TY - JOUR ID - 128738 TI - تبیین الگوی توجه بصری در رفتار خرید تکانشگری مشتریان صنعت گردشگری با روش فراترکیب JO - گردشگری و توسعه JA - JTD LA - fa SN - AU - فرخی, سجاد AU - نمامیان, فرشید AU - اصغری صارم, علی AU - قبادی, تحفه AD - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد همدان، گروه مدیریت، همدان، ایران. AD - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرمانشاه، گروه مدیریت، کرمانشاه، ایران. AD - دانشگاه بوعلی همدان، گروه مدیریت، همدان، ایران. Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 9 IS - 4 SP - 199 EP - 214 KW - توجه بصری KW - رفتار خرید KW - خرید تکانشگری KW - صنعت گردشگری KW - فراترکیب DO - 10.22034/jtd.2020.207879.1872 N2 - تلاش علم بازاریابی بر این است که شیوه‌های رفتار مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد. برای همین تحلیل تاثیرهای رفتار مشتری بر استراتژی‌های بازاریابی، گامی فراتر از یک علم است و نوعی هنر به شمار می‌آید. رفتار مشتری شامل فرآیندهای روانی و اجتماعی گوناگونی است که قبل و بعد فعالیت‌های مربوط به خرید و مصرف وجود دارد. در ورای هر عمل خرید یک فرآیند مهم تصمیم-گیری نهفته است که باید بررسی شود. این پژوهش از نظر نتیجه، جزء تحقیقات توسعه‌ای قلمداد می‌گردد زیرا به دنبال تبیین الگوی توجه بصری در رفتار خرید تکانشگری مشتریان صنعت گردشگری می‌باشد. از لحاظ هدف انجام، این تحقیق جزء تحقیقات کاربردی است. در پژوهش حاضر، برای گردآوری داده‌ها از روش کتابخانه‌ای استفاده می‌گردد که ابزار این روش مقالات، کتابها و پایان نامه ها خواهد بود. طبق یافته های پژوهش در روش کدگذاری باز و محتوایی (محوری) بیش از 110 کد باز از منابع تایید شده در گام‌های قبلی استخراج شد. پس از بررسی کدهای باز و دسته بندی آنها، محقق در قالب 8 مفهوم و 19 مقوله فرعی و 21 مقوله اصلی را با استفاده از پارادیم استراوس و کوربین دسته بندی نموده است. مطالب و اطلاعات استخراج شده از فراترکیب در واقع پاسخ سوالات اساسی فراترکیب و پژوهش را ارائه می دهند. سوال اصلی عبارت است از: مولفه ها یا متغیرهای اصلی خرید تکانشگری مبتنی بر توجه بصری گردشگران کدامند؟» این عوامل پس از بررسی و تایید توسط خبرگان شامل عوامل فردگرا، عوامل بازارگرا، عوامل محیط گرا و عوامل باور گرا می باشد. UR - https://www.itsairanj.ir/article_128738.html L1 - https://www.itsairanj.ir/article_128738_d468786e9f13b8a3a56edb5af5e0c768.pdf ER -