TY - JOUR ID - 128350 TI - پیشایندها و پیامدهای عشق به برند مقصد گردشگری (موردمطالعه: استان گیلان) JO - گردشگری و توسعه JA - JTD LA - fa SN - AU - نمامیان, فرشید AU - رحمتی, محمدحسین AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران. AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بازاریابی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 11 IS - 4 SP - 157 EP - 168 KW - برند مقصد KW - عشق به برند KW - عشق به برند مقصد KW - گردشگری KW - تحلیل محتوا DO - 10.22034/jtd.2020.201478.1825 N2 - گردشگری از خلاق‌ترین صنایعی شناخته می‌شود که نه‌تنها به جذب گردشگران منجر می‌شود، به توسعۀ اقتصادی نیز می‌انجامد. هدف از این پژوهش طراحی و تدوین مدلی از پیشایندها و پیامدهای عشق به برند مقصد گردشگری برای استان گیلان است. پژوهش به روش کیفی، مبتنی بر تحلیل محتوا، با به‌کارگیری ابزار مصاحبه و با محوریت استان گیلان به‌عنوان مقصد گردشگری انجام گرفته است. جامعۀ آماری پژوهش دربردارندۀ استادان و خبرگان صنعت گردشگری استان گیلان بوده است که بر اساس روش نمونه‌گیری گلوله‌برفی دوازده نفرند. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با روش تحلیل تم انجام شده است. پس از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، هفت عامل تجربۀ برند، کیفیت خدمات برند، زیرساخت‌های برند، ارتباطات رسانه‌ای برند، اصالت برند، تصویر برند و اعتماد به برند عوامل ایجادکنندۀ عشق به برند مقصد شناسایی شدند که عشق به برند مقصد را تقویت خواهند کرد. همچنین، سه عامل وفاداری، تبلیغات دهان‌به‌دهان مثبت و تمایل به پرداخت بیشتر پیامدهای عشق به برند مقصد شناسایی شدند. UR - https://www.itsairanj.ir/article_128350.html L1 - https://www.itsairanj.ir/article_128350_075d032a948cc116b62b0fbc9e780538.pdf ER -