شناسایی و تحلیل عوامل تأثیرگذار تبلیغات کلامی در بازاریابی مقاصد گردشگری با رویکرد تئوری مجموعة راف و نتنوگرافی مطالعة موردی: شیراز، اصفهان، تهران

نوع مقاله: مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکترا

2 عضو هیئت علمی

3 کارشناس ارشد

چکیده

انتقال و اشتراک تجربیات ازطریق تبلیغات نوشتاری یکی از ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. به‌طوری‌که امروزه رفتار گردشگران در انتخاب مقصد گردشگری، تا حد زیادی متأثر از توصیه‌های نوشتاری در فضای مجازی است. تحلیل و تفسیر این کامنت‌های بعضاً ناقص در فضای اینترنت و شبکه‌های مجازی نیازمند به‌کارگیری ابزاری علمی است تا مدیران را در تصمیم‌گیری آتی کمک نماید. تلفیق رویکرد نتنوگرافی و تئوری مجموعة راف می‌تواند الگوهای حاکم بر رفتار مشتریان را استخراج کند؛ محققان در این مقاله بر روی گردشگران شهرهای شیراز و اصفهان و تهران، مبتنی بر اطلاعات نوشتاری سایت TripAdvisor.com، تحقیق کرده‌اند. بر‌اساس رویکرد مردم‌نگاری در فضای مجازی، عوامل مهم شناسایی و برپایة نتایج حاصل از نرم‌افزار Rosetta هشت قاعدة حاکم بر رفتار گردشگران استخراج و تحلیل و بررسی شد. در نتیجه‌گیری کلی چشم‌نواز بودن، جاذبه‌های فرهنگی، امنیت، وضعیت رفاهی، هزینه‌ها، برخورد با مسافران از عوامل تأثیرگذار شناخته شد.
 

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Identifying and Analyzing the Factors Affecting Word-of-Mouth Advertising in Destination Marketing based on Rough Set Theory and Netnography (Case Study: Shiraz, Isfahan and Tehran)

نویسندگان [English]

  • Fatemeh Sajadian 1
  • Reza Sheikh 2
  • Mohammad Ehsan Souri 3
1 دانشگاه الزهرا
2 دانشگاه شاهرود
3 دانشگاه صنعتی شاهرود