TY - JOUR ID - 147872 TI - بررسی پیشران‌ها و ستاده‌های اصالت برند مقصد: مطالعهٔ ایران به‌منزلهٔ مقصد گردشگری JO - گردشگری و توسعه JA - JTD LA - fa SN - AU - خدامی, سهیلا AU - اصانلو, بهاره AU - غفوری اصل, صهبا AD - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدهٔ مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران. AD - دانش‌آموختۀ کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران Y1 - 2023 PY - 2023 VL - 12 IS - 1 SP - 1 EP - 24 KW - اصالت برند KW - میراث برند KW - خودتجانسی برند KW - تجربهٔ برند KW - درگیری برند KW - عشق برند DO - 10.22034/jtd.2022.285802.2345 N2 - در پژوهش حاضر، پیشران‌ها و ستاده‌های  اصالت برند مقصد بررسی می‌شوند. پیشران‌ها از زاویهٔ روان‌شناختی و هویت برند و ستاده‌ها، هم از زاویهٔ احساسی و هم رفتاری، در صنعت گردشگری بررسی شده‌اند. پژوهش حاضر، به‌لحاظ هدف، کاربردی و، به‌لحاظ روش‌شناسی پژوهش، تحقیقی توصیفی - پیمایشی است. جامعهٔ آماری پژوهش کلیهٔ افراد خارجی‌ای را دربر می‌گیرد که تاکنون به ایران سفر کرده‌اند. بدین‌منظور، 253 نفر به‌منزلهٔ نمونه بررسی می‌شوند. به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات از ابزار پرسش‌نامه استفاده شده است. داده‌های گردآوری‌شده با استفاده از نرم‌افزارهای Smart PLS 3.0 و SPSS تحلیل و بررسی می‌شوند و تحلیل‌ها با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری انجام می‌شوند. یافته‌ها نشان داد میراث برند مقصد، تجربهٔ برند مقصد و خودتجانسی برند مقصد به‌منزلهٔ عوامل پیشران در اصالت برند مؤثر هستند که خودتجانسی برند بیشترین تأثیر را در اصالت برند مقصد دارد. همچنین، اصالت برند مقصد در درگیری برند مقصد و عشق برند مقصد تأثیر معنادار و مثبتی دارد و بیشترین تأثیر را در عشق برند داشته است. UR - https://www.itsairanj.ir/article_147872.html L1 - https://www.itsairanj.ir/article_147872_6b77bb78e16a683ba8373e94b9a4b707.pdf ER -