• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
گردشگری و توسعه
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 6 (1396)
دوره دوره 5 (1395)
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
احمدی, علیرضا, آجیلی, عبدالعظیم, فروزانی, معصومه, یزدان پناه, مسعود. (1395). بررسی رابطه و میزان تأثیر عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران نسبت به مناطق گردشگری  مطالعه موردی: شهرستان­های مسجدسلیمان، اندیکا و لالی؛. گردشگری و توسعه, 5(2), -.
علیرضا احمدی; عبدالعظیم آجیلی; معصومه فروزانی; مسعود یزدان پناه. "بررسی رابطه و میزان تأثیر عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران نسبت به مناطق گردشگری  مطالعه موردی: شهرستان­های مسجدسلیمان، اندیکا و لالی؛". گردشگری و توسعه, 5, 2, 1395, -.
احمدی, علیرضا, آجیلی, عبدالعظیم, فروزانی, معصومه, یزدان پناه, مسعود. (1395). 'بررسی رابطه و میزان تأثیر عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران نسبت به مناطق گردشگری  مطالعه موردی: شهرستان­های مسجدسلیمان، اندیکا و لالی؛', گردشگری و توسعه, 5(2), pp. -.
احمدی, علیرضا, آجیلی, عبدالعظیم, فروزانی, معصومه, یزدان پناه, مسعود. بررسی رابطه و میزان تأثیر عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران نسبت به مناطق گردشگری  مطالعه موردی: شهرستان­های مسجدسلیمان، اندیکا و لالی؛. گردشگری و توسعه, 1395; 5(2): -.

بررسی رابطه و میزان تأثیر عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران نسبت به مناطق گردشگری  مطالعه موردی: شهرستان­های مسجدسلیمان، اندیکا و لالی؛

مقاله 10، دوره 5، شماره 2، پاییز 1395  XML اصل مقاله (1042 K)
نویسندگان
علیرضا احمدی1؛ عبدالعظیم آجیلی2؛ معصومه فروزانی2؛ مسعود یزدان پناه2
1دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان
2دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان
چکیده
وفاداری یک گردشگر به مقصد خاص موضوعی کلیدی در مدیریت گردشگری است. به­ طوری­که امروزه مفهوم وفاداری به­ عنوان یک نیروی محرک اصلی و یکی از شاخص­های مهم موفقیت در بازاریابی و منابع گردشگری به رسمیت شناخته شده است. بنابراین این پژوهش با هدف بررسی رابطه و میزان تأثیر عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران نسبت به مناطق گردشگری شهرستان­های مسجدسلیمان، اندیکا و لالی در استان خوزستان انجام شد. جامعه آماری پژوهش، تمامی گردشگران ورودی به نقاط گردشگری هر سه شهرستان در سال 94 بودند که نمونه‌ای به حجم 250 نفر از میان آنها به روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای سهمیه­ای انتخاب شد. در این پژوهش توصیفی- تحلیلی، جمع­آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه محقق ساخت انجام گرفت که روایی آن توسط متخصصان امر و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفا کرونباخ تأئید شد (780/0تا 945/0 =α). تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از SPSS انجام شد که نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد متغیر وفاداری با متغیرهای انتظارات، کیفیت درک­ شده، ارزش درک­ شده، وجهه استنباط شده، تعهد و رضایت رابطه آماری معنی­داری در سطح 1% دارد. همچنین نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد سه متغیر رضایت، تعهد و تصویر (وجهه استنباط­ شده) قادرند در مجموع 6/69 درصد از تغییرات در متغیر وفاداری را تببین کنند.
کلیدواژه‌ها
گردشگران؛ مناطق گردشگری؛ رضایت؛ وفاداری؛ مدل رضایت­مندی
عنوان مقاله [English]
Investigating the Relationship and the Effects of Loyalty Influencing Factors of the Tourists Towards Tourist Areas, the Case of Masjed Soleiman, Andika and Lali
نویسندگان [English]
Alireza Ahmadi1؛ Abdolazim Ajili2؛ Masoumeh Forouzani2؛ Masoud Yazdanpanaah2
چکیده [English]
Tourist's loyalty to a particular destination is a key issue in tourism management, so that recently this concept has been recognized as a major driving force and one of the most important indicators of success in marketing and in the use of tourism resources. Therefore, this study aims to investigate the relationship and effects of the loyalty influencing factors of tourists towards the tourist areas of Masjed Soleiman, Andika and Lali in Khuzestan province. The study population included all incoming tourists to the tourist areas of these three cities in that a sample of 250 participants was selected among them using Stratified random quota sampling method. In this descriptive-analytical study, required data were collected by means of a  questionnaire that its validity was confirmed by a panel of experts and its reliability was approved by calculating Cronbach's alpha coefficient (0.780 to 0.945). Data analysis was done using SPSS software. Results of the Pearson correlation coefficient test showed that loyalty is significantly correlated at 1% with variables of expectations, perceived quality, perceived value, perceived prestige, commitment and satisfaction. The results of regression analysis also revealed that three variables of tourists' satisfaction, commitment and image (the image inferred) can explain a total of %66/9 of the changes of their loyalty variance.
کلیدواژه‌ها [English]
Tourists, tourist areas, satisfaction, loyalty, satisfaction model
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,010
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 987
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.