%0 Journal Article %T اثر اصالت برند مقصد و همخوانی خودپنداره با برند بر وفاداری با توجه به نقش تعامل با برند (مورد مطالعه: شهر اصفهان) %J گردشگری و توسعه %I انجمن علمی گردشگری ایران %Z 2423-5075 %A شیرمحمدی, یزدان %A آهنگران, جعفر %A عادل پناه, امید %D 2023 %\ 03/21/2023 %V 12 %N 1 %P 247-260 %! اثر اصالت برند مقصد و همخوانی خودپنداره با برند بر وفاداری با توجه به نقش تعامل با برند (مورد مطالعه: شهر اصفهان) %K گردشگری %K اصالت برند مقصد %K برند %K وفاداری %R 10.22034/jtd.2022.325717.2555 %X این مطالعه به‌دنبال بررسی اثر اصالت برند مقصد و تناسب خودپنداره با مقصد بر تعامل با برند مقصد و رفتارهای وفادارانه (قصد بازدید مجدد و قصد توصیه) انجام شده است. پژوهش حاضر، پژوهشی کاربردی است که به روش توصیفی انجام شده و از نوع هم‌بستگی است. جامعه‌ی آماری این پژوهش شامل گردشگرانی است که در تابستان 2021 از میدان نقش‌جهان اصفهان بازدید کرده‌اند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، 384 نفر تعیین شد که با استفاده از روش نمونه‌گیری غیرتصادفی دردسترس گزینش شدند. به‌منظور گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامة استاندارد استفاده شده است که روایی آن با نظرسنجی از خبرگان و پایایی آن نیز با محاسبة آلفای کرونباخ تأیید شدند. داده‌های گردآوری‌شده در دو بخش آمار توصیفی با نرم‌افزار اس‌پی‌اس‌اس و آمار استنباطی تجزیه‌وتحلیل شدند. برای آزمون فرضیه‌ها، از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری و نرم‌افزار ایموس استفاده شد. یافته‌های حاصل از تجزیه‌وتحلیل هشت فرضیة این پژوهش، حاکی از آن است که اصالت برند مقصد و همخوانی خودپنداره با برند مقصد، تأثیر مثبت و معناداری در تعامل با برند مقصد، قصد بازدید مجدد و قصد توصیه دارند. همچنین نتایج نشان داد که تعامل با برند مقصد، تأثیر معناداری در قصد توصیه و قصد بازدید مجدد از میدان نقش‌جهان دارد. %U https://www.itsairanj.ir/article_150701_2d1de584717a4ea9ac02dc9726a1c6cb.pdf