آذر، عادل (1381). تحلیل مسیر (path analysis) و علتیابی در علم مدیریت. مجلهٔ مجتمع آموزش عالی قم، ۴(۱۵)، ۵۹-۹۶.
امیری سردری، زهره، یعقوبی، نورمحمد و تباوار، علی اصغر (1401). تأثیر بازاریابی محتوایی بر تقاضای فرش دستباف ایرانی با استفاده از تکنیک تحلیل دادهبنیاد. مجلهٔ مطالعات رفتار مصرفکننده، ۹(۱)، ۱۵۸-۱۸۱.
پلویی، کیوان، فضلی، صفر، درویشی سهتلانی، فرهاد، بیات، روحاللّه و قادری، اسماعیل (1398). اولویتبندی عوامل مؤثر بر توسعهٔ صنعت گردشگری سلامت ایران در افق 1414 با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری. گردشگری و توسعه، 8(3)، ۱-۲۹.
ثقفی، مهدی (1394)، بررسی تأثیر بازاریابی سبز بر توسعهٔ اقتصادی. ماهنامهٔ پژوهشهای مدیریت و حسابداری، (۱۷ و ۱۸)، 31-42.
حیدری، علیاکبر، امیری سردری، زهره، جمشیدی، محمدجواد و سالارزهی، حبیباللّه (1399). شناسایی و تبیین ابعاد زیرساخت و فنّاوری صنعت بومگردی بر جذب فرشتگان کسبوکار در راستای توسعۀ صنعت گردشگری روستایی استان کرمانشاه. توسعهٔ کارآفرینی، 13(2)، 199-216.
داوری، علی و رضازاده، آرش (۱۳۹۷). مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار پیالاس. تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
دیانتی دیلمی، زهرا و غفاریان قدیم، مهسا (۱۳۹۵). بررسی رابطهٔ ارزش سبز بودن زنجیرهٔ تأمین با ارزش شرکتهای تولیدی. مجلهٔ دانش حسابداری مالی، ۳(۱)، ۴۷-۶۷.
رضائی، زهرا، میرمهران، تقوی خانقاه و رضائی، اعظم (۱۳۹۴)، بررسی نقش بازاریابی سبز بهعنوان یک مسئولیت اجتماعی در سلامت محیطزیست، دومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی، دبی، مؤسسهٔ سرآمد همایش کارین.
زارعی، عظیم، آذر، عادل و رضاییراد، مصطفی (1395). سنجش بازاریابی اجتماعی در گردشگری سلامت. برنامهریزی و توسعهٔ گردشگری، 5(18)، 33-53.
ستاری، بهرام، ضیاء، بابک، سخدری، کمال و حسینی، سیدرسول (1399). سنتزپژوهی در مطالعات مدل برند سازی کارآفرینانه بینالمللی صنعت گردشگری سلامت. گردشگری و توسعه، 9(2)، 51-66.
ضرغام بروجنی، حمید، بابائی، یاور و شیخ حسنی، نرگس (1399). اثر مسئولیت اجتماعی بر پشتیبانی از گردشگری پایدار در شهر سرعین. گردشگری و توسعه، 9(4)، ۱۶۹-۱۸۴.
طباطبایی، سیدسجاد و لسانی، مهدی (۱۳۹۵). اعتباریابی آمادگی فرصتیابی حرفهای مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی. فصلنامهٔ اندازهگیری تربیتی، ۷(۲۵)، ۱۹۹-۲۲۴.
عربشاهی کریزی، احمد و آریانفر، مرتضی (1391). گردشگری سلامت و قابلیتهای گردشگری پزشکی - درمانی در ایران. فصلنامهٔ فضای گردشگری، ۳(۹)، ۱۳۳-۱۵۳.
فتحالهی، جمال و نجفی، سیدمحمدباقر (1399). تبیین اقتصاد نهادگرای جدید از آثار درآمدهای نفتی در ایران. مطالعات اقتصاد سیاسی بینالملل، 3(۲)، 629-654.
کثیری، زهرا، ترابی فارسانی، ندا و موذن جمشیدی، سیده هما (1398). بررسی سلایق گردشگران داخلی دربارهٔ هتلهای موضوعی (نمونهٔ پژوهش: شهر اصفهان). جغرافیا و برنامهریزی محیطی، ۳۰(3)، 99-114.
کمانداری، محسن، چهارراهی، مسعود و قربانپور، حشمت (1399). پتانسیلهای اکوتوریسم استان کرمان زمینه برای توسعهٔ گردشگری آینده. جغرافیا و روابط انسانی، 3(2)، ۲۷-۴۲.
Ahmad Mir, T. (2016). Green Marketing: A Pathway towards Sustainability of Tourism Products. Journal of Business and Management, 18 (11), 86-90.
Amiri Sardari, Z., Yaghoubi, N. M., & Tabavar, A. A. (2022). The effect of content marketing on Iranian handmade carpets demand’s with using the Data-grounded technique. Consumer Behavior Studies Journal, 9(1), 158-181. doi: 10.34785/J018.2022.417 [In Persain]
Arabshahi Karizi, A., & Arianfar, M. (2014). Health tourism and capabilities of medical tourism in Iran. Geographical Journal of Tourism Space, 3(9), 133-151. [In Persian]
Azar, A. (2002). Path Analysis and Reasoning in Management Science. Magazine of the Supreme Education Complex Qom, 4(15), 59-96. [In Persian]
Béland, D., & Zarzeczny, A. (2018). Medical tourism and national health care systems: an institutionalist research agenda. Globalization and Health, 14(1), 1-7. 10.1186/s12992-018-0387-0
Chan, C. S., Peters, M., & Pikkemaat, B. (2019). Investigating visitors’ perception of smart city dimensions for city branding in Hong Kong. International Journal of Tourism Cities, 5(4), 620-638.
Chanin, O., Khunchumnan, P., Amphansookko, S., Thongyai, K., Rodneum, J., Sriprasert, P. (2015). Guidelines on Health Tourism Management for Middle Eastern Tourists in Phuket Province. Procedia Computer Science, 65, 1146–1153.
Chou, S. W., & Chen, P. Y. (2009). The influence of individual differences on continuance intentions of enterprise resource planning (ERP). International Journal of Human Computer Studies, 67(6), 484–496.
Ciriković, E. (2014). Marketing mix in tourism. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 3(2), 111-111.
Dangelico, R. M., & Vocalelli, D. (2017). Green Marketing”: An analysis of definitions, strategy steps, and tools through a systematic review of the literature. Journal of Cleaner Production, 165, 1263-1279.
Davari, A., & Rezazadeh, A. (2013). Structural Equation Modeling with PLS Software.Tehran: Iranian Students Booking Agency. [In Persian]
Diyanati Deylami, Z., & Ghafariyan Qadim, M. (2016). Investigate the relationship between supply chain green value and manufacturing companies value. Journal of Financial Accounting Knowledge, 3(1), 47-67. [In Persian]
Dunets, A. N., Yankovskaya, V., Plisova, A. B., Mikhailova, M. V., Vakhrushev, I. B., & Aleshko, R. A. (2020). Health tourism in low mountains: A case study. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 7(3), 2213.
Fathollahi, J., & Najafi, S. (2021). An Explanatory Pattern of the New Institutional Economics on the Influences of Oil Income on the Iranian Economy. International Political Economy Studies, 3(2), 629-654. doi: 10.22126/ipes.2021.4874.1211 [In Persian]
Fiore, M., Silvestri, R., Conto, F., & Pellegrini, G. (2017). Understanding the relationship between green approach and marketing innovations tools in the wine sector. Journal of Cleaner Production, 142, 4085-4091.
Fornell, C., & Larcker, D. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39−50.
Goodrich, J. N. (1993). Socialist Cuba: A study of health tourism. Journal of Travel Research, 32(1), 36-41.
Goodrich, J. N., & Goodrich, G. E. (1987). Health-care tourism—an exploratory study. Tourism Management, 8(3), 217-222.
Groening, C., Sarkis, J., & Zhu, Q. (2018). Green marketing consumer-level theory review: A compendium of applied theories and further research directions. Journal of Cleaner Production, 172, 1848-1866.
Handszuh, H., & Waters, S. R. (1997). Travel and tourism patterns. Textbook of Travel Medicine and Health. Hamilton, Ontario, BC Decker Inc, 20-26.
Heidari, A. A., Amiri Sardari, Z., Jamshidi, M. J., & Salarzahi, H. (2020). Investigating the Effects of Infrastructure and Technology of Infrastructure Ecotourism on the Recruitment of Business Angels in Development of Rural Tourism Industry of Kermanshah Province. Journal of Entrepreneurship Development, 13(2), 199-216. doi: 10.22059/jed.2020.300443.653319 [In Persian]
Hritz, N. M., Sidman, C. L. & D’Abundo M. (2014). Segmenting the College Educated Generation Y Health and Wellness Traveler, Journal of Travel & Tourism Marketing, 1(31), 132-145.
Kamandari, M., Chahrrahi, M., & Ghorbanpour, H. (2020). Ecotourism potentials in Kerman province a Domain for Tourism Development. Geography and Human Relationships, 3(2), 27-42. [In Persian]
Kasiri, Z., Torabi Farsani, N., & Moazzen Jamshidi, H. (2019). Investigating the Preferences of Domestic Tourists in Relation to Themed Hotels (Case Study: Isfahan City). Geography and Environmental Planning, 30(3), 99-114. doi: 10.22108/gep.2020.120166.1229 [In Persian]
Labonté, R., Runnels, V., Crooks, V. A., Johnston, R., & Snyder, J. (2017). What does the development of medical tourism in Barbados hold for health equity? an exploratory qualitative case study. Global Health Research and Policy, 2(1), 1-9.
Lee, C. W., & Li, C. (2019). The process of constructing a health tourism destination index. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(22), 4579.
Luo, J. M., Qiu, H., & Lam, C. F. (2016). Urbanization impacts on regional tourism development: A case study in China. Current Issues in Tourism, 19(3), 282-295.
Meler, M., & Ham, M. (2012). Green marketing for green tourism. In Faculty of Tourism and Hospitality Management in Opatija. Biennial International Congress. Tourism & Hospitality Industry (p. 130). University of Rijeka, Faculty of Tourism & Hospitality Management.
Nistoreanu, P., Aluculesei, A. C., & Avram, D. (2020). Is green marketing a label for ecotourism? The Romanian Experience. Information, 11(8), 389.
Papadas, K. K., Avlonitis, G. J., Carrigan, M., & Piha, L. (2019). The interplay of strategic and internal green marketing orientation on competitive advantage. Journal of Business Research, 104, 632-643.
Pessot, E., Spoladore, D., Zangiacomi, A., & Sacco, M. (2021). Natural resources in health tourism: A systematic literature review. Sustainability, 13(5), 2661.
Poloie, K., Fazli, S., Darvish, F., Baiat, R., & Ghaderi, E. (2019). Prioritizing factors affecting the development of health tourism industry in Iran in the 1414 horizons with the approach of interpretive structural modeling. Journal of Tourism and Development, 8(3), 1-29. doi: 10.22034/jtd.2019.173793.1663 [In Persian]
Puczkó, L. (2022). Medical Tourism. In Encyclopedia of Tourism Management and Marketing (pp. 166-169). Edward Elgar Publishing.
Ren, T., Hyun, H., & Park, J. (2017). Medical Tourism Services: The Role of Patients’ Perceived Health Consciousness and Value. Journal of Service Science Research, 9, 179-195.
Rezaei, Z., Taghavi Khanqah, M. M., & Rezaei, A. (2015). Investigating the role of green marketing as a social responsibility in environmental health, Second International Conference on New Researches in Management, Economics and Human Sciences, Dubai, Sarmad Karin Conference Institute. [In Persian]
Ross, K. (2001). Health Tourism: An Overview (HSMAI Marketing Review), Hospitality Net. On www at http://www. hospitalitynet. org. Accessed, 10, 2008.
Saghafi, M. (2015). Investigating the effect of green marketing on economic development. Management and Accounting Research Monthly, (17-18), 31-42. [In Persian]
Sattari, B., Ziya, B., Sakhdari, K., & Hosseini, S. R. (2020). Synthesis Research in the Study of the International Entrepreneurial Branding Model in the Health Tourism Industry. Journal of Tourism and Development, 9(2), 51-66. doi: 10.22034/jtd.2019.150892.1523 [In Persian]
Savasan, A., Yalvac¸ M., Uzunboylu, H., & Tuncel, E. (2018). The attitudes of education, tourism and health sector managers in Northern Cyprus towards Education on Health Tourism. Quality & Quantity, 52, 285–303.
Smith, M., & Puczkó, L. (2015). More than a special interest: Defining and determining the demand for health tourism. Tourism Recreation Research, 40(2), 205-219.
Tabatabee, S. S., & Lesani, M. (2017). Validation of professional opportunity preparation based on the partial least squares approach. Quarterly of Educational Measurement, 7(25), 199-224. [In Persian]
Zarei, A., Azar, A., & Rezaei Rad, M. (2016). Measurement of Social Marketing in Health Tourism. Journal of Tourism Planning and Development, 5(18), 33-53. [In Persian]
Zargham Boroujeni, H., Babaei, Y., & Sheikh Hasani, N. (2020). The Effect of Social Responsibility on Sustainable Tourism Support in Sarein city. Journal of Tourism and Development, 9(4), 169-184. doi: 10.22034/jtd.2020.177473.1684 [In Persian]