TY - JOUR ID - 131675 TI - شناسایی‌عوامل‌تأثیر‌‌گذارِ‌‌ شبکه‌های‌اجتماعی بر‌‌ برندینگ‌گردشگری‌ایر‌ان JO - گردشگری و توسعه JA - JTD LA - fa SN - AU - امیرمستوفیان, طیبه AU - ایمانی خوشخو, محمدحسین AU - خانیکی, هادی AD - دانشجوی دکتری علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد، یزد، ایران؛ AD - استاد گروه مدیریت گردشگری، دانشکده علوم گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایران؛ AD - استاد دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران؛ Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 10 IS - 1 SP - 337 EP - 362 KW - گردشگری KW - برندینگ گردشگری KW - شبکه های اجتماعی DO - 10.22034/jtd.2021.272880.2269 N2 - گسترش شبکه های اجتماعی و جذب تعداد انبوهی از کاربران در نقاط مختلف دنیا سبب شده است تا این ابزار کارکردهای خاص خود را در عرصة گردشگری بیابد. هدف این نوشتار شناسایی عوامل تأثیرگذارِ شبکه های اجتماعی بر برندینگ گردشگری در ایران است. این تحقیق با استفاده از روش تحلیل تم، از نوع تحقیقات مقطعی است که در آن داده‎ها در خلال چند هفته جمع‎آوری شده است. در این تحقیق از دیدگاه 10 نفر از خبرگان موضوع بهره گرفته شده است. با استفاده از نرم افزار Maxqda به بررسی مصاحبه ها و کدگذاری پرداخته شده است. نتایح تحلیل تعداد 63 کد باز میان 330 مفهوم را نشان می دهد .63 کد باز که در قالب 18 تم دسته بندی شده‌اند. مقوله های شناسایی شده شامل ارزش گردشگر، اشتراک گذاری محتوا، اعتبارسنجی و نقد گردشگر، اعتماد گردشگر، آگاهی برند، برندسازی، تبلیغات و بازاریابی، تمایل گردشگر، خدمات الکترونیک، رسانه اجتماعی، عملکرد شرکت، عوامل سازمانی، مزیت رقابتی، مسئولیت اجتماعی، مشارکت گردشگر، نگرش گردشگر، نوآوری خدمات و وفاداری گردشگر بوده است. UR - https://www.itsairanj.ir/article_131675.html L1 - https://www.itsairanj.ir/article_131675_5c9f8b8849aa2f8b1e5e4c29fc896eef.pdf ER -