TY - JOUR ID - 154043 TI - بررسی تأثیر کیفیت‌ خدمات در قصد‌ خرید با میانجیگری بازاریابی دهان‌به‌دهان و نقش تعدیلگر همدلی (مورد مطالعه: گردشگران و نخبگان سلامت) JO - گردشگری و توسعه JA - JTD LA - fa SN - AU - فاریابی, محمد AU - جبارزاده, یونس AU - ابراهیمی خراجو, وحیده AD - دانشیار، گروه مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران AD - استادیار، گروه مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 11 IS - 1 SP - 295 EP - 312 KW - قصد خرید KW - بازاریابی دهان‌به‌دهان KW - همدلی KW - کیفیت خدمات KW - گردشگری سلامت DO - 10.22034/jtd.2021.272903.2272 N2 - گردشگری سلامت صنعتی بسیار حساس است. با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در حوزۀ گردشگری سلامت در ایران وجود دارد، هنوز هم نیاز است به عوامل اصلی توسعۀ گردشگری سلامت توجه بیشتری معطوف شود و با برنامه‌ریزی مناسب گام‌هایی در این جهت برداشته شود. از‌این‌رو، هدف پژوهش حاضر استفاده از چارچوب راهبرد بازاریابی به‌منظور بررسی تأثیرات مهم کیفیت خدمات از طریق نقش میانجی بازاریابی دهان‌به‌دهان و تعدیلگر درک و شناخت (همدلی) مشتری در قصد ‌‌خرید گردشگران سلامت است. این پژوهش از نوع پژوهش‌های کاربردی است و، از نظر شیوۀ پژوهش جزء پژوهش‌های توصیفی ـ پیمایشی است. جامعۀ آماری پژوهش را گردشگران و نخبگان سلامت استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌دهند. به‌منظور تعیین حجم نمونه، از فرمول کوکران برای جامعۀ نامعلوم استفاده شد. در این فرمول، ابتدا از 30 نفر از جامعۀ آماری پیش‌نمونه‌گیری گرفته شد. با توجه به انحراف معیار این پیش‌نمونه، حداقل حجم نمونه 108 نفر برآورد شد. نمونه‌گیری در این تحقیق با استفاده از روش تصادفی ساده انجام شد. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط پرسش‌نامه با استفاده از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزارهای PLS و SPSS تجزیه‌وتحلیل شده‌اند. یافته‌های پژوهش نشان داد که کیفیت‌ خدمات تأثیر مثبت و معناداری در قصد ‌خرید ندارد و بازاریابی دهان‌به‌دهان رابطۀ بین کیفیت‌ خدمات و قصد‌ خرید را تقویت و همدلی و درک و شناخت مشتری رابطۀ بین کیفیت‌ خدمات و قصد خرید را تعدیل می‌کند. UR - https://www.itsairanj.ir/article_154043.html L1 - https://www.itsairanj.ir/article_154043_fe4f9c8a7981e3a89235d8425335caed.pdf ER -