TY - JOUR ID - 110389 TI - تأثیر اقدامات بازاریابی رابطه مند آژانس های مسافرتی بر رفتار خرید بسته های ایرانگردی مورد مطالعه:آژانس‏های مسافرتی شهر تهران JO - گردشگری و توسعه JA - JTD LA - fa SN - AU - حسنقلی پور یاسوری, طهمورث AU - باقری, فاطمه AD - Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 6 IS - 1 SP - 78 EP - 98 KW - گردشگری KW - اقدامات بازاریابی رابطه مند KW - بازاریابی رابطه مند KW - بسته های ایرانگردی KW - رفتار خرید DO - 10.22034/jtd.2020.110389 N2 - گردشگری اساساً فعالیتی اجتماعی، کسب‌وکاری بزرگ و از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی دنیاست که محصولات آن در قالب بسته-های گردشگری به‏صورت ترکیبی از پیش برنا‌مه‌ریزی‌شده‌ و با قیمتی جامع، به فروش می‌رسند. در ایران فروش بسته‌های ایرانگردی و خارجی به عهده آژانس‌های مسافرتی است. لیکن به دلیل وجود تنوع بسیار زیاد بسته‌های گردشگری خارجی و رقابت مقاصد مختلف برای جذب گردشگران، فروش بسته‌های ایرانگردی در بسیاری از شرکت‌های مسافرتی رونق چندانی ندارد. بازاریابی رابطه‌مند به‌عنوان رویکرد نوین بازاریابی، می‌تواند یاری‌رسان مدیران آژانس‌های مسافرتی در افزایش فروش این بسته‌ها شود. این مقاله توصیفی- تحلیلی، با استفاده از پرسشنامه محقق‏ساخته که پایایی (ضریب آلفای کرونباخ و پایایی مرکب) و روایی (شاخص AVE) آن مورد تأیید قرار گرفت، به بررسی تأثیر اقدامات بازاریابی رابطه‌مند بر رفتار خرید گردشگران در خرید بسته‌های ایرانگردی می-پردازد. برای این منظور داده‌های گردآوری‌شده حاصل از نمونه270 نفری از مشتریان آژانس‌های مسافرتی شهر تهران به عنوان جامعه آماری، با استفاده از نرم‌افزارهای Smart-PLS و SPSS مورد تجزیه‏وتحلیل قرار گرفت. UR - https://www.itsairanj.ir/article_110389.html L1 - https://www.itsairanj.ir/article_110389_5bd89688ea323acdab7ebcfca21615d3.pdf ER -