انوری، شبنم (1395). «بررسی عوامل مؤثر بر صنعت گردشگری در ایران با تأکید بر گردشگری سلامت». پایاننامۀ کارشناسیارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.
پروینمحبی، ناعمه (1395). «بررسی نقش تعدیلگری منطقیبودن قیمت در روابط بین کیفیت درکشده، رضایت، اعتماد و بازگشت مشتری در صنعت گردشگری سلامت؛ مطالعۀ موردی گردشگران سلامت بیمارستانها و مراکز درمانی شهر مشهد». پایاننامۀ کارشناسیارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.
تقوی سبزواری، سیده فریماه (1396). «بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری و تأثیر آن بر قصد استفاده از خدمات الکترونیک میان گردشگران سلامت در بیمارستان رضوی شهر مشهد». پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
رشیدی، شیما، سدهیزاده، سپیده، خجسته، محمدجواد (1 بهمن 1390). «بررسی نقش اطلاعات و اینترنت در صنعت گردشگری؛ مطالعۀ موردی گردشگران داخلی کرمانشاه». اولین همایش ملی گردشگری، سرمایههای ملی، چشمانداز آینده، اصفهان.
زارعی، عظیم، فیض، داود، معصومی، نگین (1393). «بررسی عوامل مؤثر بر گرایش مشتریان به استفاده از سیستم رزرو اینترنتی در صنعت هتلداری». دوفصلنامۀ علمی-پژوهشی دانشگاه شاهد، سال بیستویکم، دورۀ جدید، شمارۀ 4، صص 79-90.
سلاجقه، مسلم (1390). «تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی: مطالعۀ موردی: مشتریان بانک ملت شهر تهران». پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه اصفهان.
عطافر، علی، خزائیپول، جواد، پورمصطفی خشکروری، مهدی (1391). «عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری». مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 7، شمارۀ 18، صص 131 تا 156.
قنبری، الهام (1392). «بررسی تأثیر عوامل شناختی و عاطفی بر نگرش و قصد خرید یک محصول جدید با فناوری پیشرفته ازسوی مشتریان (مورد مطالعه: بررسی پذیرش گوشیهای تلفن همراه هوشمند توسط دانشجویان دانشگاههای کلانشهر اهواز)». پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
کاظمی زهرانی، زهرا (1386). «بررسی عوامل مؤثر بر جذب توریسم پزشکی در ایران». پایاننامۀ کارشناسیارشد. دانشگاه اصفهان.
گودرزی، مجید، تقوایی، مسعود، زنگیآبادی، علی (1392). «بررسی و ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعۀ گردشگری پزشکی در کلانشهر شیراز». فصلنامۀ علمی-پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، شمارۀ 23، صص 1-23.
ملکی، سعید، توانگر، معصومه (1395). «بررسی و تحلیل چالشهای گردشگری سلامت مشهد از منظر بیماران خارجی». مجلۀ جغرافیا و توسعۀ فضای شهری، دورۀ 2، شمارۀ 2.
مروتی شریفآبادی، علی، اسدیان اردکانی، فائزه (1393). «ارائۀ مدل توسعۀ گردشگری سلامت با رویکرد تلفیقی تاپسیس فازی و مدلسازی ساختاری تفسیری در استان یزد». مدیریت سلامت، شمارۀ 55، صص 73-88.
نیلیپور، سید علیاکبر، تقوایی، مسعود، نصر اصفهانی، محمدحسین، کوهی اصفهانی، مجید (1394). «شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر در توسعۀ گردشگری سلامت». نگرشهای نو در جغرافیایی انسانی، شمارۀ 28، صص 45-60.
Han, H. and Hyun, S. S. (2015). Customer retention in the medical tourism industry: Impact of quality, satisfaction, trust, and price reasonableness. Tourism Management, 46, 20-29.
Huang, R. and Sarigöllü, E. (2011). “How brand awareness relates to market outcome, brand equity, and the marketing mix”. Journal of Business Research, 65(1), 92-99.
Hui, H., Kejin, H. (2009). Factors Affecting Consumer's Online Purchase Intention in China. [IEEE 2009 International Conference on Management and Service Science (MASS) - Beijing, China (2009.09.20-2009.09.22)], International Conference on Management and Service Science.
Li, L., Penga, M., Jiang, N. & Lawb, R. (2017). An empirical study on the influence of economy hotel website quality on online booking intentions. International Journal of Hospitality Management, 63, 1–10
Rex S. T., Charles F. D. and Peter, R. (2011). Travel Planning: Searching for and Booking Hotels on the Internet, Cornell Hospitality Quarterly, (4) 25.pp. 388-398
Singh. L. (2014). An evaluation of medical tourism in India, African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, Vol. 3 (1) - ISSN: 2223-814X