TY - JOUR ID - 138360 TI - تحلیل نقش بازاریابی در برند صنعت هتل‌داری با رویکرد ترکیبی نگاشت‌‌شناختی فازی و تحلیل شبکه‌های اجتماعی JO - گردشگری و توسعه JA - JTD LA - fa SN - AU - زحمتکش سردوراهی, مهدیه AU - برومندزاد, یاسمین AU - غریب زاده, جواد AU - سیادتان, محمد AU - آردیان, آرام AD - دانش‌آموختۀ کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی، دانشگاه علم و هنر یزد، ایران AD - مدرس دانشگاه علم و هنر، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه علم و هنر یزد AD - دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی، دانشگاه علم و هنر یزد، ایران. Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 10 IS - 2 SP - 55 EP - 66 KW - بازاریابی KW - برند KW - صنعت هتل‌داری KW - نگاشت‌شناختی فازی KW - تحلیل شبکه‌های اجتماعی DO - 10.22034/jtd.2020.224752.2007 N2 - بازاریابی برای سازمان‌هایی که به‌ دنبال حضوری آگاهانه در بازارند ضرورت دارد. هدف از بازاریابی تأمین نیازها و خواسته‌های مشتری به شکلی بهتر از رقباست. متفاوت‌بودن نیازهای مشتریان از صنعتی به صنعت دیگر، موجب اتخاذ رویکردی متفاوت شده است. صنعت هتل‌داری از تجملی‌ترین بخش‌های گردشگری است و به‌رغم اهمیت آن در افزایش سودآوری، کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ است. پژوهش تحقیقی ـ کیفیِ حاضر به‌منظور بررسی تأثیر بازاریابی در برند صنعت هتل‌داری انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از حیث جمع‌آوری داده‌ها توصیفی است. بدین‌منظور، پس از بیان موضوع و بررسی پیشینۀ پژوهش، چارچوب مفهومی مدل مشخص و داده‌ها با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های نگاشت‌شناختی فازی و تحلیل شبکه‌های اجتماعی تحلیل شدند. یافته‌ها نشان‌دهندۀ آن است که باید به عوامل محصول، شواهد فیزیکی و نیروی انسانی بیش از سایر عوامل توجه شود. برای افزایش وفاداری، تعهد و دل‌بستگی مشتریان باید روش‌های بازاریابی را ارتقا و شواهد فیزیکی متنوعی ارائه دهند تا ذهنیت مثبتی از برند برای مشتریان ایجاد کنند. همچنین پیشنهادهایی به‌منظور ارتقای برند صنعت هتل‌داری در این پژوهش ارائه شده است.  UR - https://www.itsairanj.ir/article_138360.html L1 - https://www.itsairanj.ir/article_138360_0e4ac30ab6a6b16bcb3eb0b40210f237.pdf ER -