, E. W., Cha, J., & Bryant, B. E. (1996). “The American Customer Satisfaction Index: Nature, Purpose, and Findings”. Journal of Marketing. 60(4), 7-18.
Garbarino, E., & Johnson, M.S. (1999). “The Different Roles of Satisfaction, Trust, and Commitment in Customer Relationships”. Journal of Marketing. 63(2), 70-87.
Hernandez-Fernandez, A., & Lewis, M. C. (2019). “Brand authenticity leads to perceived value and brand trust”. European Journal of Management and Business Economics. 28(3), 222-238.
Manthiou, A., Kang, J., Hyun, S. S., & Fu, X. X. (2018). “The impact of brand authenticity on building brand love: An investigation of impression in memory and lifestyle-congruence”. International Journal of Hospitality Management. 75, 38–47.
Ruvio, A., Shoham, A., & Makovec Brenčič, M. (2008). “Consumers' need for uniqueness: short‐form scale development and cross‐cultural validation”. International Marketing Review. 25(1), 33-53.
Sarkar, A., & Sreejesh, S. (2014). “Examination of the roles played by brand love and jealousy in shaping customer engagement”. Journal of Product & Brand Management. 23(1), 24-32.
Schallehn, M., Burmann, C., & Riley, R., (2014). “Brand authenticity: model development and empirical testing”. Journal of Production & Brand Manage. 23(3), 192–199.
Tian, K. T., & Mckenzie, K. (2001). “The long-term Predictive Validity of the Consumers’ Need for Uniqueness Scale”. Journal of Consumer Psychology. 10(3), 171-193.
Tian, K. T., Bearden, W. O., & Hunter, G. L. (2001). “Consumers’ Need for Uniqueness: Scale Development and Validation”. Journal of Consumer Research. 28(1), 50-66