%0 Journal Article %T توسعه صنعت گردشگری از طریق برندسازی صنایع دستی %J گردشگری و توسعه %I انجمن علمی گردشگری ایران %Z 2423-5075 %A موسوی, سید نجم الدین %A غفوریان شاگردی, امیر %A سرشومی, علی %A سبهوند, رضا %D 2019 %\ 02/20/2019 %V 7 %N 4 %P 226-240 %! توسعه صنعت گردشگری از طریق برندسازی صنایع دستی %K توسعه گردشگری %K برندسازی %K صنایع دستی اصفهان %R 10.22034/jtd.2018.117569.1323 %X این پژوهش با هدف توسعه گردشگری اصفهان از طریق برندسازی برای برای صنایع دستی اصفهان از طریق مدل PCDL انجام گرفته است. پژوهش از نوع پژوهشهای آمیخته (کیفی و کمی) می باشد که در مراحل مختلف تحقیق از روشهای کیفی و کمیِ دلفی فازی، کارت امتیازی متوازن و توصیفی پیمایشی استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه نیمه ساختار یافته در بخش کیفی و پرسشنامه در بخش کمی است. جامعه آماری بخش کیفی خبرگان صنایع دستی و در بخش کمی مشتریان صنایع دستی بود. نمونه گیری بخش کیفی قضاوتی هدفمند و در بخش کمی به روش تصادفی انجام شد. نتایج مرحله اول شناسایی دو عامل کیفیت و قیمت به عنوان ویژگی های تعیین کننده خرید صنایع دستی و تعیین صنایع قلمزنی، فرش، ملیله دوزی و خاتم سازی، بعنوان صنایع دستی برجسته اصفهان در مقایسه با رقبای دیگر بود. در مرحله دوم نشان و لوگوی مناسب شناسایی گردید. در مراحل بعد مشخص شد معیارهای مشتری و فرآیندهای داخلی در سطح مطلوب و معیارهای رشد و مالی در سطح نامطلوب بوده و در نهایت راهبرهای ارتقا برند ارایه شد. %U https://www.itsairanj.ir/article_85440_efda86e6db3cb1b96317d1f009b77dd4.pdf