TY - JOUR ID - 69462 TI - بررسی عوامل مؤثر بر نیات رفتاری مشتریان هتل‌های پنج ستاره مشهد JO - گردشگری و توسعه JA - JTD LA - fa SN - AU - رجوعی, مرتضی AU - مجدی یزدی, کاظم AU - شیخ الاسلامی, زینب AD - استادیار گروه مدیریت، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، مشهد، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی AD - کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 7 IS - 2 SP - 78 EP - 96 KW - تصویر نام تجاری KW - قیمت ادراک شده KW - ارزش ادراک شده KW - اعتماد مشتری KW - نیات رفتاری DO - 10.22034/jtd.2018.69462 N2 - پژوهش حاضر به بررسی تأثیر تصویر نام تجاری، قیمت ادراک ‌شده، اعتماد مشتری و ارزش ادراک‌ شده بر نیات رفتاری مشتریان هتل‌های پنج ستاره مشهد می‌پردازد. این تحقیق برحسب هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیقی- توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری در این تحقیق، مشتریان هتل‌های پنج ستاره مشهد است که در اردیبهشت و خرداد سال 1396 به این هتل‌ها مراجعه کرده‌اند و نمونه آماری تعداد 384 نفر در نظر گرفته شده است. از پرسشنامه جهت گردآوری داده-های تحقیق استفاده شده که روائی محتوایی آن با مراجعه به نظر خبرگان و کارشناسان بازاریابی و روائی سازه آن با استفاده از روش تحلیل عاملی تائید گردید. پایایی سوالات پرسشنامه نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ 919/0 محاسبه شد که نشاندهنده پایایی مطلوب است. داده‌های پژوهش به روش مدل‌یابی معادلات ساختاری توسط نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها حاکی از تأثیر مثبت و معنادار تصویر نام تجاری هتل بر قیمت ادراک ‌شده و اعتماد مشتری می‌باشد؛ اما تأثیر آن بر ارزش ادراک شده تأیید نشد. همچنین تصویر نام تجاری هتل بر نیات رفتاری از طریق اعتماد مشتری و قیمت ادراک ‌شده تأثیر مثبت و معنادار دارد. UR - https://www.itsairanj.ir/article_69462.html L1 - https://www.itsairanj.ir/article_69462_21d05fb50d158aafebf3af70c8b3d27d.pdf ER -