اسعدی، میرمحمد، آذر، عادل و نقوی، سیدعلی (1395). «سنجش و تحلیل کیفیت خدمات هتلهای سنتی با استفاده از ابزار تحلیل اهمیت عملکرد از دیدگاه گردشگران داخلی (مورد مطالعه هتلهای سنتی -منتخب استان یزد(». فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، سال دوازدهم، شمارۀ 93، ص 1-26.
باقرینژاد، جعفر و ستاری، هاله (1391)، «مدل ارزیابی آمادگی الکترونیکی سازمانها در ایران جهت بهکارگیری خدمات فنّاوری اطلاعات و ارتباطات با استفاده از فرایند تحلیل سلسلهمراتبی». فصلنامۀ مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، سال اول، شمارۀ 2، ص 1-23.
پوربرات، محمدرضا (1394). «گزارش سازمان جهانی گردشگری از آخرین وضعیت جهانی توریسم». وبسایت اقتصاد ایرانی، قابلدسترسی در
http://www.ireconomy.ir. بازیابی در بهمن ماه 1395.
تقویفرد، محمدتقی و اسدیان اردکانی، فائزه (1395). «ارائة مدل توسعة گردشگری الکترونیکی با رویکرد مدلسازی ساختاری ـ تفسیری». فصلنامة مطالعات مدیریت گردشگری، سال یازدهم، شمارة 33. ص 19ـ39.
جاوید، مجید، اسدی، حسن، گودرزی، محمود و محمدی ترکمانی، احسان (1391). «نقش اینترنت و رسانههای نوین در بازاریابی گردشگری ورزشی». پژوهشهای کاربردی مدیریت علوم زیستی در ورزش، شمارة 3 (زمستان)، ص 43ـ49.
روحانی، سعید و زارع رواسان، احد (1392). «شناسایی و دستهبندی عوامل مؤثر بر ارتقاء گردشگری الکترونیکی در ایران». مجـلۀ برنامـهریزی و توسعۀ گردشـگری، سال دوم، شمارۀ 5، ص 184ـ206.
سازمان مدیریت و برنامهریزی استان آذربایجان شرقی (1395). سند تدبیر توسعة آذربایجان شرقی. تبریز: اختر.
ساعی، علی، نائیجی، مختار و رضایی، محمد (1389). «ارتباط بین تبلیغ و جذب گردشگر فرهنگی در ایران (مطالعۀ موردی گردشگران خارجی فرهنگی اصفهان)». دانشنامۀ علوم اجتماعی، دورۀ 2، شمارۀ 4، ص 69_94.
شفیعی، محمدرضا (1375). بررسی توانهای جهانگردی در شهرستان فارسان و اثرات آن بر توسعۀ شهرستان. پایاننامۀ کارشناسی ارشد جغرافیای انسانی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکدۀ علوم زمین.
عزیزی، شهریار و صفائی فراهانی، روناک (1391). «ارزیابی آمادگی الکترونیکی شهرداری تهران». چشمانداز مدیریت دولتی، شمارۀ 11، ص 113ـ132.
محمودی میمندی، محمد، فارسیجانی، حسن و طاهری موسوی، سارا (1392). «ارائة الگوی ترکیبی عوامل مؤثر بر توسـعه و پذیرش گردشگری». چشـمانداز مـدیریت بازرگانی، شـمارة 13 (بهار)، ص 123ـ143.
موحدی، مسعود و یاقوتی، محسن (1387). «ارائۀ الگویی برای سنجش آمادگی الکترونیکی در کسبوکارهای کوچک و متوسط دفاعی کشور». فصلنامۀ اقتصاد و تجارت نوین، شمارۀ 12، ص 27ـ50.
نوری، علی، کاهانی، محسن و افخمی، حسین (1386). «سنجش میزان آمادگی الکترونیکی دانشکدههای دانشگاه فردوسی مشهد با تأکید بر دسترسی به اطلاعات». سومین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش، 6 تا 8 آذرماه، دانشگاه فردوسی مشهد.
ورمقانی، مریم، احمدیزاد، آرمان و کفچه، پرویز (1396). «بهکارگیری ابزارهای بازاریابی الکترونیک در صنعت گردشگری، مورد مطالعه: هتلها و آژانسهای مسافرتی استان کردستان». فصلنامة علمی ـ پژوهشی گردشگری و توسعه، سال ششم، شمارة 10 (بهار). ص 45ـ62.
هاشمی، سیدسعید، محبوبفر، محمدرضا، خاکی، ندا و مختاری، فیروزه (1393). «تحلیل عوامل مؤثر بر برنامهریزی توسعۀ گردشگری الکترونیک با استفاده از مدل راهبردی SWOT (مطالعۀ موردی: کشور ایران)». فصلنامۀ گردشگری علم و فرهنگ، سال دوم، شمارۀ 2، ص 37ـ48.
هیر، جوزف، هالت، توماس، رینگل، کریستین و سارستد، مارکو (1394). «مدلسازی معادلات ساختاری کمترین مربعات جزئی (PLS-SEM)». ترجمة عدل آذر و رسول غلامزاده. تهران: انتشارات نگاه دانش، چاپ اول.
یادگاری، مهدی، محمدی، شهریار، یارمحمدی ساماننی، پیمان (1394). «الگوی اعتماد در گردشگری الکترونیکی». فصلنامة علمی ـ پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، سال دهم، شمارة 30 (تابستان). ص 129ـ148.
Aboelmaged, M. G. (2014). “Predicting e-readiness at firm-level: An analysis of technological, organizational and environmental (TOE) effects on e- maintenance readiness in manufacturing firms”. International Journal of Information Management, 34(5), 639-651.
Agag, G., & El-Masry, A. A. (2016). “Understanding consumer intention to participate in online travel community and effects on consumer intention to purchase travel online and WOM: An integration of innovation diffusion theory and TAM with trust”. Computers in Human Behavior, 60, 97-111.
Berthon, P., Pitt, L., Berthon, J. P., Campbell, C., & Thwaites, d. (2008). “e-Relationships for e-Readiness: Culture and corruption in international e-B2B”, Industrial Marketing Management, 37(1), 83-91.
Bethapudi, A. (2013). “The role of ICT in tourism industry”. Applied Economics & Business, 1) 4(, 67-79.
Bhatiasevi, V., & Yooptch, C. (2015). “The determinants of intention to use electronic booking among young users in Thailand”. Hospitality & Management, 23, 1-11.
Bonke, D., Zabel, J., & Constanta, P. (2001). “Virtual Market Places for Tourism”. Paper presented at The Xth ESADE International Symposium on Tourism and Leisure, Barcelona, 8-9 February.
Buhalis, D. & Law, R. (2008). “Progress in informations technology & tourism management: 20 years on & 10 years after the Internet-The state of eTourism research”, Tourism Management, 29, 609-623.
Buhalis, D. (1998). “Strategic use of information technologies in the tourism industry”. Tourism management,.19(5), 409-421.
Buhalis, D. (2004), “eAirlines: strategic and tactical use of ICTs in the airline industry”. Information & Management, 41, 805-825.
Buhalis, D. & Law, R. (2008). “Progress in informations technology & tourism management: 20years on & 10 years after the Internet-The state of eTourism research”. Tourism Management, 29, 609-623
Chung, N., Lee, H., Lee, S. J., & Koo, C. (2015). “The influence of tourism website on tourists' behavior to determine destination selection: A case study of creative economy in Korea”. Technological Forecasting and Social Change, 96, 130-143.
Correia, A., Santos, C. M., & Barros, C. P. (2007). “Tourism in Latin America: A choice analysis”. Annals of Tourism, 34(3), 610–629.
Hopeniene, R., Railiene, G., & Kazlauskiene, E. (2009). “Emergence of Virtual Tourism Business System: Emprical Findings”. Jornal of Economics & Management, 14, 780-787.
Hung, W. H., Chang, L. M., Lin, C. P., & Hsiao, C. H. (2014). “E-readiness of website acceptance and implementation in SMEs”. Computer in Human Behavior, 40, 44-55.
Kiprutto, N., Wambui Kig, F., & Koome Riungu, G. (2011). “Evidence On The Adoption Of E-Tourism Technologies In Nairobi”. Global Journal of Business Research, 5(3), 55-66.
Li, L., & Buhalis, D. (2006). “E-Commerce in China: The case of travel”. International Journal of Information Management, 26(2), 153-166.
Mupfiga, P. S. (2015). “Adoption of ICT in the Tourism and Hospitality Sector In Zimbabwe”. The International Journal Of Engineering And Scienc (IJES), 4(12), 72-78.
Suhail, N. A. (2014). “E-Readiness Assessment Model for Low Bandwidth Environment”. ACSIJ Advances in Computer Science: an International Journal, 3(4), 10-19.
Palmer, A., & McCole, P. (2000). “The Role of Electronic Commerce in Creating Virtual Tourism Destination Marketing Organizations”. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 12(3), 198-204.
Chanyagorn P., & Kungwannarongkun, B. (2011). “ICT Readiness Assessment Model for Public and Private Organizations in Developing Country”. International Journal of Information and Education Technology, 1(2), 99-106.
Ricapito, F. (2014/2015). Analysis and Perspectives of Tourism in Azerbijan. Universita Ca Foscari, Final Thesis in international Relations.
Scavarda, A. J., Lustosa, L. J., & Teixeira, J. P. (2001). “The E-tourism And The Virtual Enterprise TRACK: Electronic Commerce Applications”. Proceedings of the Twelfth Annual Conference of the Production and Operations Management Society, POM-2001, march 30-April 2, Orlando Fl.
Sepehri, A. A. (2009). The Cause & E-Channels of ‘Word of Mouth’ in Tourism Marketing of Iran. Masters Thesis, Tarbiat Modares University & Lulea University of Technology.
Starr, M. K. (2000). “POM and the E-shift” First World Conference on Production and Operations Management.
Sun, S. Patrick, L & Rob, L. )2019). “Impact of cultural values on technology acceptance and technology readiness”. International Journal of Hospitality Management, 77 89-96. .
Ali, V., Cullen, R., & Toland, J. (2013). “Information and Communications Technology in the Tourism Sector of the Maldives: an Institutional Perspective”. 46th Hawaii International Conference on System Sciences.
Xiang, Z., Magnini, V. P., & Fesenmaier, D. R. (2014). “Information technology and consumer behavior in travel and tourism: Insights from travel planning using the internet”. Journal of Retailing and Consumer Services, 22, 244-249.
Zhou, L. (2014). “Online rural destination images: Tourism and rurality”. Journal of Destination Marketing & Management, 3(4), 227-240. http://dx.doi.org/ 10.1016/j. jdmm. 2014.03.002