• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
گردشگری و توسعه
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 6 (1396)
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 5 (1395)
ابراهیمی نژاد, مهدی, دهقانی سلطانی, مهدی, فارسی زاده, حسین, همتی, امین. (1396). تأثیر برندسازی داخلی بر عملکرد برند در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: هتل‌های بین‌المللی لاله و پارسیان استقلال در شهر تهران). گردشگری و توسعه, 6(3), 80-99.
مهدی ابراهیمی نژاد; مهدی دهقانی سلطانی; حسین فارسی زاده; امین همتی. "تأثیر برندسازی داخلی بر عملکرد برند در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: هتل‌های بین‌المللی لاله و پارسیان استقلال در شهر تهران)". گردشگری و توسعه, 6, 3, 1396, 80-99.
ابراهیمی نژاد, مهدی, دهقانی سلطانی, مهدی, فارسی زاده, حسین, همتی, امین. (1396). 'تأثیر برندسازی داخلی بر عملکرد برند در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: هتل‌های بین‌المللی لاله و پارسیان استقلال در شهر تهران)', گردشگری و توسعه, 6(3), pp. 80-99.
ابراهیمی نژاد, مهدی, دهقانی سلطانی, مهدی, فارسی زاده, حسین, همتی, امین. تأثیر برندسازی داخلی بر عملکرد برند در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: هتل‌های بین‌المللی لاله و پارسیان استقلال در شهر تهران). گردشگری و توسعه, 1396; 6(3): 80-99.

تأثیر برندسازی داخلی بر عملکرد برند در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: هتل‌های بین‌المللی لاله و پارسیان استقلال در شهر تهران)

مقاله 5، دوره 6، شماره 3 - شماره پیاپی 12، پاییز 1396، صفحه 80-99  XML اصل مقاله (1068 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
مهدی ابراهیمی نژاد1؛ مهدی دهقانی سلطانی 2؛ حسین فارسی زاده2؛ امین همتی3
1دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران
2دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
3کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و کارمند دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
چکیده
نظر به اهمیت نقش کارکنان در انتقال پیمان برند سازمان به مشتریان به ویژه در سازمان‌های خدماتی این پژوهش با هدف بررسی تأثیر برندسازی داخلی بر عملکرد برند با تبیین نقش هویت، تعهد و وفاداری به برند انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان هتل‌های بین‌المللی لاله و پارسیان استقلال در شهر تهران و در سه ماهه اول سال 1396 بوده و برای به دست آوردن حجم نمونه از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و فرمول کوکران استفاده شده است. در این تحقیق برای گردآوری اطلاعات، روش کتابخانه‌ای و میدانی به کار گرفته شده است. تحقیق حاضر بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی و همچنین بر اساس چگونگی به دست آوردن داده‌های مورد نیاز، از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی می‌باشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است که روایی و پایایی آن با استفاده از روایی سازه و ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌های پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج به دست آمده از پژوهش نشان می‌دهد که برندسازی داخلی به صورتی مثبت جنبه‌های نگرشی و رفتاری کارکنان در تحویل و تحقق وعده‌های برند به مشتریان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. از آنجایی که تعهد کارکنان به برند، ارتباط معناداری با عملکرد برند کارکنان دارد، به عنوان عامل میانجی موثر بر ارتباط بین برندسازی داخلی و عملکرد برند کارکنان تایید شد. علاوه بر این، بر طبق نتایج این مطالعه، هویت برند پیشران تعهد به برند، و تعهد به برند زمینه‌ساز وفادارای کارکنان به برند می‌باشد.
کلیدواژه‌ها
برندسازی داخلی؛ هویت برند؛ وفاداری به برند؛ تعهد به برند؛ عملکرد برند
عنوان مقاله [English]
The impact of internal branding on brand performance in the hotel industry (Case study: International Hotels of Laleh and Parsian Esteghlal in Tehran)
نویسندگان [English]
Mehdi Ebrahiminejad1؛ Mahdi Dehghani Soltani2؛ Hossein Farsizadeh2؛ Amin Hemmati3
1Associate Professor, In Management, Faculty of Management and Economic, Shahid Bahonar University of Kerman, Kerman, Iran
2Ph.D. of International Marketing Management, Semnan University, Semnan, Iran
3Master of Marketing Management and Staff of Semnan University, Semnan, Iran
چکیده [English]
Considering the importance of the role of staff in transferring the organization's brand contracts to customers, especially in service organizations, this study aimed at examining the internal branding effects on brand performance by explaining the role of brand identity, commitment and loyalty. The research population was consisted of Laleh and Parsian Esteghlal International Hotels staff and in the first quarter of 1396. Random sampling method and Cochran formula were used for obtaining the sample size, and library and field methods were employed for data gathering. This study is a descriptive- correlation applied research which its data was collected by standard questionnaire that were used for validity and reliability, structural validity and Cronbach's alpha coefficient. Confirmatory factor analysis and structural equation modeling was used for the questionnaire’s date analyzing. The study results show that internal branding has a positive relationship on the staff attitudinal and behavioral aspects and also delivering the brand promises with them. Since the employees’ commitment to brand is significantly related to the employee performance, it was confirmed as a mediator of the internal branding and employees brand performance relationship (employee performance in order to fulfill the brand promises to customers). In addition, according to the results of this study, brand engagement is the driver of brand identity, and brand commitment is a platform for employee brand loyalty.
کلیدواژه‌ها [English]
Internal Branding, Brand Identity, brand loyalty, Brand Commitment, Brand Performance
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 145
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 191
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.