%0 Journal Article %T بررسی عوامل مؤثر بر نیات رفتاری مشتریان هتل‌های پنج ستاره مشهد %J گردشگری و توسعه %I انجمن علمی گردشگری ایران %Z 2423-5075 %A رجوعی, مرتضی %A مجدی یزدی, کاظم %A شیخ الاسلامی, زینب %D 2018 %\ 08/23/2018 %V 7 %N 2 %P 78-96 %! بررسی عوامل مؤثر بر نیات رفتاری مشتریان هتل‌های پنج ستاره مشهد %K تصویر نام تجاری %K قیمت ادراک شده %K ارزش ادراک شده %K اعتماد مشتری %K نیات رفتاری %R 10.22034/jtd.2018.69462 %X پژوهش حاضر به بررسی تأثیر تصویر نام تجاری، قیمت ادراک ‌شده، اعتماد مشتری و ارزش ادراک‌ شده بر نیات رفتاری مشتریان هتل‌های پنج ستاره مشهد می‌پردازد. این تحقیق برحسب هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیقی- توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری در این تحقیق، مشتریان هتل‌های پنج ستاره مشهد است که در اردیبهشت و خرداد سال 1396 به این هتل‌ها مراجعه کرده‌اند و نمونه آماری تعداد 384 نفر در نظر گرفته شده است. از پرسشنامه جهت گردآوری داده-های تحقیق استفاده شده که روائی محتوایی آن با مراجعه به نظر خبرگان و کارشناسان بازاریابی و روائی سازه آن با استفاده از روش تحلیل عاملی تائید گردید. پایایی سوالات پرسشنامه نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ 919/0 محاسبه شد که نشاندهنده پایایی مطلوب است. داده‌های پژوهش به روش مدل‌یابی معادلات ساختاری توسط نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها حاکی از تأثیر مثبت و معنادار تصویر نام تجاری هتل بر قیمت ادراک ‌شده و اعتماد مشتری می‌باشد؛ اما تأثیر آن بر ارزش ادراک شده تأیید نشد. همچنین تصویر نام تجاری هتل بر نیات رفتاری از طریق اعتماد مشتری و قیمت ادراک ‌شده تأثیر مثبت و معنادار دارد. %U https://www.itsairanj.ir/article_69462_21d05fb50d158aafebf3af70c8b3d27d.pdf