%0 Journal Article %T محصول گردشگری پزشکی مبتنی بر بسترهای الکترونیک %J گردشگری و توسعه %I انجمن علمی گردشگری ایران %Z 2423-5075 %A ملکی, راحله %A ضرغام بروجنی, حمید %A تقوا, محمدرضا %A محمودزاده, سید مجتبی %D 2020 %\ 12/03/2020 %V %N %P - %! محصول گردشگری پزشکی مبتنی بر بسترهای الکترونیک %K گردشگری پزشکی %K محصول گردشگری %K ‏بسترهای ‏ الکترونیکی %R 10.22034/jtd.2020.247531.2129 %X دردنیای امروز که پیشرفت فناوری‏های جدید موجب بهبود کسب‏وکارها شده، ‏کسب‏وکار‏های فعال در گردشگری پزشکی، همانند دیگر ‏کسب‏وکار‏های روزآمد، باید فعالیت‏های خود را بر بسترهای الکترونیک متکی کنند. محصول گردشگری پزشکی برای عرضه در بازار هدف لازمست از قواعد این بسترها پیروی کند. به این منظور بررسی ویژگی های محصول گردشگری پزشکی در دستورکار این پژوهش قرار گرفته است. داده‏های پژوهش با استفاده از دو روش دلفی و پرسشنامه ساختارمند جمع آوری شده است. جامعه آماری مربوط به روش دلفی را خبرگان ومتخصصان فعال در زمینه کسب‏وکار الکترونیکی و گردشگری پزشکی و جامعه آماری دوم را تسهیل کنندگان صنعت گردشگری پزشکی تشکیل داده اند. روش نمونه‏گیری در جامعه اول گلوله برفی و تعداد نمونه با توجه به اشباع نظری تعیین شد. در جامعه دوم با توجه به محدود بودن جامعه، پرسشنامه بین همه اعضای جامعه توزیع شد. برای تحلیل داده‏ها از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان ‏می‏دهد محصول گردشگری پزشکی از سه بعد ارزش پیشنهادی، مشتریان هدف و توانایی‏ها تشکیل شده است. منظور از ارزش پیشنهادی، محصول یا خدمتی است که یک سازمان به مشتری عرضه ‏می‏کند. مشتریان بر مبنای B2B, B2C,B2B2C,C2C شناسایی و همچنین بر مبنای مبدا سفر و نوع خدمات درخواستی بخش بندی شدند. توانایی‏ها معرف در اختیار داشتن بسترهای الکترونیکی برای جریان مالی و فعالیت‏ها بین بازیگران این صنعت است. %U