TY - JOUR ID - 151613 TI - تأثیر کیفیت وب‌سایت‌های مقصد در نگرش کاربران و تمایل به مشارکت در بیان تجربیات هم‌آفرینی آنلاین JO - گردشگری و توسعه JA - JTD LA - fa SN - AU - انصاری سامانی, حبیب AU - زارع, محمد حسن AU - امینیان دهکردی, مریم AD - دانشیار اقتصاد، دانشکدة اقتصاد مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران AD - استادیار اقتصاد، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت مالی، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 11 IS - 1 SP - 143 EP - 158 KW - کیفیت وب‌سایت‌ مقصد KW - نگرش کاربران KW - تمایل به مشارکت KW - ایجاد تجربیات هم آفرینی آنلاین DO - 10.22034/jtd.2021.253716.2202 N2 - ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺗﻘﺎﺿﺎﻱ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﺍﻥ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺳﻔﺮ، ﺍﺑﺰﺍﺭهای رسانه‌ای در عصر حاضر ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺍﻫﻤﻴﺖ یافته‌اند. ازاین‌رو، کیفیت وب‌سایت‌های مقصد و قابلیت‌های آن‌ها به‌منظور معرفی جاذبه‌های ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﻱ ﻭ ﺟﺬﺏ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﺍﻥ و تأثیر در نگرش کاربران بسیار حائز اهمیت است. در این پژوهش، تأثیر کیفیت وب‌سایت‌های مقصد در نگرش کاربران و تمایل به مشارکت در هم‌رسانی تجربیات هم‌آفرینی آنلاین بررسی شده است. جامعة‌ آﻣﺎری این ﺗﺤﻘﻴﻖ را همة بازدیدکنندگان وب‌سایت جامع گردشگری استان یزد ﺗﺸﻜﻴﻞ می‌دهند که نمونة آماری با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 306 نفر محاسبه شد. داده‌ها از راه مدل‌یابی معادلات ساختاری تجزیه‌وتحلیل شده‌اند. نتایج نشان می‌دهند که کیفیت وب‌سایت مقصد در تمایل کاربران به مشارکت در هم‌آفرینی آنلاین تأثیر معناداری دارد. همچنین کیفیت وب‌سایت مقصد در نگرش کاربران به وب‌سایت تأثیر معناداری دارد و نگرش به وب‌سایت در تمایل کاربران به مشارکت در هم‌آفرینی آنلاین نیز تأثیر معناداری دارد. UR - https://www.itsairanj.ir/article_151613.html L1 - https://www.itsairanj.ir/article_151613_c202a8195ab4bc5966a2536518fbadaa.pdf ER -