• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
گردشگری و توسعه
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 7 (1397)
دوره دوره 6 (1396)
دوره دوره 5 (1395)
محمودی میمند, مرتضی, کتابی, سعیده, کنجکاو منفرد, امیررضا. (1396). واکاوی کارایی و عملکرد بخش هتل داری استان یزد در صنعت گردشگری با استفاده از تحلیل رابطه خاکستری. گردشگری و توسعه, (), -.
مرتضی محمودی میمند; سعیده کتابی; امیررضا کنجکاو منفرد. "واکاوی کارایی و عملکرد بخش هتل داری استان یزد در صنعت گردشگری با استفاده از تحلیل رابطه خاکستری". گردشگری و توسعه, , , 1396, -.
محمودی میمند, مرتضی, کتابی, سعیده, کنجکاو منفرد, امیررضا. (1396). 'واکاوی کارایی و عملکرد بخش هتل داری استان یزد در صنعت گردشگری با استفاده از تحلیل رابطه خاکستری', گردشگری و توسعه, (), pp. -.
محمودی میمند, مرتضی, کتابی, سعیده, کنجکاو منفرد, امیررضا. واکاوی کارایی و عملکرد بخش هتل داری استان یزد در صنعت گردشگری با استفاده از تحلیل رابطه خاکستری. گردشگری و توسعه, 1396; (): -.

واکاوی کارایی و عملکرد بخش هتل داری استان یزد در صنعت گردشگری با استفاده از تحلیل رابطه خاکستری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1396  XML
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
مرتضی محمودی میمند email 1؛ سعیده کتابی2؛ امیررضا کنجکاو منفرد3
1موسسه امام جواد یزد
2دانشگاه اصفهان
3دانشگاه یزد/مدرس
چکیده
از آنجایی که موفقیت در هر سازمانی نیازمند اندازه گیری عملکرد و برنامه ریزی جهت بهبود آن می‌باشد. لذا، در این تحقیق تلاش شده است تا، میزان کارایی عملکرد در صنعت هتلداری استان یزد مورد ارزیابی قرار گیرد. در این راستا، با توجه به نقش مهمی که روش تحلیل پوششی داده‌ها در تحلیل کارایی نسبی و سنجش عملکرد صنایع گردشگری ایفا می‌کند در مطالعه حاضر از این تکنیک به منظور ارزیابی کارایی هتل‌های منتخب استان یزد استفاده شده است. روش تحقیق حاضر از نوع تحلیلی کاربردی می‌باشد و برای تعیین ضریب کارایی هتل‌ها از مدل‌های مضربی BCC و CCR خروجی محور و برای مقایسه و رتبه بندی واحد های کارا از تحلیل رابطه خاکستری استفاده گردیده است. یافته‌ها نشان داد که 5/18 درصد از هتل‌های مورد بررسی بر اساس مدل CCR و 6/29 درصد براساس مدل BCC کارا و مابقی ناکارا می‌باشند. همچنین، هتل‌های مرجع به عنوان الگوهایی برای هتل‌های ناکارا معرفی و پیشنهاد شدند.
کلیدواژه‌ها
صنعت گردشگری؛ هتلداری؛ کارایی؛ نظریه خاکستری
عنوان مقاله [English]
Analysis the performance of the hotel sector in the tourism industry in Yazd province by Gray Relation Analysis
نویسندگان [English]
morteza mahmoodi meymand1؛ saeedeh ketabi2؛ amirreza konjkav monfared3
1Imam Javad University in yazd
2isfahan University
3yazd University
چکیده [English]
The success of any organization needs to improve and measure it is performance.Development of hotel industry directly affects the growth and development of the tourism industry. Hotels are very important pillar of the tourism industry that provides extensive service to the tourists. So, the purpose of this paper is to evaluate the efficiency of the hospitality industry in Iran, and Analysis the performance of the hotel sector in the tourism industry in Yazd province by Gray Relation Analysis. We have used Data Envelopment Analysis method for evaluating Performance of Yazd Hotels in IRAN. This paper is an applied research. In this paper CCR and BBC models and Gray analysis methods have been used for analyzing and ranking of hotels. The results show that 18.5% of hotels (according to CCR model) and 29/6% of hotels (according to BCC model) are efficient. We suggest all managers pay attention to the finding of this paper for increasing efficiency and improving the performance of their hotels.
کلیدواژه‌ها [English]
tourism industry, hospitality, Efficiency, Gray theory
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 107
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.