TY - JOUR ID - 55232 TI - ارائه ی مدل ارزش ویژه برند مشتری محور در مقصد گردشگری سرعین JO - گردشگری و توسعه JA - JTD LA - fa SN - AU - محمودی پاچال, زینب AU - زارعی, قاسم AU - باشکوه اجیرلو, محمد AD - کارشناس ارشد مدیریت گردشگری دانشگاه محقق اردبیلی AD - عضو هیات علمی گروه مدیریت و اقتصاد دانشگاه محقق اردبیلی Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 6 IS - 3 SP - 116 EP - 138 KW - تصویر برند KW - آگاهی برند KW - کیفیت برند KW - وفاداری به برند KW - ارزش ویژه برند DO - N2 - نظر به اهمیت ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری، و این‌که مقصد گردشگری سرعین به‌عنوان یکی از هفت قطب گردشگری کشور معرفی شده است؛ مطالعه‌ی حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری سرعین، به ارزیابی گردشگران داخلی از ارزش ویژه برند این مقصد گردشگری با استفاده از متغیرهای مدل بوو، باسر و بالاغلو (2009) پرداخته است. پژوهش از نوع بنیادی بوده و جامعه‌ی آماری پژوهش، گردشگران داخلی سرعین در بازه زمانی 15 اردبیهشت تا 5 خرداد ماه 1395 بوده است؛ که نظر 384 نفر از این جامعه، به‌عنوان نمونه‌ی آماری از طریق پرسش‌نامه‌ی پژوهش، با استفاده از روش معادلات ساختاری و با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای SPSSو AMOS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها حاکی از تأیید تمام فرضیه‌های پژوهش بوده است؛ در نتیجه، آگاهی از برند مقصد، تصویر برند مقصد، کیفیت ادراک‌شده برند مقصد، ارزش ادراک‌شده برند مقصد و وفاداری به برند مقصد بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری سرعین تأثیر داشته‌اند و از این میان آگاهی از برند کم‌ترین و وفاداری به برند بیش‌ترین تأثیر را بر آن دارد. UR - https://www.itsairanj.ir/article_55232.html L1 - https://www.itsairanj.ir/article_55232_ba8a4dba655192a3994e4e3fb647a3d0.pdf ER -