جاوید، مجید و اسدی، حسن (1396). نقش رسانههای جمعی در توسعۀ گردشگری ورزشی. پژوهشهای فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، ۹(4)، ۲۹-۴۲.
حمیدی، الهه (1393). بررسی نقش رسانهها در توسعۀ گردشگری ورزشی. اولین کنگرۀ تخصصی مدیریت شهری و شوراهای شهر، ساری، مرکز همایشهای توسعۀ ایران، 2 و ۵ خرداد.
خدادادی حدادان، پروین و جعفری، علی (1398). نقش رسانههای تصویری در گسترش صنعت توریسم سلامت در ایران (مطالعۀ موردی: شهر رامسر). فصلنامۀ مطالعات فرهنگی و ارتباطات، ۱۵(۵۴)، ۲۱۵-۲۳۲.
رضاقلیزاده، بهنام (١٣٨٩). مروری بر اثرات رسانهها بر گردشگری. فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی، ۱۷(۶۴)، ۱۵۹-۱۸۵.
کاظم پوریان، مجتبی، نظافتی، رامین، مدبر، زهرا و رمضانی پالنگری، میلاد (1394). نقش رسانهها و وسایل ارتباطجمعی بر گسترش صنعت گردشگری. اولین کنفرانس بینالمللی هنر، صنایع دستی و گردشگری. شیراز، مؤسسۀ عالی علوم و فنّاوری خوارزمی.
گلی، آرمین، قلیپور سلیمانی، علی و دلافروز، نرگس (1400). قدرت داستانسرایی رسانههای اجتماعی آنلاین در توسعۀ مقصد گردشگری قشم با رویکرد تحلیل روایت. فصلنامۀ علمی - پژوهشی گردشگری و توسعه، ۱۰(۱)، ۲۰۳-۲۲۰.
میناوند، محمدقلی (1397). چالشها و راهکارهای تأسیس تلویزیون گردشگری در ایران. مطالعات فرهنگ و ارتباطات، ۱۹(۴۳)، ۳۷-۶۰.
یزدانی، محمدحسن، علیپور، ابراهیم، دشتی، امیرحسام و بیوته، احد (1397). بررسی و ارزیابی نقش رسانهها بر توسعۀ گردشگری شهری با استفاده از تکنیک تحلیل مسیر. مطالعات رسانهای، ۱۳(۴۰)، ۲۱-۳۸.
ین، رابرت (۱۳۹۳). تحقیق موردی. علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، ۱۹۷-۲۳۵.
Amir, A. F., Pennington-Gray, L., Barbe, D., & Hanafiah, M. H. M. (2018). Exploring National Tourism Organizations’ (NTOs) Use of YouTube to Communicate Information on Destination Safety and Security. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 8(16), 247-266.
Boley, B., Bynum, J., Evan, J., Kline, C., & Knollenberg, W. (2018). Social return and intent to travel. Tourism Management, 64, 119-128.
Chang, D. Y (2016). A Study of TV Drama Series, Cultural Proximity and Travel Motivation: Moderation Effect of Enduring Involvement. International Journal of Tourism Research, 18, 399-408.
Chen, C. (2016). Social Media and its influence on destination image, tourist satisfaction and behavioral intentions of tourists visiting Shanghai. A Master Thesis Present to Mid-Sweden University, Master of Science, Tourism studies, 15 ECTS.
Cheng, C. X., Duan, X. Y., Yang, Q., & He, Y. S. (2019). Study on Rural Tourism Marketing from the Perspective of New Media. International Conference on Information Technology, Electrical and Electronic Engineering.
Croy, G., Beeton, S., & Frost, W. (2010). International Tourism and Media Conference. Monash University Prato.
Enemuo, O. B., & Amaechi, B. (2015). The Role of Mass Media in Tourism Development in Abia State. Journal of Tourism, Hospitality and Sports, 11, 44.
Fang, B., Ye, Q., & Law, R. (2016). Effect of sharing economy on tourism industry employment. Annals of Tourism Research, 57(3), 264-267.
Fu, H., Ye, B. H., & Xiang, J. (2016). Reality TV, audience travel intentions, and destination image. Tourism Management, 55, 37-48.
Ghaderi, Z., Hatamifar, P., & Henderson, J. C. (2018). Destination selection by smart tourists: The case of Isfahan. Iran. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 23(4), 385-394.
Gillham, B. (2000). The Research Interview. London, Rautledge.
Kiralova, A., & Pavlíceka, A. (2015). Development of Social Media Strategies in Tourism Destination. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 175, 358-366.
Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hill, CA: Sage Publications, Inc.
MacKueil, D. (2003). An introduction to theories of social communication, translation Pervez Ejlali, Tehran, Media Research Center Publication, First Edition.
Mason, P. (2015). Tourism impacts, planning and management. Abingdon: Routledge.
Nistor, A., & Nedelea, A. M. (2018). The role of mass-media on tourism development. Revista de Turism-Studii si Cercetari in Tourism, (26).
Pratt, S., & Alizadeh, V. (2018). The economic impact of the lifting of sanctions on tourism in Iran: A computable general equilibrium analysis. Current Issues in Tourism, 21(11), 1221-1238.
Rotariu, I. (2007). Tourism as Mass-media: a suitable global Tool acting locally possible Option to appraise the European Heritage on the 21st Century. Lucian Blaga University of Sibiu.
Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
Terzidoua, M., Stylidisa, D., & Terzidisb, K. (2018). The role of visual media in religious tourists’ destination image, choice, and on-site experience: the case of Tinos, Greece. Journal of Travel and Tourism Marketing, 35(3), 306-319.