%0 Journal Article %T طراحی مدل وفاداری به برند مقصد گردشگر بر اساس نقش ترکیبی تجربه برند مقصد، شخصیت برند مقصد و ارزش ویژه برند مقصد از دیدگاه گردشگران خارجی %J گردشگری و توسعه %I انجمن علمی گردشگری ایران %Z 2423-5075 %A خدامی, سهیلا %A اصانلو, بهاره %A محمدی, مهسا %D 2020 %\ 12/21/2020 %V 9 %N 4 %P 97-110 %! طراحی مدل وفاداری به برند مقصد گردشگر بر اساس نقش ترکیبی تجربه برند مقصد، شخصیت برند مقصد و ارزش ویژه برند مقصد از دیدگاه گردشگران خارجی %K تجربه برند مقصد %K شخصیت برند مقصد %K ارزش ویژه برند مقصد %K وفاداری به برند مقصد %K خودتجانسی %R 10.22034/jtd.2020.207717.1881 %X اگرچه تحقیقات در زمینه وفاداری به برند ابتدا با مطالعه "مقاومت برند" کوپرلند در سال ( 1923) شروع شد اما این موضوع هنوز هم به عنوان یکی مهمترین موضوعات در زمینه برند مورد توجه است. مفهوم وفاداری به برند به عنوان نیرو محرکه اصلی و یکی از پراهمیت‌ترین شاخص‌ها در موفقیت اقدامات بازاریابی خصوصا بازاریابی مقاصد گردشگری شناخته شده است. هدف از تحقیق حاضر ارائه و ارزیابی مدل جامعی است که بتواند پاسخ‌های رفتاری گردشگران اعم از وفاداری به برند مقصد را بر اساس بررسی همزمان متغیرهای روانشناختی مهم، تجربه برند مقصد، شخصیت برند مقصد و ارزش ویژه برند مقصد، پیش‌بینی کند، است. روش پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی است. داده‌ها از بین 375 نفر از گردشگران خارجی شهر تهران جمع‌آوری شده است. از مدل یابی معادلات ساختاری با نرم افزار PLS جهت تجزیه و تحلیل داده ها، استفاده گردیده است. نتایج مطالعه حاکی از آن است که تجربه برند مقصد موثرترین متغیر بر وفاداری برند و پس از آن ارزش ویژه برند مقصد متغیر موثر بر وفاداری مقصد دارند. همچنین شخصیت برند مقصد از طریق تجانس عملکردی بر وفاداری به برند مقصد تاثیر مثبت و معناداری دارد و در نهایت خودتجانسی در ارتباط بین شخصیت برند مقصد و وفاداری به برند مقصد نقش میانجی را ایفا نمی‌کند. %U https://www.itsairanj.ir/article_128333_4e17f1def0b2509f67eaa1ed48d3a3b9.pdf