%0 Journal Article %T طراحی و تدوین مدل سنجش عشق به مقصد گردشگری و رفتار گردشگران داخلی بر مبنای نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: استان قزوین) %J گردشگری و توسعه %I انجمن علمی گردشگری ایران %Z 2423-5075 %A فلاح نژاد, عباس %A عبدالوند, محمدعلی %A حیدرزاده, کامبیز %A خون سیاوش, محسن %D 2022 %\ 12/05/2022 %V %N %P - %! طراحی و تدوین مدل سنجش عشق به مقصد گردشگری و رفتار گردشگران داخلی بر مبنای نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: استان قزوین) %K گردشگری %K مقصد گردشگری %K عشق به مقصد %K استان قزوین %K نظریه داده بنیاد %R 10.22034/jtd.2022.357929.2654 %X هدف این پژوهش مطالعه ابعاد عشق به مقصد در کنار استراتژی‌های ایجاد و تقویت آن و طراحی و تدوین مدلی از پیشایندها و پیامدهای عشق به مقصد گردشگری است. پژوهش حاضر به روش کیفی، و استراتژی نظریه داده بنیاد با به کارگیری ابزار مصاحبه انجام گرفته است. این تحقیق با محوریت استان قزوین به عنوان مقصد گردشگری انجام گرفته است و جامعه آماری تحقیق شامل اساتید و خبرگان صنعت گردشگری استان قزوین به تعداد 16 نفر می باشند. روش نمونه‌گیری بصورت هدفمند انجام پذیرفت و برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش کدگذاری سه مرحله ای باز، انتخابی و نظری استفاده شده است. همچنین یافته های کیفی با استفاده از نرم افزار مکس کیودا تحلیل و تبیین شده است. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که عشق به مقصد گردشگری در بسترهای اشتیاق به مقصد، ارتباط عاطفی مثبت و نگرانی در مورد مقصد شکل می‌گیرد که محرک‌های آن شامل تجربه مقصد(اجتماعی، هیجانی، عملی و حسی) و کیفیت مقصد گردشگری(کیفیت پدیده و محصول گردشگری، تسهیلات و رابطه تعاملی با کارکنان و ساکنان محلی) می باشد و پیامدهای آن نیز دستاوردهای بازاریابی(وفاداری به مقصد، تبلیغات شفاهی و رفتارهای مشارکت ‌گردشگر) و توسعه پایدار(اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی-فرهنگی) است. همچنین دو عامل: شناسایی نیازها و مزیت ها و تقویت ارتباطات با گردشگران به عنوان استراتژی های خلق عشق به مقصد شناسایی شدند. %U